audigy 2 zs to creative inspire 5.1 digital 5500

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik heb een vraagje...

ik heb een audigy 2 zs geluidskaart, met een digital out uitgang.
en een Creative inspire 5.1 digital 5500 speakersetje, met coxiaal en optische digitale uitgangen...

maar zowel coxiaal als optisch gaan niet in mn geluidskaart, en er zit wel een digitale uitgang op mn geluidskaart, maar welk kabeltje moet ik hiervoor gebruiken, en waar kan ik dat bestellen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
ik heb dit op het web gevonden, is dit voor 5.1 digitaal geluid?, en kan dat in de digital uitgang van mn geluidskaart? (audigy 2 zs):

Afbeeldingslocatie: http://edgarf87.speedxs.nl/untitled8778967.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
edit: sorry, dit was te vroeg kicken...

[ Voor 89% gewijzigd door edgarf28 op 03-06-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ten eerste kick je dit topic te vroeg, minimaal 24 uur ;).
Ten tweede, waarom zou dit niet werken, optisch kabeltje is optisch kabeltje :).

Die 3,5mm plug (links zo te zien) zul je dan wel in je digitale uitgang van de audigy moeten steken en de andere moet dan, uiteraard, in de speakerset.

[ Voor 36% gewijzigd door GeforceDDQ op 03-06-2004 19:26 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zon kabel zat bij mij gewoon erbij en heb dezelfde speakerset als jij, zelfs ook dezelfde soundkaart....

maareh als je ook een spdif hebt naar je soundkaart kan het zeker, 5.1 geluid

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
ow, ok thnx!

en sorry voor het te vroeg kicken!

maar hoebedoel je Piet van de Pol :
"als je ook een spdif hebt naar je soundkaart kan het zeker, 5.1 geluid"

ik ben niet zo thuis met geluids kabels enzo....
dus als je dat ff wil uitleggen wat spdif inhoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-07 07:35
Ik heb ook een audigy 2 zs, en daar zit geen optishe of spdif uit gang op, die digitale is alleen als je speaker set een eigen decoder heeft, als het goed is moet er een speciale kabel bij zitten om op de geluidskaart aan te sluiten,
anders kan je het beste nog wel op www.creative.com gaan kijken voor wat intall hulp, aangezien ze beide Creative producten zijn moet dat lukken.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat je nodig hebt is een kabeltje van 1x 3.5mm jack-->2x tulp, van deze tulp-stekkers kun je er 1 aansluiten op je speakerset zodat je geluidskaart een SPDIF-signaal naar je set stuurt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
ik heb de kabel besteld in de afbeelding die ik heb gepost!
ik hoop dat het gaat lukken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:01
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 21:48:
Het enige wat je nodig hebt is een kabeltje van 1x 3.5mm jack-->2x tulp, van deze tulp-stekkers kun je er 1 aansluiten op je speakerset zodat je geluidskaart een SPDIF-signaal naar je set stuurt.
Dit is werkelijk onzin, soz :X
Gewoon tulp is niet het zelfde als digitale kabeltjes.
Verder kan ik de TS niet echt veel helpen, omdat ik de geluidskaart niet heb, en de speakerset ook niet ken :P

[ Voor 14% gewijzigd door Wormaap op 03-06-2004 22:56 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op 03 juni 2004 @ 22:55:
[...]

Dit is werkelijk onzin, soz :X
Gewoon tulp is niet het zelfde als digitale kabeltjes.
Verder kan ik de TS niet echt veel helpen, omdat ik de geluidskaart niet heb, en de speakerset ook niet ken :P
Lees maar eens wat topics door, dan weet je zelf dat je bullshit lult |:(
Of vraag het es aan 1 van de mods...
Ik heb dezelfde geluidskaart en heb een vergelijkende soort set gehad(Logitech Z-680, Creative DTT 3500 en DTT 2500 en nu Pioneer receiver(zie specs))

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
edgarf28 schreef op 03 juni 2004 @ 22:53:
ik heb de kabel besteld in de afbeelding die ik heb gepost!
ik hoop dat het gaat lukken! ;)
dit is niet gelukt... ik kan het snoertje wel erop aansluiten, maar hij doet het niet... :(

weet iemand welk snoertje ik dan wel moet gebruiken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Als het goed is heb je bij die speakerset een 3,5mm-jack-naar-coax verloopkabeltje gekregen. Op dat verloopkabeltje kun je vervolgens de coaxkabel aansluiten die ook bij de speakerset zat en zo de kaart op de decoder aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Gebruik deze rode RCA connector van de jack-naar-RCA kabel. Deze rode RCA moet naar je speakerset. De jack connector naar je A2ZS in de meest rechtse aansluiting.

