Gameserver op Windows 2003 wil niet starten?

Pagina: 1
Acties:

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
hey,

ik heb gister op een computer Windows server 2003 180 dagen trail geinstalleerd. Nu heb ik daar blij een Raven-Shield dedi server opgezet. Die wil ook wel lekker draaien :) Alleen mensen van buitenaf kunnen mijn server niet benaderen terwijl ik het zelf wel kan. Ik heb exact de zelfde ip's gebruik als mijn vorige server die op windows 98 draaide. Is er soms een standaard blokkering in server 2003 dat mensen van buitenaf er niet op kunnen? :|

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Waarom wil je Windows 2003 Server ? heb je helemaal niet nodig voor een dedicated game server (iig geen toegevoegde waarde t.o.v. XP Pro). Gebruik gewoon Windows XP Pro. Als je perse wilt werken met 2003 Server moet je aan de slag met IIS en port mappings... maar gezien je vraagstelling denk ik dat je niet weet wat daarbij komt kijken...dus lekker naar WinXP.

[ Voor 3% gewijzigd door Karel2001 op 03-06-2004 12:31 ]

• Reb87
  • Niet online
Karel2001 schreef op 03 juni 2004 @ 12:29:
Waarom wil je Windows 2003 Server ? heb je helemaal niet nodig voor een dedicated game server (iig geen toegevoegde waarde t.o.v. XP Pro). Gebruik gewoon Windows XP Pro. Als je perse wilt werken met 2003 Server moet je aan de slag met IIS en port mappings... maar gezien je vraagstelling denk ik dat je niet weet wat daarbij komt kijken...dus lekker naar WinXP.

• Reb87
  • Niet online
Karel2001 schreef op 03 juni 2004 @ 12:29:maar gezien je vraagstelling denk ik dat je niet weet wat daarbij komt kijken...dus lekker naar WinXP.
ik heb het juist zo simpel mogelijk proberen uit te leggen ;) Normaal had ik nooit onder Windows een server gemaakt, maar omdat het bekend is dat Raven-Shield op een linux bak voor geen meter draait ben ik het met 2003 gaan proberen ;) Ik ga het nu maar met XP pro doen dan ;)

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

troyk

attrib -r troyk.nfo

Poorten gemapped van je router naar je Server?
Server 2003 default install is al behoorlijk secure, het is ook niet de bedoeling om w2003 als dedicated te gebruiken.

Jij wil zoals hierboven gezegd een Xp pro bak.

It's not who you are , it's who you know.

• Reb87
  • Niet online
troyk schreef op 03 juni 2004 @ 14:22:
Poorten gemapped van je router naar je Server?
Server 2003 default install is al behoorlijk secure, het is ook niet de bedoeling om w2003 als dedicated te gebruiken.

Jij wil zoals hierboven gezegd een Xp pro bak.
De hele weg van de router naar de pc ed. is in orde, ik heb hiervoor een 98 servertje gebruikt en die werkte wel (alleen traag en vaak vastlopend) Opzich kan ik ook wel XP Pro gebruiken, maar ik had liever 2003 gehad, ook ivb met het local network. (ik had al useraccount's met folders ed. aangemaakt)
Pagina: 1