Verwijderd
hangt helemaal van de processor af, de beschermingslagen verschillen van soort tot soort.
Een p3 is bijvoorbeeld niet geschikt voor lapping, er breken dan allemaal stukjes van de core af.|:(
Maar een oude celleron is prima te lappen, Gewoon beginnen met een relatief grofe korel schuirpapier en steeds een feinere nemen totdat al het tin weg is en een gladde koperen laag te zien is.>:)
Wel eerst de rest van de proc afplakken zodat het niet kapot kan gaan door statiche electriciteit.
Een p3 is bijvoorbeeld niet geschikt voor lapping, er breken dan allemaal stukjes van de core af.|:(
Maar een oude celleron is prima te lappen, Gewoon beginnen met een relatief grofe korel schuirpapier en steeds een feinere nemen totdat al het tin weg is en een gladde koperen laag te zien is.>:)
Wel eerst de rest van de proc afplakken zodat het niet kapot kan gaan door statiche electriciteit.
Sick boy, je bedoelt dat FC-PGA's niet te lappen zijn denk ik
en de rest eigenlijk wel (Athlon/T-bird is eigenlijk ook soort FC-PGA).
Lappen is het best te doen met losse korrels. Dit is een potje met losse schuurkorrels (dat spul dat normaal op schuurpapier geplakt zit en er dus voor zorgt dat het schuurpapier heet en niet papier
). Deze zijn zeer fijn. Dan heb je een glasplaat nodig (spiegeltje spiegeltje aan de wand...
) waarop je deze korrels strooit en daar beweeg je het te schuren oppervlak overheen. Op die manier krijg je een supervlak en heel glad geschuurd oppervlak.
Vraag me niet waar je dit spul kan kopen, ik weet het ook niet
. Dat wordt bellen naar de doe-het-zelf-zaakjes dus.
Lappen is het best te doen met losse korrels. Dit is een potje met losse schuurkorrels (dat spul dat normaal op schuurpapier geplakt zit en er dus voor zorgt dat het schuurpapier heet en niet papier
Vraag me niet waar je dit spul kan kopen, ik weet het ook niet
Verwijderd
Nee joh!
Losse korrels zijn kut!!!!
Heb ik bij die dure kakashop.nl gekocht en werkte voor geen meter!
Gewoon schuurpapier met water!!
Eerst Grid 200 -> 400 -> 800 -> 1200
kost hoogstens 4 x f0,75 !!
Losse korrels zijn kut!!!!
Heb ik bij die dure kakashop.nl gekocht en werkte voor geen meter!
Gewoon schuurpapier met water!!
Eerst Grid 200 -> 400 -> 800 -> 1200
kost hoogstens 4 x f0,75 !!
Voor de eerste halve millimeter is dat prima ja, maar de bedoeling van lappen is naast het weghalen van de beschermende laag keramiek ook dat ie SUPERvlak wordt. Dan heb je een beter contact met je cooler. En dat supervlak is het probleem nou net. Als jij denkt dat je dat voor elkaar kan krijgen met normaal schuurpapier dan mag je mij uitleggen hoe. (We hebben het hier over honderdste millimeters)
ik heb het schuurpapier op een glasplaat geplakt en ben toen gaan lappen !!
hey presto: 50Mhz per cpu meer !!
hey presto: 50Mhz per cpu meer !!
Have a wheelie good weekend!
gewoon contant.......of met de PIN
..:: Specs ::..
Verwijderd
Ja, je hebt gelijk, had ik ff niet aan gedacht..:)Op donderdag 21 december 2000 19:50 schreef worsie het volgende:
Sick boy, je bedoelt dat FC-PGA's niet te lappen zijn denk iken de rest eigenlijk wel (Athlon/T-bird is eigenlijk ook soort FC-PGA).
..........................
met gewoon vijlen krijg je ook wel een ruwheid van een honderdste mm. met leppen kan je tot ongeveer 0.1 micrometer ruwheid gaan.Op donderdag 21 december 2000 19:59 schreef worsie het volgende:
Voor de eerste halve millimeter is dat prima ja, maar de bedoeling van lappen is naast het weghalen van de beschermende laag keramiek ook dat ie SUPERvlak wordt. Dan heb je een beter contact met je cooler. En dat supervlak is het probleem nou net. Als jij denkt dat je dat voor elkaar kan krijgen met normaal schuurpapier dan mag je mij uitleggen hoe. (We hebben het hier over honderdste millimeters)
aatos, ik heb het niet zo zeer over de ruwheid van het oppervlak, maar meer over de vlakheid van het oppervlak, het oppervlak moet niet bol of hol zijn
Verwijderd
wat vet zou zijn is als je de heatsink en de core zo vlak lapt dat je geen termalpaste nodig hebt. Dit kan als ze allebei helemaal vlak zijn, dan trekken ze elkaar aan en blijft de CPU vanzelf onder de heatsink hangen. vreees alleen dat de normale tweakers niet over de tools beschikt. Maar het zou wel owijs goed geleiden
Als je een stuk metaal (of whatever) echt glad wilt krijgen en goedkoop: Jif Schuurmiddel.
Meestal polijst ik het ook nog, maar gaat beetje moeilijk met een CPU denk ik
Meestal polijst ik het ook nog, maar gaat beetje moeilijk met een CPU denk ik
Pagina: 1