Ik ben even aan het prutsen met een stukje code waarmee ik mijn gevonden zoek resultaten kan "highlighten" (in deze teksten kunnen zowel hoofdletters als kleine letters zitten)...
toen kreeg ik steeds errors bij tekens als *,?,+ en ]
die heb ik nu gereplaced... maar nu heb ik (voor zover ik weet) alleen nog problemen met slash en backslash...
bij slash word de html van de pagina verpest
bij backslash:
Warning: No ending delimiter '/' found in
hieronder even de code:
nu moet ik denk ik die backslash nog escapen ofzoiets (
) en met slash wat doen maar ik kom er niet uit...
iemand een oplossing of een hele andere manier die beter is?
toen kreeg ik steeds errors bij tekens als *,?,+ en ]
die heb ik nu gereplaced... maar nu heb ik (voor zover ik weet) alleen nog problemen met slash en backslash...
bij slash word de html van de pagina verpest
bij backslash:
Warning: No ending delimiter '/' found in
hieronder even de code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| // zoekterm kleuren if(!empty($_POST['zoekterm'])){ $zoek = trim($_POST['zoekterm']); $zoek = str_replace("[", "\\[", $zoek); $zoek = str_replace("^", "\^", $zoek); $zoek = str_replace("$", "\$", $zoek); $zoek = str_replace(".", "\.", $zoek); $zoek = str_replace("|", "\|", $zoek); $zoek = str_replace("?", "\?", $zoek); $zoek = str_replace("*", "\*", $zoek); $zoek = str_replace("+", "\+", $zoek); $zoek = str_replace("(", "\(", $zoek); $zoek = str_replace(")", "\)", $zoek); $zoek = str_replace("<", htmlspecialchars("<"), $zoek); $zoek = str_replace(">", htmlspecialchars(">"), $zoek); $woord = $bericht; $bericht = preg_replace("/$zoek/i", "<font style=\"color:black;background-color:#B1D3F5\">\\0</font>", $woord); } |
nu moet ik denk ik die backslash nog escapen ofzoiets (
iemand een oplossing of een hele andere manier die beter is?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 15:47 ]