Toon posts:

[Javascript] photo gallery & Norton internet security *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik heb een photogallery script die foto's/plaatjes direct uit een map op de webserver leest, en die dan als thumbnails weergeeft op het scherm. (als je erop klikt word er met een klein javascriptje een nieuw venster geopend waarop de grotere versie word getoont.) Nu heb ik alleen gemerkt (dmv mailtjes en telefoontjes van mensen) dat dat script niet werkt. Nou blijken deze mensen allemaal Norton Internet security (2003 of 2004) te hebben. Norton blokt deze foto's/plaatjes aangezien hij ze als reclame advertenties aanmerkt. Ik heb dit zelf ook geinstalleerd om te testen en het is inderdaad zo dat als norton aanstaat dat ie het tegenhoud.

Nu heb ik verschillende scripts gedownload om te kijken of het daar anders bij was, en om 1 van die scripts dan eventueel te gaan gebruiken. Maar norton blokt echt bijna alles.

De website van mijn baas waarvoor ik dus ook mijn script heb gebruikt doet het dus ook niet bij gebruikers/klanten die NIS2003 of NIS2004 hebben.
Klanten van mijn baas kunnen de fotos op de website niet zien, en dus gaan ze meteen bellen en krijg ik alles over me heen. Ik weet niet waarom norton deze plaatjes aanmerkt als advertenties.

Hebben nog meer mensen dit probleem? Heeft iemand nog een oplossing/suggestie voor mij wat ik kan doen/proberen?
(Alle klanten vertellen dat ze NIS uit moeten zetten elke keer als ze de website bezoeken schiet ook niet op natuurlijk :P)

(ps, het script draait op een linux machine, met php & mysql.
url =http://www.furnituresite.nl, ik heb de gallery('s) gecode, en een paar kleine delen van een ander script gebruikt daarvoor. Moet de thumbnails nog ff maken, maar dit is zo in grote lijnen.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 13:43 ]

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Mischien kun je er een ander script voor gebruiken, want ik gebruik voor zulke dingen altijd OverLib. Het is een soort popup, volledig aanpasbaar. Werkt er fijn.

http://www.bosrup.com/web/overlib/

Uiteraard zijn er 100 verschillende van dit soort scriptjes, maar deze vind ik wel fijn.
Ik kan trouwens niet testen of deze popup's wel te zien zijn in NIS (zowiezo bagger prog imho)

[ Voor 34% gewijzigd door daaan op 03-06-2004 13:50 ]

One's never alone with a rubber duck.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:24

ripexx

bibs

Dit ligt echt aan NIS die is gewoon weg bagger. De soort van popup block houdt de helft van alle JS tegen. Niet alleen jouw site heeft er last van maar veel meer sites. Zelfs hier op t.net hebben ze er last van. Er is weinig aan te doen. ;)

buit is binnen sukkel

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:27
Maak een divje waarin je de afbeelding toont. Dan heb je geen last meer van pop-up blockers.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 16:29

smallboy

N/A

Even wat anders, beetje offtopic. Die thumbnails zijn een beetje groot :) het is wel fijn dat ze gelijk op je scherm staan als je erop klikt, maar erg modem vriendelijk is het niet.

En zet anders even een uitleg hoe mensen die popup blocker kunnen uitzetten ofzo.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wat heeft dit met een serverside taal te maken? NIS blijft in ieder geval van de server af; dit is dus een puur clientside probleem.

* gorgi_19 pakt dit topic en smijt hem dwars door de schutting naar Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Gebruik de oplossing van djluc of gebruik ipv een script gewoon een <a href= voor het plaatje.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

daaan schreef op 03 juni 2004 @ 13:46:
Mischien kun je er een ander script voor gebruiken, want ik gebruik voor zulke dingen altijd OverLib. Het is een soort popup, volledig aanpasbaar. Werkt er fijn.

http://www.bosrup.com/web/overlib/
Dat wordt dan leuk als microsoft SP2 voor XP vrijgeeft.
Dan ziet ook niemand meer de pop-ups, want ie blokt de popups

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

damster schreef op 03 juni 2004 @ 13:59:
[...]

Niets mis mee toch?

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

damster schreef op 03 juni 2004 @ 13:59:
[...]

