geen internet meer na de-installatie adsl

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Hai,
Bij mijn ex, windows XP home edition,heeft adsl van xs4all geinstalleerd gestaan.
Zij is echter verhuisd,en er is niet gelijk adsl beschikbaar.
Geen nood,er is een telefoonverbinding en een modem, 56K6,dus dan tijdelijk over naar de telefoon.
Maar dat wil dus niet lukken.
Wat heb ik allemaal gedaan:
Provider gebeld,account is actief,dit is dus niet het probleem.
Het modem belt in en krijgt verbinding op 50K nog wat en deze verbinding is stabiel.
Er is een wachtwoord uitwisseling en aanmelding bij het netwerk.

Maar dan is er geen dataverkeer, MSN schreeuwt dat ik achter een firewall zit.
Die staat echter niet aan,ook de packetplanner is niet aan.
Ik heb bij de dns servers netjes de servers van xs4all ingevuld.
Echter geen adres op internet is te pingen.
Ik heb de tcp/ipstack gereset (volgens deze methode: http://www.xs4all.nl/help...onnectie/tcpip_stack.html ) en alle andere stappen gevolgd.
Ik heb bij verbindingen in de internet explorer gezet dat ie de standaard verbinding (inbel verbinding) moet gebruiken,en dat doet ie ook.
Op het moment dat er een verbinding is gemaakt door in te bellen,reageert MSN ook,die wil zich gaan aanmelden,dus blijkbaar wordt er wel ergens gedetecteerd dat er verbinding is.

Ik heb andere initstrings geprobeerd (hoewel naar mijn idee overbodig,de verbinding wordt immers stabiel opgebouwd),proxyservers geprobeerd te gebruiken of juist niet te gebruiken.
Use default gateway aan of uitgezet (hoewel ik nergens kan vinden welke gateway het zou moeten zijn bij xs4all en waar die dan in te vullen bij XP )
Ik heb in apparaatbeheer zelfs de netwerk kaart uit gezet.
Ik zie gewoon iets over het hoofd.
Ik heb de wizzard internet verbindingen nagelopen,dit is de pc die gaat inbellen en het wordt niet gedeeld.
De opbouw werkt,er is verbinding,maar geen data.
Ergens wordt op die mooie cd van adsl van KPN een setting uitgevoerd in de registry (vermoed ik) waardoor ie toch ergens die adsl verbinding wil gebruiken.
Ik heb heel google nagezocht maar dan komt het,dat kan ik alleen thuis,dus ik verzamel wat mogelijkheden,rij 10 km verderop,probeer ze uit, rij weer terug.
Ik heb hier op tweakers gezocht maar alle bruikbare tips zoals tcp/ip stack QOS packetplanner uit, helemaal de-installeren en noem maar op.
Onder cmd ip nummer opgevraagd,dat is een nummer van xs4all,dus de pc krijgt een ip nummer ook.
Daarna heb ik op mijn eigen pc,met een isdn modem,dezelfde handelingen doorlopen bij mij thuis en bij mij belt mijn eigen pc dus volgens mijn geprobeerde instellingen wel in en kan ik internetten.
Op haar pc werken dezelfde instellingen dus niet,wel inbellen,verbinding maken,ip krijgen,maar geen data.
Ik heb zoveel gedaan dat ik het echt niet meer weet,eventuele tips die in dit topic komen print ik weer uit,en neem ik mee.
Nick.

Verwijderd

was die adsl met een usb-modem, ethernet-bridge-modem, of ethernet-router?

heb je het al eens met een ander OS geprobeerd? knoppix herkent de meeste modems wel bij. dan weet je iig zeker dat het niet aan de modem of kabel ligt.

Verwijderd

Lastig om zo aan te geven waar het aan ligt.
Het kan nog aan een aantal dingen liggen. Het eerste waar ik aan denk ik dan dns niet werkt, dit kun je uit proberen om te pingen naar: 209.202.216.26
Dit is het ip-adres dat bij www.hotbot.com hoort.
Als je dat kan pingen heb je volledig verbinding met internet maar kan je geen dns-namen opzoeken.
Dan moet je gaat kijken of de dns-server's kloppen

Als hij dat ook niet doet dan ligt het weer ergens anders aan. Het eerste wat in me opkomt is dat hij niet de standaard-gateway van de inbelverbinding wil gebruiken.
Dat vertel je tegen hem door naar de netwerkverbindingen te gaan en bij de adsl-verbinding (als die er nog is) standaard-gateway weg te vinken en bij je inbel verbinding dit aan te vinken.

Meer weet ik ook niet zonder meer info over of je naar dat ip-adres kan pingen, en wat je instellingen zijn van je netwerk verbindingen.

