Toon posts:

Werkblad in excel beveiligen met password

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb in excel een bestand gemaakt waarin (voor mijn werk) de gewerkte uren van het personeel in worden gevuld. Nu heb ik er tevens de loon-berekening aangehangen op een een apart werkblad. Echter, ik wil niet dat iedereen die dit bestand gebruikt ook het werkblad loonberekening kan zien (ivm vertrouwelijke info zoals lonen etc).

Wat ik dus wil is het volgende:

Het werkblad waarop de uren ingevuld worden moet voor iedere gebruiker van het bestand toegankelijk zijn, maar het werkblad met de loonberekening moet om een wachtwoord vragen op het moment dat het aangeklikt word, zonder password mag de inhoud van het blad niet zichtbaar zijn.

Is dit mogelijk? en zo ja, kan iemand mij vertellen hoe dat dan moet?

Thanx

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

VBA:
code:
1
Sheets("blad2").visible = false

nu is het onzichtbaar (zonder wachtwoord).

Maar als je zulke vertrouwelijke gegevens zoals salarisgegevens wilt beschermen, moet je het niet in hetzelfde bestand zetten, een wachtwoord is "relatief" (wat is nu een weekje als je nieuwsgierig bent naar het salaris van die eikel op %afdeling%?) snel te kraken. Beveiliging van Excel is hier IMHO niet voor bedoeld, enkel om er voor te zorgen dat er niet onbewust data wordt aangepast.

Laat ze bijvoorbeeld de uren invullen in een excel bestand en gebruik een tweede - alleen op de admin beschikbare - bestand voor de rest van de berekening. Of mooier: bouw een simpel web frontend en laat het online doen.

edit: oeh je bent nieuw. Welkom :Y)
En na bovenstaande VBA code uitgevoerd te hebben moet je trouwens natuurlijk niet vergeten de structuur vast te leggen via extra -> beveiliging, maar dat staat duidelijk onder F1 uitgelegd :)

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 03-06-2004 16:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)