Stel je A2ZS in op "Digital output only". Stel je Speakerset in op digitale coax of iets in die richting als dat mogelijk is. Draai een stereo MP3tje als test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Linchpin schreef op 11 juni 2004 @ 14:51:
Als het goed is heb je bij die speakerset een 3,5mm-jack-naar-coax verloopkabeltje gekregen. Op dat verloopkabeltje kun je vervolgens de coaxkabel aansluiten die ook bij de speakerset zat en zo de kaart op de decoder aansluiten.
mmm... bedankt voor je antwoord, maar ik heb (volgens mij) geen 3,5mm-jack-naar-coax verloopkabeltje bij m'n boxensetje gekregen.
maar wel een gewone coaxkabel, deze heb ik wel...

kan iemand misschien mij nu helpen om te zoeken waar ik een 3,5mm-jack-naar-coax verloopkabeltje kan kopen!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:39

Haan

dotnetter

Misschien een dom idee, maar kunnen ze je in de winkel waar je speakerset vandaan komt niet gewoon helpen?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
hantheman.tk schreef op 12 juni 2004 @ 12:19:
Misschien een dom idee, maar kunnen ze je in de winkel waar je speakerset vandaan komt niet gewoon helpen?
ik het speakersetje bij een computer winkel gekocht, deze heb ik al een mailtje gestuurd, maar zij wisten het ook niet.

en ik heb ook alle alle computer winkels (woon in zeeland, zijn niet zoveel computerwinkels! :( ), maar daar wisten ze het ook niet... 8)7

ik zoek nu maar op internet, maar kan het ook nog niet echt zo vinden...
misschien kunnen jullie me helpen zoeken? (naar 3,5mm-jack-naar-coax verloopkabeltje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

neem dan gewoon een 2xcinch-naar-minijack kabel ipv 1xinch-naar-minijack, die vind je namelijk in elke electronica/hifi zaak.

Dan gebruik je gewoon 1 RCA connector en plak je de andere af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Cyb schreef op 12 juni 2004 @ 13:49:
neem dan gewoon een 2xcinch-naar-minijack kabel ipv 1xinch-naar-minijack, die vind je namelijk in elke electronica/hifi zaak.

Dan gebruik je gewoon 1 RCA connector en plak je de andere af.
word dan wel het geluid goed verdeeld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Nee, zover ik weet kan er niet verdeeld worden. Op de witte connector zit dan namelijk geen SPDIF signaal. Aangezien de output dacht ik alleen voor SPDIF wordt gebruikt, lijkt me dus dat er gewoon geen enkel signaal op die witte zit. Dus gewoon de rode gebruiken.

Verder Decoder opties van AudioHQ op SPDIF passthrough zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 19:52

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

zo'n verloopje van 3,5mm jack naar female-RCA kreeg ik gewoon bij m'n ZS, ik heb 'm nu in m'n hand.

Het kan ook zijn dat ik 'm bij m'n DDTS-100 kreeg maar volgens mij niet hoor.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Ik kreeg hem er niet bij. Heb de Retail versie bij Alternate gekocht. Verpakking handleiding, Tombraider etc was Duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Cyb schreef op 12 juni 2004 @ 17:59:
Ik kreeg hem er niet bij. Heb de Retail versie bij Alternate gekocht. Verpakking handleiding, Tombraider etc was Duits.
jah, deze heb ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:19
ik heb hier je oplossing bij www.creative.com kun je verloop stekkertje kopen (3.5 naar coax), geen verzend kosten, en bij creative kopen is no prob heb er zelf een paar speaker standaards gekocht.
ik hoor wel of het is gelukt!
http://nl.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=179
trouwens het enige nadeel is dat het tot 4.1 gaat dus je moet met je decoder upmixen naar 5.1
voor 5.1 geluid te krijgen kun je alleen een digital din verloop naar 3.5 kopen maar er zit volgens mij geen din op de 5500 wel op de 5700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-07 15:09
Ik zit met precies hetzelfde probleem als TS, en ik heb ook nog geen goed werkende oplossing gevonden :'(

Heb wel vandaag m'n onboard sound geïnstalleerd, en de Digital 5500 op de SPDIF RCA out van het moederbord aangesloten, maar dan blijf ik alsnog hangen op het 2 kanaals geluid, en GEEN 5.1

Ik krijg daarom ook heel sterk het vermoeden dat het aan de Decoder ligt die Creative meegeleverd heeft :'( Want de Soundkaart kan ik uitsluiten aangezien hij op een andere soundkaart dezelfde problemen geeft.