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 13:44:
Lastig om zo aan te geven waar het aan ligt.
Het kan nog aan een aantal dingen liggen. Het eerste waar ik aan denk ik dan dns niet werkt, dit kun je uit proberen om te pingen naar: 209.202.216.26
Dit is het ip-adres dat bij www.hotbot.com hoort.
Als je dat kan pingen heb je volledig verbinding met internet maar kan je geen dns-namen opzoeken.
Dan moet je gaat kijken of de dns-server's kloppen

Als hij dat ook niet doet dan ligt het weer ergens anders aan. Het eerste wat in me opkomt is dat hij niet de standaard-gateway van de inbelverbinding wil gebruiken.
Dat vertel je tegen hem door naar de netwerkverbindingen te gaan en bij de adsl-verbinding (als die er nog is) standaard-gateway weg te vinken en bij je inbel verbinding dit aan te vinken.

Meer weet ik ook niet zonder meer info over of je naar dat ip-adres kan pingen, en wat je instellingen zijn van je netwerk verbindingen.
@gunhead:
Thomson ethernet adsl modem welke niet eens is meeverhuisd.
Het is geen kwestie van een kapot kabeltje,want zoals ik al zei wordt de verbinding gewoon opgebouwd en blijft die stabiel,dat heb je echt niet met een kapot kabeltje.
Het modem wordt zoals gezegd ook gewoon herkend en gebruikt.
Het is geen kapot modem,anders zou password en username doorgeven en verbinding opbouwen ook niet lukken.
Het ligt niet aan de hardware dus.
Uiteraard heb ik niet zo maar ff standaard een windows 98 cd liggen en dat lijkt me niet de optie ook,terug van XP naar windows 98 om alleen even te kijken of het dan wel werkt is vragen om heel wat meer moeilijkheden denk ik,als het al zou lukken,ik heb nu nog een standaard werkend O.S. op die pc en dat is daarna niet meer het geval vrees ik toch echt.
@opsventus:
Geen internet adres is pingbaar zoals ik zei,ook geen ip nummer,de DNS servers kloppen,want bij mij werken ze wel.
Ook als ik thuis mijn eigen server ff opstart,is die niet te pingen terwijl ik echt mijn eigen ip wel weet, ook bij xs4all.
Wat de instellingen zijn voor de netwerk verbindingen kan ik je niet stap voor stap uit gaan leggen want dan moet ik weer 10 km gaan rijden,maar deze stappen zijn gevolgd: http://www.xs4all.nl/help...wsxp/connectie/index.html
Zo is het dus ook ingesteld.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 03-06-2004 14:07 ]

Verwijderd

Dan kun je nog nakijken of de standaard-gateway van de inbelverbinding wel gebruikt wordt.
Dat doe je bij het scherm wat ook op het 9e plaatje staat in die 'wizard inbelverbinding voor windows xp'
Onder tabblad 'algemeen' staat standaard-gateway op extern netwerk gebruiken. Deze moet bij xs4all aangevinkt zijn en voor de andere netwerkverbinding uitgevinkt zijn.
Om te controleren waar hij de data heen probeert te sturen kun je in de dos-prompt intikken: 'tracert 209.202.216.26'
Dan krijg je te zien waar het mis loopt.

Dat is het enigste wat ik nu ff kan bedenken, dat hij de verkeerde verbinding wilt gebruiken om data naar/van internet te sturen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je moet zowiezo geen dns-en invullen. Inbelaccounts werken met dhcp en krijgen dus hun gateway en dns aangeleverd van de DHCP server.
En wat bedoel je met de-installeren (topictitle) ? Wellicht heb je toen iets gedaan wat de boel vernaggeld heeft.
Nadat je een verbinding hebt gemaakt doe dan eens: ipconfig /all
Kijken of je alles aangeleverd krijgt, dus gateway en dns.
Vervolgens een tracert doen, zoals eerder gezegd.

[ Voor 27% gewijzigd door KillerAce_NL op 03-06-2004 14:22 ]

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op 03 juni 2004 @ 14:20:
Je moet zowiezo geen dns-en invullen. Inbelaccounts werken met dhcp en krijgen dus hun gateway en dns aangeleverd van de DHCP server.
En wat bedoel je met de-installeren (topictitle) ? Wellicht heb je toen iets gedaan wat de boel vernaggeld heeft.
Xs4All geeft zelf aan dat je dat moet doen, lijkt me dan wel de betere oplossing.

Verwijderd

Nick39 schreef op 03 juni 2004 @ 14:03:
[...]

