voodoo3 hoeveer overklokken?

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoever kun je (gewoonlijk) een voodoo3 2000 pci overklokken? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb al een fan op de chip geschroefd. Ik kan het zelf wel proberen maar ik wil eerst gewoon ff horen tot hoe hoog die ongeveer kan.. hoef ik zelf niet aldoor te rebooten/proberen etc. :)

• Palomar
  • Niet online
^

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

met koeling kan je de 17x mhz meestal wel halen. Ligt ook aan je geheugen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Palomar
  • Niet online
ik heb hem nu op 175MHz staan, draait stabiel :)

• Palomar
  • Niet online
nog een vraagje: hij staat nu dus ingesteld op 175MHz, draait de chip nu onder windows ALTIJD op 175MHz of alleen met programma's/games die gebruik maken van het 3D gedeelte? (opengl/direct3d etc.)?

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Heb je mazzel mee, volgens mij. De meeste V3 2000's die ik heb gezien waren amper over te klokken (van 143 naar 155 ofzo, dan al artifacts). Ik denk dat je van geluk mag spreken dat je zo hoog komt met een V3 2000.

Waarschijnlijk gaat het geheugen de bottleneck vormen bij nog hogere overklok pogingen, helemaal als je een fan op de heatsink schroeft.

sigloos

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Op donderdag 21 december 2000 23:51 schreef rick_h het volgende:nog een vraagje: hij staat nu dus ingesteld op 175MHz, draait de chip nu onder windows ALTIJD op 175MHz of alleen met programma's/games die gebruik maken van het 3D gedeelte? (opengl/direct3d etc.)?
Altijd, ja. Maar onder Windows heeft hij vaak niet zoveel te doen, dus zal hij ook minder heet worden. Als je hem echt goed wilt testen, doe je dat in games of 3DMark ofzo.

sigloos

• Palomar
  • Niet online
Op donderdag 21 december 2000 23:56 schreef _mARCO_ het volgende:

[..]
Altijd, ja. Maar onder Windows heeft hij vaak niet zoveel te doen, dus zal hij ook minder heet worden. Als je hem echt goed wilt testen, doe je dat in games of 3DMark ofzo.
Ik heb al 2 uur Counterstrike en UT gespeeld. En 2x de 3DMark benchmark.. geen enkele vastloper, vaag beeld oid..

Maar kan ik hem nu zo laten of wordt de chip nu voortdurend te zwaar belast? Kaartje moet nog wel even meegaan...

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Ik heb mijn Voodoo 3 3000 op 188 Mhz lopen
:-) Hoger wil niet, geeft vlekken op het beeld...

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Hoe warmer een chip wordt, hoe groter de kans dat hij eerder kapot gaat. Dat blijf je houden. Daarom is het ook verstandig om de boel zo koel mogelijk te houden, en je bent al zo slim geweest om een koeler op de chip te zetten.

En dan nog, de gemiddelde levensduur van een chip is een jaar of 10. Stel nou dat een overklok van bv 20 % die levensduur halveert, om het maar extreem aan te houden. Denk je dat je over 5 jaar die Voodoo3 nog gebruikt? Dacht ik ook niet.

sigloos

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Mijne draaide zonder koeling stabiel op 166 mhz. 172 draaide hij ook gewoon maar ben nooit hoger gegaan aangezien bij mij de cpu de beperkende factor was.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

http://www.geocities.com/tweaker219/

eerst revieuws dan voodoo 3 overclocken

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Spam!!
Pagina: 1