Hallo medetweakers,
hier mijn eerste post.... en meteen eentje die me grijze haren bezorgt...
Ben op zoek naar een goede oplossing voor "mass"-storage (mass is een vaag begrip in ICT). En ben dus ook meteen maar op zoek naar S-ATA raid 5 voor in m'n servertje.
Het volgende is het probleem/uitdaging:
Gigabyte 6bxd dual processor met PCI (2.1) 32 bits (33 MHz) bus met BX-chipsatz...
Wil daar een RAID-5 kaart in proppen en dacht aan een van de volgende kaarten:
Promise
LSI megaraid 6-pitter
Raidcore 8-pitter
Nou weet ik niet zeker wat de beste keuze is wegens 32 bits (33 MHz) beschikbaarheid op de PCI-bus van m'n dual board. Deze wil ik natuurlijk niet meteen gaan vervangen maar is in de toekomst vast een noodzakelijkheid dus 64 bit of PCI-express is een leuke feature...
Maar ja, doet ie ut of doet ie ut niet.. en dat voor ongeveer 400 euro.. is mij net een gokje te hoog. Heb net 3 schijven WD-250 besteld, deze komen van de week binnen... ga voorlopig even softwarematig draaien. Binnenkort migreren naar 2003 windhoos.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Promise is mij niet serieus genoeg.
LSI goed maar backwards "onbekend" ... niet duidelijk in de docs
Raidcore schrijft goed backwards te zijn... tsja... onlangs ook gelezen over gestaakte verkoop wegens verkeerde firmware.
Aangename features zijn:
spinup-delay
>4 connections
memory
battery?
Kan iemand mij voorzien van de nodige kaarten-ervaring?
Groet,
Martijn
hier mijn eerste post.... en meteen eentje die me grijze haren bezorgt...
Ben op zoek naar een goede oplossing voor "mass"-storage (mass is een vaag begrip in ICT). En ben dus ook meteen maar op zoek naar S-ATA raid 5 voor in m'n servertje.
Het volgende is het probleem/uitdaging:
Gigabyte 6bxd dual processor met PCI (2.1) 32 bits (33 MHz) bus met BX-chipsatz...
Wil daar een RAID-5 kaart in proppen en dacht aan een van de volgende kaarten:
Promise
LSI megaraid 6-pitter
Raidcore 8-pitter
Nou weet ik niet zeker wat de beste keuze is wegens 32 bits (33 MHz) beschikbaarheid op de PCI-bus van m'n dual board. Deze wil ik natuurlijk niet meteen gaan vervangen maar is in de toekomst vast een noodzakelijkheid dus 64 bit of PCI-express is een leuke feature...
Maar ja, doet ie ut of doet ie ut niet.. en dat voor ongeveer 400 euro.. is mij net een gokje te hoog. Heb net 3 schijven WD-250 besteld, deze komen van de week binnen... ga voorlopig even softwarematig draaien. Binnenkort migreren naar 2003 windhoos.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Promise is mij niet serieus genoeg.
LSI goed maar backwards "onbekend" ... niet duidelijk in de docs
Raidcore schrijft goed backwards te zijn... tsja... onlangs ook gelezen over gestaakte verkoop wegens verkeerde firmware.
Aangename features zijn:
spinup-delay
>4 connections
memory
battery?
Kan iemand mij voorzien van de nodige kaarten-ervaring?
Groet,
Martijn