@gunhead:
Thomson ethernet adsl modem welke niet eens is meeverhuisd.
Het is geen kwestie van een kapot kabeltje,want zoals ik al zei wordt de verbinding gewoon opgebouwd en blijft die stabiel,dat heb je echt niet met een kapot kabeltje.
heb ik anders ook wel eens gehad: gewoon verbinding, maar geen internet. bleek toch te liggen aan brak kabeltje
Het modem wordt zoals gezegd ook gewoon herkend en gebruikt.
Het is geen kapot modem,anders zou password en username doorgeven en verbinding opbouwen ook niet lukken.
Het ligt niet aan de hardware dus.
ik wou het alleen maar even weten omdat zo'n usb modem een gewoon modem emuleert en wat instellingen molt, maar je hebt dus geen usb
Uiteraard heb ik niet zo maar ff standaard een windows 98 cd liggen en dat lijkt me niet de optie ook,terug van XP naar windows 98 om alleen even te kijken of het dan wel werkt is vragen om heel wat meer moeilijkheden denk ik,als het al zou lukken,ik heb nu nog een standaard werkend O.S. op die pc en dat is daarna niet meer het geval vrees ik toch echt.
en knoppix? niet bij je?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
TCP/IP fucked up??

importeer eens deze 2 regfiles (voor zowel XP Home als XP Pro) en reboot je bak

http://www.djsmiley.com/wsock/wsock.reg
http://www.djsmiley.com/wsock/wsock2.reg

Daarmee fix je een vern*kte TCP/IP gedoe, wat ik meerdere keren om zeep heb gezien als gevolg van spyware of whatever-voor-oorzaak

Verwijderd

Ja dan kan het ook nog spyware/virussen zijn. Hek daar ff niet aan gedacht. 8)7

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 14:16:
Dan kun je nog nakijken of de standaard-gateway van de inbelverbinding wel gebruikt wordt.
Dat doe je bij het scherm wat ook op het 9e plaatje staat in die 'wizard inbelverbinding voor windows xp'
Onder tabblad 'algemeen' staat standaard-gateway op extern netwerk gebruiken. Deze moet bij xs4all aangevinkt zijn en voor de andere netwerkverbinding uitgevinkt zijn.
Om te controleren waar hij de data heen probeert te sturen kun je in de dos-prompt intikken: 'tracert 209.202.216.26'
Dan krijg je te zien waar het mis loopt.

Dat is het enigste wat ik nu ff kan bedenken, dat hij de verkeerde verbinding wilt gebruiken om data naar/van internet te sturen.
Doet ie niet, kan doel/host niet vinden of iets dergelijks,dus geen trace.
De andere reacties vat ik samen:
Aan en uitzetten van gateway heeft geen resultaat op de beschreven manier,dat had ik al gedaan.
DNS servers invullen of laten toewijzen geeft geen verschil,ook dat was al gedaan.
Ad aware heb ik laten lopen,die vindt behalve wat tracking cookies niets.
Met de-installatie bedoel ik,weghalen van modem en los halen van stekertjes en aanmaken nieuwe inbel verbinding,die de default maken.
Er is geen software ge-de installeerd omdat er behalve wat scripts niet echt iets wordt geinstalleerd..er is geen adsl software.
De regfiles zal ik proberen,dat laat ik weten.
Wat het brakke kabeltje betreft,daar geloof ik niet in.
Wel kiestoon,wel verbinding,wel handshaking,wel uitwisseling van username en password,en dan geen internet omdat het kabeltje niet goed zou zijn ?
Telefonie werkt binnenshuis op 2 adertjes,het kan niet zo zijn dat verbinding en alles wel opgebouwd kan worden via die 2 adertjes en dan dataverkeer niet.
Ik ben geen computerdeskundige,maar 1 ding weet ik heel zeker,als dat hele proces wel kan met dat kabeltje dan is het onmogelijk dat verdere data niet over dat draadje kan omdat ie kapot zou zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Nick39 op 03-06-2004 15:06 ]

Verwijderd

Zal wel een 'goeie' ex zijn als je d'r nog zoveel moeite voor wilt doen _/-\o_

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 15:18:
Zal wel een 'goeie' ex zijn als je d'r nog zoveel moeite voor wilt doen _/-\o_
Het is off topic maar als je na 21 jaar relatie als vrienden uit elkaar gaat,kinderen hebt samen,dan hoef je elkaar toch niet te laten barsten ? Ze heeft een leuk appartementje gekregen,ik ben net klaar met vloerbedekking leggen en behangen,de kabeltv heb ik aangelegen en ik ben er al 2 weken continue aan het klussen,de adsl aansluiting lag tijdelijk bij haar ouders en KPN wil de boel niet omzetten,er is geen sprake van een verhuizing met meenemen van de telefoonaansluiting want die blijft bij haar ouders,en omzetten van oude abonnement naar nieuwe telefoonnummer willen ze niet.
Ik probeer KPN al een maand ervan te overtuigen wat nu het verschil is tussen verhuizen van adres a naar b met behoud van nummer en adsl, of verhuizen van a naar b met een nieuw nummer en behoud van adsl,maar ze willen dus eerst het abonnement een jaar op adres a hebben,en dan pas opzeggen en op b opnieuw aanvragen.
Maar goed, die discussie voeren we hier niet anders gaan we helemaal offtopic,ik ga er vanavond weer heen en verder proberen.

