Tijd van e-mail berichten klopt niet

Pagina: 1
Acties:

• dennisv
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik gebruik sinds kort fetchmail om mijn e-mail op te halen, die deze vervolgens via postfix met een virusscanner en spam filter filterd. Ook gebruik ik procmail om e-mails automatisch in bepaalde mappen te zetten. Dit werkt allemaal heel mooi! Er is alleen 1 probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden. :? Als mijn computer een tijdje uit heeft gestaan, krijg ik bij alle e-mails de tijd van het ophalen te zien, terwijl ik graag de echt tijd (en datum) zou zien.

In de FAQ van fetchmail heb ik wel het volgende gevonden:
---
O10. Why is the received date on all my messages the same?

This is a design choice in your MTA, not fetchmail. It's taking the received date from the last Received header.
---

Dus wat ik zoek is een instelling voor postfix (of wellicht procmail) om deze tijd te corrigeren.

Is er iemand die weet hoe dit moet? Ik kan op internet wel veel berichten vinden van mensen met dit probleem. Ik kan echter nergens een goede oplossing vinden.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit kan niet afaik. Dit heeft nl te maken met het feit dat je MTA denkt dat ie de primairy ontvanger is. Wat je wel kan doen is in de headers kijken hoe laat het bericht is afgeleverdop de MTA van de provider. Ik ben zelf geen held in postfix, maar volgens mij is het smtp protocol zo opgebouwd dat ie dit op deze manier laat zijn.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:40
Welke mailclient gebruik je dan?

Ik gebruik iig Thunderbird, en daar erger ik me juist aan het probleem dat als iemand z'n datum verkeerd heeft staan (bv. op volgende week ofzo), dat dan zijn mailtjes een weeklang bovenaan mijn lijst met e-mails staan.

Da's dus het tegenovergestelde probleem, en daarom zal jouw mailclient het anders doen. Misschien kun je het instellen in je mailclient :?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zou zeggen dat als je via POP je e-mail over haalt er geen nieuwe Received: regel bij komt. Wel als je het met SMTP doet. Kan dat je probleem zijn?

Signatures zijn voor boomers.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:40
Jawel, want hij laat ze lokaal door postfix deliveren he, dus die voegt dan inderdaad een Received-header toe met overal dezelfde tijd (per run van fetchmail).

Maar dat weghalen is dus niet de oplossing, want dan ben je ook het virusscannen e.d. kwijt.