[batch] start /wait werkt niet !

Pagina: 1
Acties:

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben bezig een batch scriptje te bouwen. Het script moet een app opstarten en pas doorgaan als de app is afgesloten door de gebruiker.

OK dus ik gebruik in het script: START /wait meta\iris.exe

echter hij start de applicatie wel op, maar hij gaat gelijk door hij wacht dus niet tot de app is afgesloten !

Weet iemand of er haken en ogen aan start zitten en waarom dit niet gewoon werkt ??

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

En als je CALL gebruikt ipv START?! :)

Hij doet het hier gewoon. Zowel met het hele pad als op de manier zoals jij het deed aan het begin. :? :)
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 16:04:
jahoor no problemo.

maar het is wel zeer afhankelijk van hoe het programma geschreven is. Als het programma zich bijv niet netjes afsluit kan je wachten tot je een ons weegt.

test het ff notepad.exe ofzo...
Gaat hier ook goed.
Dus het ligt dan waarschijnlijk aan de exe die je start. :?

[ Voor 88% gewijzigd door _the_crow_ op 03-06-2004 16:07 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
code:
1
START /wait C:\meta\iris.exe

dit al gebrobeerd?
De volledige pathname aan geven dus...

while ( !$succeed ) { $try++ }

• Wilde
  • Niet online
Mhh ik heb geprobeerd het volledige pad aan te geven, maar dan opent hij gewoon een nieuw dos venster met in de title de pad+naam van de .exe file ??

erg wazig dit, ik ben benieuwd of het iemand zowiezo lukt om de batch op een .exe te laten wachten !

Verwijderd

jahoor no problemo.

maar het is wel zeer afhankelijk van hoe het programma geschreven is. Als het programma zich bijv niet netjes afsluit kan je wachten tot je een ons weegt.

test het ff met notepad.exe ofzo...

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
kan je niet gewoon hetvolgende doen

edit go.bat
code:
1
2
pause
C:\meta\iris.exe

zo te zien wil jij een pause voordat je het programma opstart,
als dit erna moet dan zet je de pause achter je commando

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Wilde
  • Niet online
Nee want dan moet de gebruiker op een toets drukken, en dat is niet de bedoeling.. start /wait lijkt bij sommige .EXE files wel te werken, en bij andere weer niet.. erg wazig

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
ok laat maar ik begrijp je al

[ Voor 89% gewijzigd door Barracuda op 03-06-2004 22:11 ]

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wilde schreef op 03 juni 2004 @ 15:56:
erg wazig dit, ik ben benieuwd of het iemand zowiezo lukt om de batch op een .exe te laten wachten !
attrib -h -s boot.ini
notepad boot.ini
attrib +h +s boot.ini

Gebruik ik regelmatig, werkt perfect :P
_the_crow_ schreef op 03 juni 2004 @ 15:08:
Dus het ligt dan waarschijnlijk aan de exe die je start. :?
^^

Je kunt dit trouwens ook prima met VBScript doen: start de een en kijk af en toe of het proces is gestopt voor je verder gaat. Werkt ook met cscript prima in een batch.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:26
Wilde schreef op 03 juni 2004 @ 21:13:
Nee want dan moet de gebruiker op een toets drukken, en dat is niet de bedoeling.. start /wait lijkt bij sommige .EXE files wel te werken, en bij andere weer niet.. erg wazig
Start /Wait hoef je niet eens te gebruiken bij batchfiles die onder NT draaien, dit is dan al de standaard instelling. Indien het niet werkt kan dat bijvoorbeeld komen doordat het programma die je aanroept zelf weer een andere executebale start en zichzelf daarna al aflsuit, terwijl het eigenlijke programma dus eigenlijk nog bezig is.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 22:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

is het niet makkelijker om er gewoon een pause van 5 a 10 seconden in te zetten?

iRacing Profiel

Verwijderd

Wilde schreef op 03 juni 2004 @ 21:13:
dat is niet erg wazig... dat is slecht programmeer werk van de applicatie schrijver.

of zoals iemand anders al zei, de eerste exe roept iets anders aan en sluit zichzelf daarna af... lijkt me in jouw geval makkelijk te controleren...

Verwijderd

Gohan-san schreef op 04 juni 2004 @ 10:05:
is het niet makkelijker om er gewoon een pause van 5 a 10 seconden in te zetten?
nee dat is heel iets anders. ik gebruik start /w bijv om een monitoring tool te editen... die tool draait als service maar om te editen moet je de service stoppen en starten in applicatie mode. als je de applicatie mode afsluit moet de service weer gestart worden. hoe lang je in app mode zit is niet vantevoren bekend...
Pagina: 1