• Nick39
  • Niet online
DJSmiley schreef op 03 juni 2004 @ 14:30:
TCP/IP fucked up??

importeer eens deze 2 regfiles (voor zowel XP Home als XP Pro) en reboot je bak

http://www.djsmiley.com/wsock/wsock.reg
http://www.djsmiley.com/wsock/wsock2.reg

Daarmee fix je een vern*kte TCP/IP gedoe, wat ik meerdere keren om zeep heb gezien als gevolg van spyware of whatever-voor-oorzaak
Weer 20 km op de scooter heen en weer geweest.
Dit had dus niet het beoogde effect.
Met winipcfg /all geeft ie de dns nummers van de dnsserver,het eigen ip nummer van de pc op dat moment en de gateway,de gateway is gelijk aan het ip nummer dat ik op dat moment heb.
Als ik ping naar de dns servers krijg ik antwoord.
Als ik ping naar het ip nummer van de homepage van xs4all krijg ik antwoord.
Als ik echter gewoon dat ip nummer invoer van de site in internet explorer,kan hij deze niet vinden.
Het wordt echt steeds raarder,iemand die het nog snapt ?

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Download eens HijackThis en post de log, denk dat daar wel een en ander verklaard zal worden ?

http://www.spychecker.com/download/download_hijackthis.html

Haal alleen nix weg voordat mensen hier op het forum gezegd hebben wat er wel en niet in hoort.

Alles op eigen risico uiteraard.

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

Verwijderd

Kun je geen trace uitvoeren naar de dns-server en dan het eerste ip-adres gebruiken als gateway?

Voor de rest ben ik door ideen heen en denk ik dat de snelste oplossing is het opnieuw installeren van windows.

Succes ermee.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nick39 schreef op 03 juni 2004 @ 22:14:
[...]

Weer 20 km op de scooter heen en weer geweest.
Dit had dus niet het beoogde effect.
Met winipcfg /all geeft ie de dns nummers van de dnsserver,het eigen ip nummer van de pc op dat moment en de gateway,de gateway is gelijk aan het ip nummer dat ik op dat moment heb.
Als ik ping naar de dns servers krijg ik antwoord.
Als ik ping naar het ip nummer van de homepage van xs4all krijg ik antwoord.
Als ik echter gewoon dat ip nummer invoer van de site in internet explorer,kan hij deze niet vinden.
Het wordt echt steeds raarder,iemand die het nog snapt ?
Dan werkt je tcp/ip dus wel. Het zal aan je internet explorer liggen.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
kleine hint: proxy instellinkje? (staat nog nergens genoemd volgens mij)

• Nick39
  • Niet online
MissingDog schreef op 04 juni 2004 @ 09:24:
kleine hint: proxy instellinkje? (staat nog nergens genoemd volgens mij)
Jawel.. staat het wel ;)

Internet explorer en netschaap doen het beiden niet..

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nick39 schreef op 04 juni 2004 @ 12:45:
[...]

Jawel.. staat het wel ;)

Internet explorer en netschaap doen het beiden niet..
ah...ctrl+f werkt beter van bovenin de pagina |:(

• Nick39
  • Niet online
MissingDog schreef op 04 juni 2004 @ 16:20:
[...]

ah...ctrl+f werkt beter van bovenin de pagina |:(
Och ik vergeef je ;)
De oplossing was eigenlijk heel simpel (ik ben geniaal 8)7 ) als een adsl cd van KPN de boel naar zijn grootje kan halen...
Ik ben dus naar de benzine pomp gegaan en heb een gratis cd van HetNet gehaald.
Die geinstalleerd en namaak gegevens gebruikt,want ik wil helemaal niet naar HetNet.
Na de installatie wordt er een verbinding opgebouwd om alles te valideren.
Dat werkte niet,de gegevens waren vals.
Maar hij had wel een inbel account gemaakt en flink in de registry gehakt.
Ik heb alle HetNet dingen weer weg gehaald, een nieuwe verbinding naar xs4all aangemaakt en het draaide gelijk als een speer.
Zoals ik al hoopte heeft de cd alle door die adsl cd gemaakte veranderingen,terug gezet en draait alles weer naar behoren en kan ze eindelijk internetten ;)
Ik dank iedereen voor de moeite om te reageren.
Nick.
Pagina: 1