Toon posts:

videokaart te warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe kaart, een sparkle geforce FX 5900 xt >:) . Hier zitten 2 uitgangen op voor de monitor, een DVI en een VGA aansluiting. Ook zat er zo'n verloopje van dvi naar vga bij de kaart. Ik had nog een oude 15 inch monitor staan dus ik dacht, dan zet ik maar 2 monitoren op de nieuwe kaart, dualvieuw. Dit werkt geweldig goed! het is zoveel makkelijker en overzichtelijker.
Maarrrrr..
Eerst werd de kaart onder het gamen zo'n 40 graden. Nu met 2 monitoren op de kaart, loopt de temparatuur van het GPU op tot zo'n 61 graden!!!
Is dit normaal? Is het schadelijk? Moet ik er wat aan doen? Heeft iemand anders het? 8)7

p.s. ik ben niet helemaal zeker dat deze topic in dit forum thuishoort...

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Zolang je geen checkers of vlekken in beeld krijgt zal er niet zoveel mis zijn. Doorgaans kunnen cpus en gpus tot 90 graden hebben. d8 ik

Mijn oude geforce 1 heeft ooit eens een coolertje verloren maar die werkt ook nog steeds en de koelerpasta is allang vastgebakken :P

ik had hem een paar weken geleden weer uit de kast gehaald voor een linux bak. Maar wilde toen samen met een vriend wel eens zien wat er zou gebeuren als hij een game moest renderen ZONDER heatsink. Tot onze onvreugd bleef deze heel waar wij op mooie vlekken in het beeld hoopten =./

[ Voor 69% gewijzigd door Pakjebakmeel op 03-06-2004 13:19 ]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 15:22

Epsilon

60 graden is volledig normaal bij GPU's en CPU's

Dit kan absoluut geen kwaad. Die dingen worden standaard eigenlijk altijd die temperatuur. Als je het koeler wilt hebben zal je een andere koeler moeten kopen. Maar het is niet nuttig als niet gaat overclocken.