IPv6 Router

Pagina: 1
Acties:

• DeV0uReR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06-2025
Hallo Tweakers,

ik ben op zoek naar een router die IPv6 ondersteunt. Ik zal hieronder nader in detail treden.

Ik heb momenteel een Alcatel Speedtouch 510 bridged gekoppeld aan een sitecom router. Achter deze router hangt mijn Linux server en mijn Windows XP desktop. Nou wil ik eigenlijk mijn Linux server IPv6 laten ondersteunen. Nou heb ik na wat googlen al begrepen dat ik dan een IPv6 router nodig heb.

Nou is mijn vraag weet iemand waar ik een IPv6 router (evt met nigebouwd adsl modem) kan kopen, welke prijs ik dan aan moet denken en of dit alleen door cisco/3com/ed wordt geproduceerd.

mvg,

DeV0uReR

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 08:15
Hoeft volgens mij helemaal niet hoor.. Weet niet precies wat je bedoeling is, maar je kunt gewoon de linux-server een ipv6 tunnel op laten zetten met een ipv6-tunnel broker.

In mijn geval thuis hebben we een linux server achter een Alcatel modem (oude versie, waar je nog ppp overheen moet doen) en onze linux server bouwt een tunnel op met de tunnelserver van xs4all. Daarna deelt de linux server alle ipv6 adressen weer intern uit.

(dit lijkt me op dit moment een vrij gangbare methode, zijn maar vrij weinig providers die native ipv6 leveren dacht ik)

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je kan prima een ipv6 router van je linux bak maken. Zijn hier denk ik ook zat topics van te vinden op GoT. Dit topic hoort denk ik alleen wel in NOS of NT. Overigens als je een router wil die ipv6 ondersteunt moet je een cisco hebben met een 12.3 ios maar dat is eenbeetje duur om te hobbyen denk ik

• DeV0uReR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06-2025
Dankjewel TrailBlazer, dat wou ik weten of er routers zijn (biet linux maar dedicated) die ipv6 ondersteunen voor de consumenten markt. Niet dus begrijp ik uit jouw verhaal over de cisco.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
offtopic:
Niet geheel onbelangrijk: biedt je provider ipv6 aan ( + support hiervoor ) ?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je hebt volgens mij ook wel gratis providers op het net
edit
zoals deze http://ipv6tb.he.net/

[ Voor 27% gewijzigd door TrailBlazer op 03-06-2004 15:32 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

reiker

dan jij!

Of natuurlijk SiXXS. (Server werkt niet altijd)

[ Voor 29% gewijzigd door reiker op 03-06-2004 17:53 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 16:04

Robinski

A.K.A. RHarmsen

TrailBlazer schreef op 03 juni 2004 @ 15:29:
je hebt volgens mij ook wel gratis providers op het net
edit
zoals deze http://ipv6tb.he.net/
reiker schreef op 03 juni 2004 @ 17:53:
Of natuurlijk SiXXS. (Server werkt niet altijd)
zou ik SixXS gebruiken... goede service
heb mijn tunnel nu bijna 1,5 jaar draaien en daarooverheen uiteraard een subnetje. kunnen al me PC's lekker IPv6en

[ Voor 25% gewijzigd door Robinski op 03-06-2004 22:09 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

hallo

wat moet ik bij
Your IPv4 endpoint is not set yet.

IPv4 endpoint
(your side of the tunnel): ________ wat moet erin?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

jouw ip adres natuurlijk

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik ga even een n00b vraag stellen: wat is het voordeel van IPv6 te gebruiken? Geef eens enkele voorbeelden van wat je met versie 6 wel kunt en niet met versie 4.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

n00b of niet, het is niet de bedoeling om dit topic te bombarderen tot een "Stel hier al je korte domme IPv6 vragen"
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 22:26:
IPv4 endpoint
(your side of the tunnel): ________ wat moet erin?
Met een beetje logisch nadenken snap je toch ook wel dat je daar je eigen public IPv4 in moeten vullen.
WimB schreef op 04 juni 2004 @ 09:11:
Ik ga even een n00b vraag stellen: wat is het voordeel van IPv6 te gebruiken? Geef eens enkele voorbeelden van wat je met versie 6 wel kunt en niet met versie 4.
Wat dacht je van eens even googlen of http://www.ipv6.org :?

