Norton Utilities CD boot niet

Pagina: 1
Acties:

• xelior
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 13:32
Voor het uitvoeren van de disk doctor op de opstartschijf van een OSX met Panther moet ik de MAC opstarten vanaf CD, dit gaat helaas niet.
Als ik de CD in de DVD brander heb zitten en ik hou C ingedrukt tijdens het opstarten, start de Mac gewoon door. Als ik hetzelfde doe met bijv. de OS install CD dan gaat het wel goed.

Ik heb gekeken bij Symantec en zij zeggen dat ik maar een andere Mac eraan moet sluiten(Heb ik niet) of de Mac vanaf een andere schijf met OSX moet opstarten(Heb ik ook niet). Ik heb ook geen Ipod o.i.d.

Is het mogelijk om van de niet bootable cd een wel bootable cd te maken?

Heeft iemand dezelfde ervaring of weet iemand de oplossing voor dit probleem

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om met de "Optie" ingedrukt te starten?
Misschien wil het op die manier lukken..
Succes..

Verwijderd

Je had ook best even een beetje mogen zoeken hoor..

http://www.bombich.com/mactips/bootx.html

dit was notabene de 1e hit bij [google=mac create bootable cd]

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 19:37:
Je had ook best even een beetje mogen zoeken hoor..

http://www.bombich.com/mactips/bootx.html

dit was notabene de 1e hit bij [google=mac create bootable cd]
Nee, je moet lezen wat hij vraagt!

Maar van een CD-Rom die niet boot, een wel bootende te maken lukt denk ik niet.

toen ik mijn G4 kocht, kocht ik er ook Norton bij, maar kreeg van de MacSupport een aparte CD-Rom erbij, om mee op te starten. De bijgeleverde deed het namelijk niet met mijn (toen) nieuwe mac. Zal bij jouw ook wel aan de hand zijn. Daarvoor moet je dus of naar je favoriete Mac leverancier, of naar de leverancier van Norton.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Norton stopt met de Mac ondersteuning en de meegeleverde cd's van Norton Utility's werken niet met de Apple's die nu verkocht worden. Als je een cd wilt hebben die wel kan booten zal je dus zelf aan de gang moeten. De Generaal geeft een site met veel uitleg over hoe je 10.2 op een cd kwijt kan inclusief wat applicaties. Je wilt echter geen 10.2 op je cd hebben maar natuurlijk 10.3. Hiervoor is er een programma'tje te vinden bij VersionTracker die je er goed bij helpt.

Wat je dus wilt hebben in het kort is een MacOSX 10.3 die op een CD past met daarnaast nog eens genoeg ruimte om Norton Utility's kwijt te kunnen. BootCD helpt je dus daarmee, wij gebruiken het ook om Norton op cd te branden voor klanten. :)

kleurbleur.nl

Verwijderd

Gebruik geen Norton! Voor de pc is het ok, maar de macversie maakt meer kapot dan je lief is. Beter kan je TechTool Pro of DiskWarrior gebruiken. TechTool Pro 4 kan een tijdelijke partitie maken om van op te starten om je boot partitie te fixen/optimizen. Je kan ook een bootable disk branden.
Pagina: 1