Toon posts:

audio stekker , van je cd-rom drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heys,

ik wil graag de audio stekker vanuit me cd-rom drive eruit halen en op een andere kaart aansluiten, simpel klusje maja ik heb het zowat npog nooit gedaan.. maar ik krijg dat stomme stekkertje er niet uit.. zit er nog een speciaal systeem een klik iets ofzo.. of moet je gewoon trekken?

alvast bedankt

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:28

Shaggy

Misantroop pur sang

Kun je normaal gezien zo zonder moeite lostrekken. :)

Making an ass of myself since the 70's

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:01
Er kan ook een lipje opzitten wat je even moet indrukken voordat je hem eruit kunt halen :)

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

je bedoelt dat stekkertje wat ervoor zorgt dat je muziek cd's kan luisteren via de line-out van je cd rom drive? die loopt van je cdrom drive naar je geluidskaart. deze zou gewoon makkelijk eruit moeten kunnen. forceer niets en kijk eerst goed als je wel het goede stekkertje hebt :+

Verwijderd

Topicstarter
ja dat d8 ik ook :S... ding zit alleen muur vast..

Verwijderd

kijk eventjes uit op je moederbord (dat je niks kromtrekt of zo (ja je weet het niet :))
op je cd-rom speler kan je niet zoveel kwaad.. desnoods laat je um daar vastzitten ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja het vage is... op de cdrom drive aan de achterkant zit wel een soort zwart pinnetje waarmee ik zelfs met de schroevendraaier amper bij kan om hem in te drukken laat staan dan nog eens met me andere hand het stekkertje eruit te halen :s

Verwijderd

Dit heb ik ook een keer gehad. Ik heb toen uiteindelijk de draadjes kapot getrokken. Dus een tip: niet aan het snoertje trekken ;)
Probeer het eens met een tangetje.

Verwijderd

Topicstarter
naja ik ben er al mee gestopt.. ik laat er wel een pro naar kijken... en een tangetje past er ook amper tussen.. en jah.. dan klipje moet je dan ook nog eens indrukken... misschien is er een bepaalde techniek ofzo bij nieuwe cd-rom drives :S

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:26
ehmm. je moet gewoon dat zwarte klikpalletje indrukken.
deze kabel gaat het om?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hairm001/Mpc/audiocable.jpg

op je stekker zit een dingetje dat je in kunt duwen, anders krijg je hem er nooit uit. dan trek je het snoertje dus stuk.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 17:46:
naja ik ben er al mee gestopt.. ik laat er wel een pro naar kijken... en een tangetje past er ook amper tussen.. en jah.. dan klipje moet je dan ook nog eens indrukken... misschien is er een bepaalde techniek ofzo bij nieuwe cd-rom drives :S
Verdraaid, heb ik net een nieuwe DVD brander, is het weer veroudert. :( Maw: Dat lijkt me niet echt. :+
Is het zelfs niet zo dat Windows XP zo'n kabeltje niet eens nodig heeft? I'm not sure aangezien ik geen XP draai, maar iemand vertelde me het eens.

🌞🍃

Verwijderd

@scul: en sommige oem's (ik noem geen namen, bijv HP, medion, toshiba) vinden het leuk om dat kabeltje er verkeerd om in te douwen (gaat gewoon goed als je het bij het mobo/geluidskaart ook maar doet).

mijn oplossing: kabel stuk trekken, met combitang resten van stekker eruit, nieuw kabeltje pakken (gratis af te halen bij de beter computertoko als je die niet hebt)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 17:54 ]

Verwijderd

DataBeest schreef op 03 juni 2004 @ 17:51:
[...]

Verdraaid, heb ik net een nieuwe DVD brander, is het weer veroudert. :( Maw: Dat lijkt me niet echt. :+
Is het zelfs niet zo dat Windows XP zo'n kabeltje niet eens nodig heeft? I'm not sure aangezien ik geen XP draai, maar iemand vertelde me het eens.
inderdaad. Op mijn ASUS DVD rom drive zit ook niet zo'n audio stekkertje (ook onder windows XP Home Edition) En af en toe komt me ma vragen of het wat zachter mag :+
Pagina: 1