Het kabeltje waar ze het over hebben zit bij je speakerset! Wordt er gewoon bijgeleverd, kijk nog maar eens in de doos dan zul je het wel vinden.

ps. Zie evt dit topic nog, daar staat mijn vraag ook nog een x in beschreven, en ik heb het idee dat TS hetzelfde probleem heeft. F-Tim in "Het kiezen van een PC-Speakersysteem top..."

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

Mag ik er op wijzen dat je uit de digital-out alleen stereo PCM kan krijgen of een gecodeerd 5.1/6.1 signaal zoals DTS of dolby digital?

Oftewel als je pc-games wilt spelen kan dat alleen stereo als je het digitaal wilt doen, anders moet je je speakers analoog aansluiten.

can't help it, it's just the way it is

tenzij iemand me anders kan beweren

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch altijd leuk dat ze daar zo een duidelijke foto bijplaatsen, anders kan je bij de audio-boer langsgaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Digital-DNA schreef op 19 juni 2004 @ 11:29:
Mag ik er op wijzen dat je uit de digital-out alleen stereo PCM kan krijgen of een gecodeerd 5.1/6.1 signaal zoals DTS of dolby digital?

Oftewel als je pc-games wilt spelen kan dat alleen stereo als je het digitaal wilt doen, anders moet je je speakers analoog aansluiten.

can't help it, it's just the way it is

tenzij iemand me anders kan beweren
Tenzij je DICE functie van een NForce 2 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

ja okay dat is 2 losse digitale signalen, dus 2x2=4 kanalen toch? maar die functie zit volgens mij niet op een ZS, zou wel koel zijn

zou zo'n DICE functie ook werken op m'n ddts-100? denk't niet (ik heb namelijk wel nforce2 met spdif-bracket)

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

DICE is een Dolby Digital encoder, dus eigenlijk de mooiste oplossing.
Ik weet alleen niet hoe het dan zit met CPU gebruik etc.

Die DDTS-100 heeft zover ik weet geen DICE functie. (Het kan dan dus waarschijnlijk geen analoge multichannel inputs omzetten in 1 DD signaal.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coensel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06-2021
Deze combinatie geluidskaart (ZS) en decoder/speakerset (5500) is berucht.
De oplossing is echter dood simpel (even dat kabeltje te buiten gelaten, ik heb en de boxen en de geluidskaart en de bekabeling zat bij de boxen, rode kabel, gaat in de plug het verst van de fireWire en dan direct in de decoder, dan vanuit de decoder drie kabels naar de speakerset... maar dat staat in de handleiding)

Dus, hoe krijg je 5.1 geluid?

In je Creative AudioHQ kies de Device Control.
In de Decoder Options, kies SPDIF Passthrough (werkt dus alleen als je decoder wilt gebruiken, anders moet je de drie kabels van je geluidskaart direct in de speakerset steken en kies je voor Use Installed Decoder).

Open nu de Creative Surround Mixer.
Klik op de speaker en kies (onder in beeld) voor Digital Output Only.
Klik nu op het THX icoon, en kies weer Digital Output.

Wanneer je nu een film opstart met surround geluid sprint het ledje van de decoder automatisch op Dolby Digital.

Heb je de AC3 filter geinstalleerd, dan zijn de settings daar :
3/2 + SW 5.1 Channel
PCM 16 BIT

Of you go now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
kan iemand misschien hier een foto plaatsen van het kabeltje wat bij de speakers zat??

want ik heb het hele huis overhoop gehaald en kan het nergens vinden, wel vond een kabeltje met 2xrca eraan die heb ik nou aangesloten, maar nu doen 2 boxen het maar bij de 5.1 boxen test van creative.
heb voor de rest alles goed ingesteld.

dus zou iemand ff een foto hier willen plaatsen van het echte kabeltje...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5.1 krijg je alleen bij gebruik van de analoge uitgangen van je soundkaart of bij gebruik van een DIN-kabel(deze speakerset heeft dat NIET) of met het afspelen van DVD"s met een softwarematige speler die SPDIF kan uitzenden.
Standaard Windows meuk en games blijft helaas dus 2.0

Het kabeltje is dus OK wat je hebt, anders zou je helemaal geen geluid krijgen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 20:56 ]

Pagina: 1