Heel kort (door de bocht) gezegd is IPv6 *de* oplossing voor het wereldwijde tekort aan public IP adressen.

• hammerhead
HET grootste voordeel is dat er een heel stuk meer ip adressen zijn. IPv4 werkt met een 32 bits adressering, terwijl IPv6 werkt met 128 bits adressering. Het voordeel hiervan is dat we de komende tijd nog even doorkunnen met uitdelen van global routable IP adressen aan alle verschillende nieuwe apparaten (bijv. koelkasten ed :)).

Dit lijkt me toch wel een vrij groot voordeel.

edit:
Hmmmm.... volgende keer sneller tikken :)

[ Voor 8% gewijzigd door hammerhead op 04-06-2004 09:19 ]

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WimB schreef op 04 juni 2004 @ 09:11:
Grootste 'voordeel' die ik me kan bedenken, is dat je meerdere IP-adressen kan hebben in je netwerk (En uiteraard ook op internet, maar dat is eigenlijk ook 1 groot netwerk ;))

Ik weet het niet zeker, maar dacht dat je dan ook beter aan networkshaping kan doen, waardoor je netwerk dus iets sneller kan worden. Ik weet die laatste alleen niet 100% zeker... Denk dat je dan het beste even kan [google=IPv6] of een kijkje nemen op IPv6.org
Koffie schreef op 04 juni 2004 @ 09:17:
Heel kort (door de bocht) gezegd is IPv6 *de* oplossing voor het wereldwijde tekort aan public IP adressen.
Mag ik vragen, wat je bedoelt met *de* oplossingen? Zijn er ook nog andere oplossingen, dan IPv6 dan? Zo ja, mag ik dan vragen welke er zoal nog meer zijn (Is wel een beetje offtopic O+)
hammerhead schreef op 04 juni 2004 @ 09:18:
HET grootste voordeel is dat er een heel stuk meer ip adressen zijn. IPv4 werkt met een 32 bits adressering, terwijl IPv6 werkt met 128 bits adressering. Het voordeel hiervan is dat we de komende tijd nog even doorkunnen met uitdelen van global routable IP adressen aan alle verschillende nieuwe apparaten (bijv. koelkasten ed :)).
Dan heb ik nu misschien een erg kort door de bochte vraag... Als dat het enigste is, dat je weet, waarom wil je dan IPv6 implementeren in je thuis-netwerk? Op een plek, waar je dus nooit zoveel PC's (of apparaten) zal krijgen, dat je er IPv6 voor nodig hebt...

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 04-06-2004 09:36 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op de laatste vraag ... omdat je wel MOET
Vroeg of laat zal de hele wereld overgaan naar IPv6, dna kun je wel fijn met IPv4 thuis blijven hannessen, maar dan zul je een broker/tunnel de andere kant op moeten leggen ;)
En het blijft gewoon een hobby voor sommigen om zulke dingen thusi te testen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Koffie schreef op 04 juni 2004 @ 09:53:
Op de laatste vraag ... omdat je wel MOET
Vroeg of laat zal de hele wereld overgaan naar IPv6, dna kun je wel fijn met IPv4 thuis blijven hannessen, maar dan zul je een broker/tunnel de andere kant op moeten leggen ;)
En het blijft gewoon een hobby voor sommigen om zulke dingen thusi te testen.
Maar IPv6 is nog lang niet voor mainstream in gebruik, dus waarom zou je er NU al mee willen beginnen? Ik zou er namelijk pas mee beginnen, als je echt niet anders kan...

• hammerhead
Omdat je er nu al veel ervaring mee kunt opdoen. Nu is het gewoon leuk hobbyen, en tegelijkertijd leer je er een helehoop over. Op het moment dat het straks echt allemaal om moet zal het voor mij geen probleem zijn. Als je er dan nog nooit mee gewerkt hebt, dan moet je dan ineens verplicht je dit eigen gaan maken.

Voor mij blijft coolness factor best leuk :) Gewoon leren spelen met ipv6, reverse DNS servers hiervoor etc etc :)

--Eddie Rickenbacker

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En het blijft gewoon een hobby voor sommigen om zulke dingen thuis te testen.
En om de de kennis op te doen uiteraard.
Overignes , met deze gedachte zal het natuurlijk nooit mainstream worden :z

Pagina: 1