Welke RAID-5 controller?

Pagina: 1
Acties:

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-03 08:42
Hallo medetweakers,

hier mijn eerste post.... en meteen eentje die me grijze haren bezorgt...

Ben op zoek naar een goede oplossing voor "mass"-storage (mass is een vaag begrip in ICT). En ben dus ook meteen maar op zoek naar S-ATA raid 5 voor in m'n servertje.

Het volgende is het probleem/uitdaging:

Gigabyte 6bxd dual processor met PCI (2.1) 32 bits (33 MHz) bus met BX-chipsatz...

Wil daar een RAID-5 kaart in proppen en dacht aan een van de volgende kaarten:

Promise
LSI megaraid 6-pitter
Raidcore 8-pitter

Nou weet ik niet zeker wat de beste keuze is wegens 32 bits (33 MHz) beschikbaarheid op de PCI-bus van m'n dual board. Deze wil ik natuurlijk niet meteen gaan vervangen maar is in de toekomst vast een noodzakelijkheid dus 64 bit of PCI-express is een leuke feature...

Maar ja, doet ie ut of doet ie ut niet.. en dat voor ongeveer 400 euro.. is mij net een gokje te hoog. Heb net 3 schijven WD-250 besteld, deze komen van de week binnen... ga voorlopig even softwarematig draaien. Binnenkort migreren naar 2003 windhoos.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Promise is mij niet serieus genoeg.
LSI goed maar backwards "onbekend" ... niet duidelijk in de docs
Raidcore schrijft goed backwards te zijn... tsja... onlangs ook gelezen over gestaakte verkoop wegens verkeerde firmware.

Aangename features zijn:

spinup-delay
>4 connections
memory
battery?

Kan iemand mij voorzien van de nodige kaarten-ervaring?

Groet,

Martijn

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Al naar 3ware kaarten gekeken?

pricewatch: 3ware Escalade 8506-4 LP (4x SATA150 RAID, PCI64/66)

Ik heb die kaart in een server zitten, en hij past in een 32bits PCI slot (getest in een Asus P4C800 Deluxe).
Ze zijn niet zo snel, maar de kaart doet het _erg_ goed, er is nog nooit een array op z'n bek gegaan doordat er een schijf stuk ging.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De MegaRAID SATA 150-6 is compatible met 5V 32-bit 33MHz PCI. Dit kun je ook zien aan de layout van de PCI connector.

Er zijn inderdaad wat problemen met de RAIDCore kaarten. De MegaRAID SATA 150-6 is op dit moment een betere keuze. De RAID 5 performance en de prijs per poort van deze kaart is goed vergeleken met andere intelligente SATA RAID-adapters.

• Lekkerbek
Hoi Femme,

thanx voor je info. Wist niet dat je dat zo makkelijk aan de PCI opbouw kon herkennen.

M'n keuze is toch voor de Raidcore (4852) gevallen en deze wordt binnenkort geleverd met de nieuwe Serial-ATA chip van Broadcom.

Zal wel wat foto's maken en kijken met wat testjes met m'n 3X250 GB WD 7200rpm. Nou maar hopen dat de schijven goed zijn, andes kan ik nog langer wachten. 8)7

Nog wat verzoekjes tot tests?

Groetjes,

Martijn

Verwijderd

Ik heb zelf net dit weekend een Adaptec 2410SA Enclosure Kit / Specs in gebruik genomen met 4 x 120 Gb Maxtor's in RAID5. Ben erg tevreden :)

Sisoft Sandra score van 70 Mb/s en m'n onboard Silicon Image met 2 x 160 Gb haald 83 Mb/s in RAID0.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 08:20

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 19:49:
Ik heb zelf net dit weekend een Adaptec 2410SA Enclosure Kit / Specs in gebruik genomen met 4 x 120 Gb Maxtor's in RAID5. Ben erg tevreden :)

Sisoft Sandra score van 70 Mb/s en m'n onboard Silicon Image met 2 x 160 Gb haald 83 Mb/s in RAID0.
Werkt dat mooie wondertje van techniek ook op 32bits PCI? Ik zie op de site alleen 64bitsPCI staan...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

c70070540 schreef op 14 juni 2004 @ 19:52:
[...]

Werkt dat mooie wondertje van techniek ook op 32bits PCI? Ik zie op de site alleen 64bitsPCI staan...
Ja dat werkt _/-\o_

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 21:54
Ik ben zelf zeer te spreken over 3Ware. Het zijn dan wel geen snelheidsmonsters (hoewel we met 8 schijven en 20 threads toch wel 60-100 MB/s halen), maar hun linux drivers zijn erg goed (voor ons belangrijk).

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Lekkerbek
Kit is wel erg compleet!

Ga zelf als kast de coolermaster CM-stacker STC-T01 halen in de toekomst. :9~

Moet dan wel een paar kijlbouten in de grond boren waaraan ie vastgezet kan worden. :+

• Lekkerbek
Ben benieuwd wat de snelheid gaat doen, ga het vanzelf merken over een weekje (hopelijk niet langer, kaart is in backorder)

Verwijderd

Heb vanmiddag ff lopen spelen |:( met m'n raid5 door er een disk uit te trekken.
Merk tijdens de rebuild (die nogsteeds loopt 8)7 ) bijna geen verschil. (moet natuurlijk geen gekke dingen gaan doen)

(bijdeweg blocksize 64kb)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 20:12 . Reden: blocksize o.a. ]

• Lekkerbek
Hoi,

ben ik weer... ondertussen 1 maand verder en mŽn hele interne LAN opnieuw geinstalleerd.

Helaas, mŽn DUAL Gigabyte 6BXD kan ik nu als werkstation gaan gebruiken... (had er net een paar passieve CPUŽs voor gevonden). Het bordje bleek niet overweg te kunnen met de PCI behoeften van de kaart. (rev. 2.1 i.p.v. 2.2)

Nu een P4 van ASUS eronder met een 1800c. Niet echt optimaal te noemen moet ik zeggen, het zal wel komen door de 32 i.p.v. 64 bits bus. Maar ach, ben in mŽn eentje dus doorvoer genoeg en als er meer HDDŽs aan hangen zal het gemiddeld wel weer wat sneller worden...

Dergelijke kaarten (andere merken) worden veelal in de hemel geprezen met als "voorbeeld(ig)" stationnetje: een dual XEON 2.4 met een TYAN mainboard en 2 GB RAM.....

Het loopt wel goed, gebruik alleen niet de te downloaden drivers want dat gaat een week goed en daarna heb je geen array meer. De (op CD) meegeleverde drivers zijn overigens ietsje rapper heb ik de indruk.

Maak trouwens gebruik van 3 WD disks 2500 JD met 8 MB cache... lekkah lekkah...

Is een jumper te zetten voor de power-on delay. Over 3-4 heen. 1-2 weet ik niet, nog niet geprobeerd. DŽr staat een PDF op de WD-site maar helemaal duidelijk is het hier niet over. Maar SSC_DIS wil je niet ofzo... laat 1-2 dan ook maar geshunt.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
laat maar.... ik lees niet goed |:(

[ Voor 89% gewijzigd door FiXeL op 10-08-2004 15:00 ]

Mn 3D printer blogje..

Pagina: 1