opstarten duurt te lang door netwerkaart

Pagina: 1
Acties:

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 18:33
Ik hier nog een PC staan die wel elke dag wordt opgestart (soms meermaals) maar slechts eenmaal per week aan de lan wordt gekoppeld. De netwerkkabels worden telkens na de lan-sessie weer opgeborgen. Probleem is dat de PC dus 90% van de keren wordt opgestart als standalone en de netwerkkaart dus minutenlang zoekt naar de niet aanwezige netwerkverbinding.
En de PC start dan pokketraag op...enige ideeën ?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:14
Misschien uitschakelen in windows??

Of haal het kaartje eruit... Zo vaak gebruik je hem niet..

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Bij netwerk instellingen: klik rechts op 'Client voor microsoft netwerken', kies dan 'Snelle aanmelding'. Helpt wel wat in ieder geval

Great minds think in parallel gutters.

Verwijderd

DHCP uitzetten (maw met fixed ip's werken in je netwerk)

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:18
je moet je pc een vast ip nummer geven bij de tcp/ip instellingen van je netwerk kaart. Dat scheelt een hoop. Heb hetzelfde probleem gehad terwijl mijn pc continu in een netwerk hangt. Als je hem een vast ip adres geeft met een subnetmask van 255.255.255.0 dan start ie meteen stukken sneller op.

• Rambeer2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:49
Op donderdag 21 december 2000 19:25 schreef timotheebastin het volgende:
je moet je pc een vast ip nummer geven bij de tcp/ip instellingen van je netwerk kaart. Dat scheelt een hoop. Heb hetzelfde probleem gehad terwijl mijn pc continu in een netwerk hangt. Als je hem een vast ip adres geeft met een subnetmask van 255.255.255.0 dan start ie meteen stukken sneller op.
precies, zo heb ik het ook gedaan
ip :192.168.0.2
subnet 255.255.255.0

nu start hij een stuk sneller op
Pagina: 1