Toon posts:

Digitale Fotocamera voor op vakantie

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zoek een 'Digitale Fotocamera', waarmee ik veel foto's kan maken. Ik ga binnenkort 3 weken naar Turkije en wil graag veel foto's maken zonder veel last te hebben van een geheugenlimiet. 50 foto's is dus eigenlijk minimaal, maar honderden zou ook wel prettig zijn, echter geen voorwaarde.

Mijn budget is E200 tot E300.

Ik wil graag uitstekende kwaliteit foto's.
Ik hoef geen opnames te maken, maar slechts foto's.
De foto's wil ik graag online kunnen zetten, of eventueel branden.
Indien hij niet al te veel geheugen heeft, zou het fijn zijn dat hij automatisch JPG gebruikt met een geschikte compressie.

Geschikt voor opnames in de avond zou ook fijn zijn en het moet natuurlijk wel een beetje een professionele lens hebben.
Liever geen camera onder de 3 megapixels.
Ik zou het fijn vinden dat ik bijvoorbeeld de 30 beste foto's zou kunnen uitprinten thuis of kunnen laten uitprinten als foto ergens en dat het ook goede kwaliteit blijft.

Is het slim als ik op Medion.nl ga zoeken? Of bij de ALDI?
Ik dacht zelf gewoon op internet een goede camera te zoeken, dan bij de T.net PriceWatch te kijken en hem hier te bestellen.

Ik heb natuurlijk wel een medion-webcam, maar deze lijkt mij niet zo geschikt :)
Ook heb ik de GOT-search gebruikt, maar topics bleken vooral verouderd.

(In andere forum geclosed, maar ik heb echt wat specifiek advies nodig.)

Ik dacht aan een Canon PowerShot A80, is dit een geschikte?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 13:23 ]

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
beetje vage post je hebt het over een eos300 budget en dan begin je over medion ??
Je wilt dus een canon cam.

Koop er dan gewoon een :P

Ik zou voor de EISA/TIPA award 2004 cam van sony gaan de V1

Klein goed en alle instel opties die je maar kan bedenken.
De nightshot is een heerlijke gadget voor al je eigen groen filmpjes en fotos.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-01 19:45
Ok, het is wel een krap budget als je kijkt naar je wensen ;) Je wilt graag een goede kwaliteit foto's en een profesionele lens en toch wel graag 100 foto's voor rond de 300 euro... Ten eerste snap ik dan al niet dat je medion erbij gaat halen :X Die heeft namelijk echt niet een profesionele lens |:(

Je moet voor dat bedrag zowiezo geen profesionele kwaliteit lens verwachten met uitstekende kwaliteit foto's. Je komt dan namelijk in hele andere prijs klassen uit... Maargoed, voor jou budget: zit daar een geheugen kaart bij in? Je moet in jouw geval toch wel een 256mb geheugen kaartje nemen. In geval van CF is dat zo'n 50 euro. Als camera wordt het dan ongeveer een A60/A75 waarvan ik de A75 aanraad (+/- 290 euro) De A80 komt over jouw budget namelijk 8)7

En wat bedoel je met "Indien hij niet al te veel geheugen heeft, zou het fijn zijn dat hij automatisch JPG gebruikt met een geschikte compressie."??
Je moet toch echt zelf aangeven welke kwaliteit je wilt, ik zou dan altijd voor de hoogste kwaliteit kiezen :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

(In andere forum geclosed, maar ik heb echt wat specifiek advies nodig.)
Ik sloot dat topic niet voor niets. Lees de Fotografie Policy bovenaan dit subforum, en verdiep je eerst meer in de cams die aan jouw eisen en wensen voldoen. Zie ook de links die GGS_VR6 hierboven geeft.

Deze gaat iig ook dicht omdat ik simpelweg te weinig eigen inzet in je topicstart zie.

LinkedIn
Instagram

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 17:34

Pelle

🚴‍♂️

Maar daar lopen al topics over cams in die prijsklasse (zie het digicam tussen 250 en 500 e bv) en zie de link hierboven van HappyFun.
Wat snapte je daar precies niet aan?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.