Ach, er zijn popup blokkers en popup blokkers, ik heb de google balk gebruikt, en gebruik nu firefox. Ik heb nooit zulke problemen gehad, die laten zelf aangeklikte popups gewoon door. En mochten ze een keer 1tje blokken is het met 1 klik weer te herstellen.

Het overlib script is geen popup, maar een javascript tooltip dingetje, en wordt, door mijn popup blockers, niet geblocked.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Gelukkig leest iedereen de topicstart goed door, want het gaat hier dus om images die geblockt worden, niet pop-ups. Dit heb ik zelf ook geconstateerd op een website die ik beheer, sinds mijn nieuwe computer gratis NIS erbij kreeg. Ik heb nog niet gevonden hoe je dit oplost, maar als ik het weet dan hoor je het.

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Dat staat hier boven toch ook al?
djluc schreef op 03 juni 2004 @ 13:52:
Maak een divje waarin je de afbeelding toont. Dan heb je geen last meer van pop-up blockers.
en
André schreef op 03 juni 2004 @ 13:58:
Gebruik de oplossing van djluc of gebruik ipv een script gewoon een <a href= voor het plaatje.

• bigbeng
Ik reageerde vooral op de popup blocker suggesties, ik had bovendien het idee dat de topicstarter bedoelde dat de thumbnails al niet tevoorschijn komen. Dat is op mijn site in elk geval wat er aan de hand is.

Verwijderd

Topicstarter
@André

Ik heb het met een <a href= en dan target ='_blank' geprobeerd (en ook al zonder target='_blank'), maar ook dat blokt ie. (?)

@bigbeng,
ja dat is ook het geval. Maar als ik dus de plaatjes niet kan zien met NIS aan, kan ik er ook niet op klikken met gevolg dat er van de website niks meer klopt.

Ik ga zo even nog even dat OverLIB proberen, even kijken of dat wel werkt.

Ik ga in ieder geval nog even uitvinden hoe je dat kunt omzeilen of anders kan coden zodat je wel met een nieuw (/popup) venster kan werken, op zich wel erg vervelend dat NIS op deze manier.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 15:41 ]

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 15:22:
@André

Ik heb het met een <a href= en dan target ='_blank' geprobeerd (en ook al zonder target='_blank'), maar ook dat blokt ie. (?)

@bigbeng,
ja dat is ook het geval. Maar als ik dus de plaatjes niet kan zien met NIS aan, kan ik er ook niet op klikken met gevolg dat er van de website niks meer klopt.

Ik ga zo even nog even dat OverLIB proberen, even kijken of dat wel werkt.

Ik ga in ieder geval nog even uitvinden hoe je dat kunt omzeilen of anders kan coden zodat je wel met een nieuw (/popup) venster kan werken, op zich wel erg vervelend dat NIS op deze manier.
OverLib helpt je niet als de thumbs al niet te zien zijn. Dan kun je het nog met <div> proberen.

• bigbeng
Wij zijn trouwens niet de enige die het probleem constateerden:
http://www.dmcphoto.com/Articles/NIS/

En de reden lijkt te liggen in de "standaard" afmetingen van de plaatjes:
http://www.webmasterworld.com/forum20/2020-2-10.htm

De oplossing zal dus wel betekenen dat je net andere afmetingen voor je thumbs kiest of (en dat lijkt me de beste) je gebruikers vertellen hoe ze dat verdomde Norton Ad-Blocking uit kunnen zetten.

[ Voor 62% gewijzigd door bigbeng op 03-06-2004 19:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
@bigbeng,

Thanx voor je reply, het lezen van die pagina's en het een klein beetje resizen van de thumbs helpt, ze zijn nou een paar pixels groter dan toen ik het probleem tegenkwam, maar het valt niet eens op en nu werkt het wel, hij ziet ze niet meer als advertisements!! :*)

In ieder geval alle posters bedankt voor het helpen!

(ps het overlib werkte inderdaad niet (net zoals alle andere oplossingen), maar het lag aan de grootte van de thumbnails imho)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 10:25 ]

• bigbeng
Nu alleen maar hopen dat de makers van ads het niet doorkrijgen, dan houdt het tenminste nog enige waarde, dat Ad-blocking van NIS. :D :+
Pagina: 1