Toon posts:

Folder toegang geweigerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik ben wat aan het klooien geslagen met het beveiligen van gedeelde mappen, Ik heb mijn computer aangemeld in een domein om zo vanuit thuis de netwerk schijven op mijn werk te kunnen benaderen. Het probleem was dus dat ik daarmee ook ons thuis netwerkje 'voor iedereen in dat domein zichtbaar maakte, dus ik wilde de gesharede folders beveiligen (dmv 'user permissions'). Ik heb wat zitten schuiven met mappen enzo (weet helaas niet eens maar precies WAT ik allemaal gedaan heb). Ik heb nu een folder die eerst geshared was, ge-unshared. Maar als ik nu in de eigenschappen van die folder de share weer wil aanzetten krijg ik ongeveer het volgende bericht:

'folder could not be shared, the resource was not created at this time'.

Errug vaag dus (tenminste voor mij). Ik kan em dus niet sharen en ik kan er ook niet meer in!? Access is denied. Wat moet ik hiermee? De hele folder lijkt geblokkeerd te zijn. :?

Hellup!

Miriam

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 16:52

JohnD

Bernd

over welk OS hebben we het?

maar normaal gesproken los je dit op door ownership over te nemen van de folder en dan kan je er weer alles mee doen

edit:
dan kan je jezelf weer toevoegen aan de permission lijst

[ Voor 19% gewijzigd door JohnD op 03-06-2004 14:30 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om Windows XP pro...ik heb inderdaad geprobeerd om ownership over te nemen, maar dit werkt niet...Ik heb wel wat user accounts verwijderd via control panel, misschien heb ik de cruciale account verwijders met alle rechten op die folder en kan ik er nu dus niet meer in...Maar ja dit moet toch op te lossen zijn...?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 16:52

JohnD

Bernd

heb jezelf administrator rechten?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
Jep...maar ik vind de melding ook zo raar

'the resource was not created at this time' Wat zou daar nou mee bedoeld worden. Het lijkt daar dus iets mee te maken te hebben. Tijdens een zoektocht in google vond ik iets over dit probleem, maar dat was van toepassing op windows 95.

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=170462

Maar volgens mij heeft dit niks met mijn probleem te maken...

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 15:32
Zo te horen van wel als er geprobeerd is de ownership over te nemen.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 15:32
Kwam het volgende tegen op internet:

• Rechtermuisknop op Deze Computer
• Klik op Beheren
• Klik op Services en toepassingen
• Klik op Services
• Klik op "Server", als deze is uitgeschakeld en schakel deze dan in zet de service op automatisch.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Verwijderd

Topicstarter
Tnx! ik zal het eens proberen..

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Je kunt alle instellingen ongedaan maken die je veranderd hebt. Nadeel is dan wel dat je helemaal opnieuw moet beginnen met het instellen van je beveiliging. Dit moet je dus eigenlijk doen als je echt niet meer weet wat je er aan kunt doen. Hoe je alle instellingen ongedaan maakt:

1) Nadat je je aangemeld hebt als administrator, ga je naar een opdrachtprompt en voer je mmc in om de Microsoft Management Console te starten.
2) Druk op Ctrl+M om het dialoogvenster Module toevoegen/verwijderen te openen.
3) Klik op de knop Toevoegen en kies Beveiligingsconfiguratie en -analyse uit de lijst van beschikbare modules. Klik op Toevoegen en klik vervolgens op Sluiten. Klik op OK om het dialoogvenster Module toevoegen/verwijderen te sluiten en naar het MMC-venster terug te keren.
4) Rechtsklik in het venster met de Consolebasis op Beveiligingsconfiguratie en - analyse en kies Database openen.
5) Typ een naam voor het bestand waarin je je beveiligingsinstellingen wilt opslaan. Een beschrijvende naam, zoals Standaardinstellingen, is voldoende. Klik op Openen om de opgegeven naam op te slaan.
6) Al je met Windows 2000 werkt, wordt het dialoogvenster Sjabloon importeren geopend. Werk je met Windows XP, rechtsklik dan nogmaals op Beveiligingsconfiguratie- en analyse en kies Sjabloon importeren. Ga indien nodig van de weergegeven map naar %SystemRoot%\Beveiliging\Sjablonen.
7) Kies Setup Security.inf uit de lijst met beschikbare sjablonden en klik op Openen.
8 ) Rechtsklik in de boomstructuur van de console op Beveiligingsconfiguratie en -analyse en kies Computer nu configureren.

Als het goed is, werkt het zo :) .
Pagina: 1