Toon posts:

[ASP] gegevens tijdelijk opslaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een asp script bedenken om gegevens in een formulier tijdelijk op te slaan.
Omdat het formulier uit meerdere pagina's bestaat moet hij de gegevens bij elke pagina doorgeven, maar omdat het nogal om veel gegevens gaat ben ik op zoek naar de juiste oplossingen.
Ik weet dat er meerdere oplossingen zijn. Zo kun je alles bij elke pagina in hidden fields zetten met een for...each...in. of alles eerst in een sessie zetten enz.
Wat is nu de beste, snelste, overzichtelijkste en makkelijkste manier om dit te doen?

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 15:12

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Ik gebruik sessions
Vind ik zelf makkelijkst, snelst en meest overzichtelijk :)

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het hangt een beetje van je applicatie af. Als ik maar 1 dingetje hoef te onthouden dan gebruik ik wel een hidden input, moet het gedurende lange tijd onthouden worden, of zijn er veel dingen die onthouden moeten worden, dan werk ik liever met sessions. Je zal het voor jezelf even moeten bepalen denk ik.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 12:07
Misschien is het een optie om deze gegevens op te slaan in een database. Hierdoor kun je tevens een history opbouwen, en kun jij bijvoorbeeld achterhalen wanneer mensen eventueel afhaken tijdens het invoeren van meerdere formulieren (afhankelijk van het aantal formulieren dat je gebruikt natuurlijk)

stp - PSN ID: stp_4

Verwijderd

Met sessies is het altijd gevaarlijk bij bezoekers die geen cookies accepteren. Wat je dan vaak ziet is dat (een soort) sessieID wordt meegegeven in de QueryString.

Je kunt natuurlijk ook alle gegevens in de QueryString meegeven. Bij persoonlijke gegevens kun je ervoor kiezen om de boel te encrypten. Zie ook deze site

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 14:25 ]

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 17:39
ik zou het zelf met hidden values doen... Omdat je al aangeeft dat het formulier over meerdere pagina's gaat zou je bijvoorbeeld een dergelijk scriptje in je form kunnen zetten:

ASP:
1
2
3
4
5
6
<%
dim item
for each item in Request.Form
  response.write "<input type='hidden' name='" & item & "' value='" & Request.Form(item) & "'/>"
next
%>

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 14:24:
Met sessies is het altijd gevaarlijk bij bezoekers die geen cookies accepteren. Wat je dan vaak ziet is dat (een soort) sessieID wordt meegegeven in de QueryString.

Je kunt natuurlijk ook alle gegevens in de QueryString meegeven. Bij persoonlijke gegevens kun je ervoor kiezen om de boel te encrypten. Zie ook deze site
:? cookies en sessie/applicatie cookies zijn 2 verschillende dingen. Mensen die geen sessie/applicatie cookies accepteren kunnen uberhaupt bij het meerendeel van de interactieve websites op internet niets. Zelfs met de veilige instellingen in Internet Explorer worden sessie/applicatie cookies geaccepteerd. Deze bestaan ook niet langer dan je sessie op de betreffende website, en bevatten effectief niet veel meer dan het sessie-id.

Deze kun je dus imho veilig gebruiken. 1 controle in de volgende pagina's of de sessie gegevens wel bestaan is genoeg om de gebruiker te kunnen informeren dat hij/zij sessie cookies moet toestaan om gebruik te kunnen maken van de betreffende website.
Pagina: 1