Toon posts:

Router en meerdere externe ip adressen

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem. Ik speel geregeld Isketch (kennen jullie misschien wel). Voor degenen die het niet kennen, het is online pictionary waar je in allerlei kamers kunt tekenen. Nu is het zo dat de Isketch 'beheerders' een filter hebben aangebracht zodat mensen vanaf dezelfde locatie (mensen achter 1 router) niet samen tegelijk in een kamer kunnen. Ze hebben dit gedaan in verband met eventueel valsspelen en voorzeggen, omdat die mensen dan samen zitten. Erg vervelend wat mijn vriend en ik zitten achter een router en dus achter hetzelfde ip adres, en dat ziet Isketch dus en dan is het uit met de pret.
Je krijgt dan de melding: 'can't join the room because there's already someone in there from the same location'

Nu is mijn vraag: is er een manier om dit te omzeilen of om twee verschillende ip adressen mee te sturen, ook al zit je achter 1 router? Dus om Isketch te foppen?
(ik vind het overigens een erg kinderachtige filter maar goed das een andere verhaal :) )

Ik weet het...een verschrikkelijk probleem is het niet, maar het zou leuk/handig zijn als iemand er iets op weet :*).....

We hebben een Sitecom WL-025 Wireless Broadband Router, Windows XP Pro en we hebben dus allebei wel een apart ip adres voor op het interne netwerk en dus 1 'internet' ip adres..

Verwijderd

Nee, dit kan niet. :)

Omdat je maar één IP-adres van je provider hebt wordt alles onder dat IP-adres naar buiten gestuurd. En daar is niets aan te veranderen, behalve meerdere IP-adressen te bestellen bij je provider.

Verwijderd

Is het niet mogelijk om een proxy op te geven, zodat een client via de proxy gaat en een ander rechtstreeks

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
En om nog wat een JSS toe te voegen. Er zijn maar heeel weinig "normale" ADSL / Kabel providers die dat doen. Nog sterker, ik ken er zelf geen één die dat doet, en dat weten de mensen van Isketch natuurlijk ook :)

Die beveiliging zit er natuurlijk niet voor niks op, mischien nadelig voor jou, maar weinig aan te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nou we hebben dus ook een tijdje een hub gehad en toen hadden we we allebei een apart ip adres, dus oorspronkelijk hebben we er wel twee gekregen, maar een router veranderd natuurlijk alles.

Het Internet ip adres NU, is volgens mij het ip adres van mijn vriend....kan dat? Volgens mij hangt het af van hoe en vanaf welke pc je de router instelt want het is ook een keer mijn ip adres geweest volgens mij. Of kraam ik nou onzin uit?

Dus op zich hebben we er allebei eentje (als we bijv weer achter de hub gaan zitten), maar door de router zit je dus achter 1 ap adres..als ik het goed begrijp..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 16:57:
Is het niet mogelijk om een proxy op te geven, zodat een client via de proxy gaat en een ander rechtstreeks
Dit kan wel een mogelijkheid zijn, alhoewel ik het betwijfel of die beveiliging wel publieke proxy's accepteert. Maar het is het proberen waard :)
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 16:59:
Hmm, nou we hebben dus ook een tijdje een hub gehad en toen hadden we we allebei een apart ip adres, dus oorspronkelijk hebben we er wel twee gekregen, maar een router veranderd natuurlijk alles.

Het Internet ip adres NU, is volgens mij het ip adres van mijn vriend....kan dat? Volgens mij hangt het af van hoe en vanaf welke pc je de router instelt want het is ook een keer mijn ip adres geweest volgens mij. Of kraam ik nou onzin uit?

Dus op zich hebben we er allebei eentje (als we bijv weer achter de hub gaan zitten), maar door de router zit je dus achter 1 ap adres..als ik het goed begrijp..
Correct. Als je wel twee IP-adressen hebt kun je voor die router nog een hub/switch neerzetten en zo de IP-adressen verdelen tussen één computer en de router of zelfs tussen twee routers (als je nog een router koopt).

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 17:00 ]

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Je kunt natuurlijk ook het verkeer van 1 van jullie 2en door een proxy laten lopen. Afhankelijk van de implementatie van Isketch kun je daarvoor je provider-proxy gebruiken, of moet je een anonymizer-achtige forwarder zoeken die X-Forwarded-for niet doorgeeft.

edit:
Als je dan wat typet, moet je natuurlijk wel op tijd op 'verstuur' duwen, anders ben je te laat, Pooh |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Pooh op 03-06-2004 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ehm..goed dan komen we op de vraag hoe ik een proxy instel...heeft iemand een goeie link eventueel hiervoor? Want dat zal wel een te standaard vraag zijn voor zo'n forum..?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:27

BCC

Als je gewoon twee IP adressen via de DHCP van je provider krijgt, dan moet je gewoon de DHCP van je router uitzetten.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
mijn 2e ip adres (athome) bestaat nog steeds.
wanneer ik mijn hub er weer tussen zet en weer probeer in te loggen op het 2e adres werkt dit prima. alleen dan gaat het met mijn interne netwerk niet helemaal goed.

Verwijderd

router op bridge zetten en je dhcp server van je router uitzetten

Verwijderd

probeer maar eens via een anonymous proxy (1 van beide pc's wel te verstaan :-P )
http://www.triumphpc.com/cgi-bin/nph-proxy.cgi
success

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 16:04

Robinski

A.K.A. RHarmsen

of probeer het via IPv6... of hebben ze daar geen IPv6?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 17:10:
router op bridge zetten en je dhcp server van je router uitzetten
Ehmm hoe zet ik de router op een bridge? :?

Verwijderd

dat gaat dus niet, ik wist nog niet wat voor router je had

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 12:36 ]

Verwijderd

Ik denk dat dat foppen niet echt zal lukken / werken. iSketch werkt met Shockwave en het wordt volgens mij daarmee verzonden.. Of had iemand het al wel aan de praat gekregen? Als admin kom je de room wel in :9
Pagina: 1