MIjn systeempje loopt voortdurend vast als ik hem wat 'zwaardere' klusjes laat doen. Zolang ik beetje ga internetten is er nix aan de hand. De problemen komen als ik bijvoorbeeld ga scannen voor virussen, zware powerpoint presentaties wil bekijken, (soms ook bij opstarten al --> zeker wanneer ik opstart nadat hij heeft vastgehangen..)
Dit vast hangen is als volgt te omschrijven:
De muis en toetsenbord reageren nergens meer op, het beeld blijft gewoon exact hetzelfde. Verdere geen rare poespas of iets dergelijks. Mijn CD en DVD-drives kan ik nog wel gewoon openen.
Nu heb ik de ventilatoren van mijn chipset en cpu al vervangen door betere coolers/heatsink. Nog steeds heb ik dit probleem. Het is echt alleen wanneer ik zwaardere dingen uitvoer. Nadat ik de coolers veranderd heb is het wel minder geworden (hij kan dus weer iets meer aan , maar niet genoeg!)
Ik weet tot slot niet meer waar het aan ligt, mijn CPU is 50 tot 60 graden, maar ook bij 45 wildie al vast lopen. (AMD) dat is dus niet het probleem.
Zelf denk ik dat het met mijn chipset te maken heeft, dat die te warm wordt?
Betere videokaart helpt wel iets, maar verhelpt het niet. CPU lijkt me ook onlogisch omdat die helemaal niet warm wordt. Misschien dat gedeelte van mijn geheugen is aangetast (dus vastloopt alsie dat deel aan moet spreken)
I dunno...
Iemand suggesties?
Sorry voor het lange verhaal
Moederbord : Aopen AK73(a)-v
Geforce 2 = 64mb (momenteel)
Geforce 4 = 128mb
Chipset Via133 ... (weet niet precies..)
Tanx!
Dit vast hangen is als volgt te omschrijven:
De muis en toetsenbord reageren nergens meer op, het beeld blijft gewoon exact hetzelfde. Verdere geen rare poespas of iets dergelijks. Mijn CD en DVD-drives kan ik nog wel gewoon openen.
Nu heb ik de ventilatoren van mijn chipset en cpu al vervangen door betere coolers/heatsink. Nog steeds heb ik dit probleem. Het is echt alleen wanneer ik zwaardere dingen uitvoer. Nadat ik de coolers veranderd heb is het wel minder geworden (hij kan dus weer iets meer aan , maar niet genoeg!)
Ik weet tot slot niet meer waar het aan ligt, mijn CPU is 50 tot 60 graden, maar ook bij 45 wildie al vast lopen. (AMD) dat is dus niet het probleem.
Zelf denk ik dat het met mijn chipset te maken heeft, dat die te warm wordt?
Betere videokaart helpt wel iets, maar verhelpt het niet. CPU lijkt me ook onlogisch omdat die helemaal niet warm wordt. Misschien dat gedeelte van mijn geheugen is aangetast (dus vastloopt alsie dat deel aan moet spreken)
I dunno...
Iemand suggesties?
Sorry voor het lange verhaal
Moederbord : Aopen AK73(a)-v
Geforce 2 = 64mb (momenteel)
Geforce 4 = 128mb
Chipset Via133 ... (weet niet precies..)
Tanx!