Menubalk past niet op een regel...

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 19:49
Hoi,

Ik heb een vraag. Ik ben met een site bezig, en had een menubalk gemaakt. Die balk bestaat uit verschillende plaatjes naast elkaar. In Netscape passen alle plaatjes van de balk precies op een lijn, zodat de menubalk er normaal uitziet. Maar in IE, waar de zijkanten van het scherm ook een paar pixels in beslag nemen, past het meest rechtse plaatje van de balk er niet op. Met als gevolg dat die "knop" op de volgende regel komt. Nu kan ik wel dat plaatje smaller maken, maar dan is het niet mooi meer in Netscape. Iemand een oplossing ?

Alvast bedankt (nu maar hopen dat ik het probleem duidelijk genoeg omschreven heb)..

Verwijderd

Geef iedereen een grotere monitor :?

Verwijderd

Hangt een beetje af, waar en hoe je menu is opgebouwd. In frame ? NS en Explorer houden veschillende afstanden aan waarbinnen iets geplaatst wordt. (gebruik dan marginwidth="0" marginheight="0")Binnen een tabel ? Ook hier dien je rekening te houden met de verschillen in browsers, en zelfs wellicht de versie browser. (cellspacing="0" cellpadding="0"). Misschien heb je iets aan deze opmerkingen.

Verwijderd

URL? Screenshot anders?

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
smallboy waarom doe je zo moeilijk? Niet iedereen draait dezelfde reolutie (of OS of browser) als jij, dus overal zie het er anders uit, wen er maar aan, er is niet aan te ontkomen.
Lees ook eens een of andere tutorial over webdesign door trouwens :)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• mullah
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 12:26
Op vrijdag 22 december 2000 14:35 schreef RubZie het volgende:smallboy waarom doe je zo moeilijk? Niet iedereen draait dezelfde reolutie (of OS of browser) als jij, dus overal zie het er anders uit, wen er maar aan, er is niet aan te ontkomen.
Lees ook eens een of andere tutorial over webdesign door trouwens :)
hear hear...
smallboy, niet iedereen surft ook nog met een gemaximaliseerde browser..

Zorg er gewoon voor dat de pagina door de verschillende venstergroottes niet al te erg uit zijn verband gerukt wordt. En stel voor jezelf een minimumgrootte vast waarvan je denkt dat de meeste bezoekers van je site er aan voldoen.
Onthoud.. je kunt niemand dwingen om je pagina zo te bekijken als jij dat wilt, en je kunt het nooit iedereen naar de zin maken.

Verwijderd

De frameset instellingen willen ook nog wel eens verschillende resultaten geven in IE en Netscape.
Je moet een 'average' bezoeker definieren:

- Windows PC
- 800 x 600 resolutie
- IE 4.0 of hoger

enz. en daar je website voor optimaliseren

Of ook een 1024x768 versie maken en de keuze bieden op je intro-pagina ...

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Op vrijdag 22 december 2000 21:22 schreef Kitahara het volgende:
De frameset instellingen willen ook nog wel eens verschillende resultaten geven in IE en Netscape.
Je moet een 'average' bezoeker definieren:

- Windows PC
- 800 x 600 resolutie
- IE 4.0 of hoger

enz. en daar je website voor optimaliseren

Of ook een 1024x768 versie maken en de keuze bieden op je intro-pagina ...
Wat een bull...
Je moet je site optimaliseren zodat ie werkt VANAF 800*600, VANAF NS4.7 en IE4 (tegenwoordig mag dat ook wel 5 zijn als ik naar mijn stats kijk...), en voor windows, dat kan al sinds lange tijd :)
En een keuze bieden tussen 800*600 en 1024*786 is wel het irritantste wat je kan doen ongeveer. Een average bezoeker definieren is dus onzin, je kan niet zeggen nou 75% ziet de page prima fuck die andere 25%. Een average bezoeker kun je wel gebruiken om te bepalen waar je je prioriteiten legt natuurlijk...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Inderdaad Rubzie, dat kiezen bij een website is wel zwaar irritant. Gewoon iets maken zoals het er bij jou leuk uitziet Smallboy ;)
Ik zie t resultaat wel eens gok ik zo :P

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Op donderdag 13 september 2001 20:59 schreef Herr_Schnitzel het volgende:
Inderdaad Rubzie, dat kiezen bij een website is wel zwaar irritant. Gewoon iets maken zoals het er bij jou leuk uitziet Smallboy ;)
Ik zie t resultaat wel eens gok ik zo :P
waarschijnlijk niet, deze thread is bijna een jaar oud..

Verwijderd

Ja, daar kwam ik ook achter op school :(
Beetje laat :9, maarja
Ik bleek t smallboy resultaat al te hebben gezien.. n half jaar geleden, hehe
Mgoed, reactie was zwaar nutteloos :'( Hehe

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 00:06

Sick Nick

Drop the top!

Zo kom je HK zeker wel snel in he :(
Aantal posts: 17

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 17:22 schreef Sick_Nick het volgende:
Zo kom je HK zeker wel snel in he :(
[..]
hoe doet die gozert dat?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Mocht iemand het nog willen weten:
Tel gewoon de breedtes van de menuplaatjes ff op en maak een tabel waarin ie staat precies zo breed (dus geen 100%!)
Geef hem zoveel cellen naast elkaar als er plaatjes zijn en vul elke cel op met een plaatje. Keurig op rij dus, alles afgemeten.
Iemand met een te kleine resolutie moet een eindje naar rechts scrollen. Niet echt super oplossing maar het werkt wel.

Herr Schnitzel moet even up to date blijven en geen ouwe threads omhoog gaan kicken :(

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 17:55 schreef Toeter84 het volgende:
Geef hem zoveel cellen naast elkaar als er plaatjes zijn en vul elke cel op met een plaatje. Keurig op rij dus, alles afgemeten.
Cursus useless html-code invoegen? >:)

Gewoon een table met de breedte van het aantal plaatjes bij elkaar, en dan verder geen cellen daarin, maar gewoon de plaatjes naast elkaar. Zelfde effect, minder html.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 18:45
Goed, genoeg gespeeld :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.