[Laserprinter] Toner zelf bijvullen

Pagina: 1
Acties:
  • 581 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:51
Ik heb sinds kort een kleuren laserprinter.

Toners zijn nog vrij vol, dus voorlopig kan ik nog wel ff.

Alleen, als deze leeg zijn, kost t dus wel aardig wat, ik dacht iets van 170 eur per kleur.
Nu heb ik nog een paar "oude" toners liggen. Ongebruikt, verkeerd besteld ooit door iemand. Deze zijn van een Oki kleurenlaser.

Kan ik dat poeder gewoon gebruiken om mijn Panasonic toners te hervullen? Of is die poeder verschillend per soort printer? Nieuwe toners kopen kan altijd nog, maar als ik zo mn ding kan hervullen, alleen maar goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk het poeder van de ene toner in de andere toner proppen gaat je wel lukken.
Alleen of het werkt of dat de kleuren hetzelfde zijn is maar de vraag. Ik kan me voorstellen dat de ene toner 'groter' is dan de andere (ik bedoel grotere korreltjes) of dat de kleur net iets anders is, en daardoor toch dmv het 'mengen' een andere kleur weergeeft.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

ik weet niet of dit wel zo'n verstandig idee is. als je een toner open maakt ontstaat er een flinke gifwolk namelijk.

als ik jou was zou ik gewoon met die verkeerde toners naar een printshop gaan en kijken of die ze wil overnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 10:03

sjaak

un giorno credi

Slechte ervaringen mee, met hp toners dan wel maar heb wel eens een refill toner gebruikt, die was er na 4 printjes alweer uit om linea recta retour afzender te gaan, hele printer zwart van binnen. Het kost wat euro's, vooral bij een kleurengeval maar ik vind het de euro's wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronboy30
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2016
Houd je er ook rekening mee dat de dosering van de toner in veel toner-cartridges gebeurt met een hardplastic strip welke slijt tijdens het printen... als je pech hebt en de strip is versleten ligt de hele printer vol met toner en kun je met de perslucht aan de slag komen..... (en je garantie ben je dan uiteraard kwijt)

Ik heb van al mijn hobbies mijn beroep gemaakt