Toon posts:

Herkennen videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds kort mijn bios geflashed (recentere versie).
Mijn videokaart wordt niet meer herkent. nu wil ik niet zeggen dat het daardoor door komt maar het zou kunnen.
Daarnaast zijn er drivers geinstalleerd voor een Geforce4 terwijl ik een Geforce2 heb in mijn kast momenteel, dit zou geen probleem moeten zijn mijns inziens.

Als ik de PC nu opstart blijft mijn beeldscherm op de 'standby modus' hangen. Hij wil daarom ook niet opstarten, en geeft een drietal harde piepen (het systeem zelf, dat hij geen beeldscherm detecteert).
Volgens mij kan het niet aan de drivers liggen omdat windows XP nog niet gestart is. Misschien bios-instellingen? ... AGP 2 ipv 4 of 8 ? (zoiets hoorde / las ik...)

Of kan het zijn dat mijn videokaart kaduk is? Omdat hij mijns inziens i.i.g. moet reageren,

Alvast Bedankt... :'(

Verwijderd

Heb je na je BIOS-Flash helemaal geen beeld meer gehad? Of is dat pas later gekomen?

Verwijderd

PCI kaart ernaast zetten en de oude bios terugzetten (mobo of videokaart bios overigens?)

Er bestaan overigens geen Geforce4 drivers - het zijn allemaal Nvidia driverpacks voor meerdere modellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje met de Geforce4 gedraaid,

toen ik het om wilde draaide herkende hij hem ineens niet meer,

Ik heb hem nog wel draaiend gehad met de nieuwe bios overigens! (voordat ik de geforce4 heb geinstalleerd!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de MOBO drivers ververst...

Als ik nu de Geforce4 er in hangt draaitie wel gewoon goed.

Idd, drivers NVIDIA, daarom ook zo raar datie bij 2 niet reageert...