Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Telfort GPRS op pc

Pagina: 1
Acties:

• Merlin T
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 09:21
Ik heb een Siemens C60 met Telfort Prepay. Deze heeft gprs en op de telefoon zelf werkt dat ook prima. Ook in java programma's kan ik het internet op. Maar nu wil ik met mijn pc internetten via mijn telefoon. Dat krijg ik echter niet voor elkaar. Een vriend van mij heeft een Siemens S55, ook met Telfort en een pocketpc en hij kan wel het internet op. Maar ook met de S55 krijgen we gprs op de pc niet aan de praat. Dus ik denk niet dat het aan de telefoon ligt. Ik heb gekeken of we de instellingen van de pocket-pc kunnen overnemen, maar hij gebruikt het losse programma connect2internet. Dat programma stelt alles automatisch in.

Op de pc heb ik al de Siemens GPRS wizard gedraaid. Deze heeft echter alleen een preset voor KPN mobile en voor Telfort moet je alles dus zelf instellen. Ik heb deze instellingen gebruikt: http://www.telfort.nl/pri...iensten/wap/instellingen/ Die heb ik ook op de telefoon ingevoerd en daar werken ze dus. Als ik multimedia.prepat.o2.nl invul, de mms instellingen dus, dan kan ik wel de standaard gateway pingen, maar niet internetten. Als ik internet als APN invul, dan krijg ik met de siemens gprs wizard geen verbinding.
De gprs wizard heeft netjes een gprs modem in windows aangemaakt, dus ik kan ook via windows verbinding maken. Hij belt dan netjes in op *99***1# en controleert de gebruikersnaam en wachtwoord, maar vervolgens krijg ik ppp fout 734. Voor de pocket pc is er een extra dial string nodig: +cgdcont=1,"ip","internet maar als ik die invul bij script uitvoeren, dan belt hij in en geeft hij vervolgens aan dat media.ini verwijst naar een onbekende apparaatnaam (code 659).

Is er iemand die zijn telfort GPRS verbinding succesvol werkend heeft gekregen mijn zijn pc? Ik denk dat ik ergens gewoon iets essentieels mis, maar ik heb geen idee wat.

Verwijderd

via het GPRS progje van Siemens vul ik bij APN internet in.

DNS1 195240240254
DNS2 195240240222

No authentication No default and name and password are fixed aangevinkt.

En dan werkt het bij mij als je de USB kabel in de poort doet die ook is gebruikt bij installatie van de USB kabel.

MBG en Suc6

Ralf

Ps: Kost wel 1,50 per mb!!!!!

Verwijderd

PS2: Bij niet genoemde items zoals Qos WIN en IP laa je leeg!!!!!!!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:40

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Bel morgen ff de klantenservice (0900 1201200), want ik zie dat volgens mij de dialstring niet klopt, maar ik weet de goede niet. Een aantal instellingen staan niet goed iig, voorzover ik nu kan zien (* _Mystikal_ werkt @ telfort hlpdsk)

Verwijderd

Merlin T schreef op 03 juni 2004 @ 11:53:
Ik heb een Siemens C60 met Telfort Prepay. Deze heeft gprs en op de telefoon zelf werkt dat ook prima. Ook in java programma's kan ik het internet op. Maar nu wil ik met mijn pc internetten via mijn telefoon. Dat krijg ik echter niet voor elkaar. Een vriend van mij heeft een Siemens S55, ook met Telfort en een pocketpc en hij kan wel het internet op. Maar ook met de S55 krijgen we gprs op de pc niet aan de praat. Dus ik denk niet dat het aan de telefoon ligt. Ik heb gekeken of we de instellingen van de pocket-pc kunnen overnemen, maar hij gebruikt het losse programma connect2internet. Dat programma stelt alles automatisch in.

Op de pc heb ik al de Siemens GPRS wizard gedraaid. Deze heeft echter alleen een preset voor KPN mobile en voor Telfort moet je alles dus zelf instellen. Ik heb deze instellingen gebruikt: http://www.telfort.nl/pri...iensten/wap/instellingen/ Die heb ik ook op de telefoon ingevoerd en daar werken ze dus. Als ik multimedia.prepat.o2.nl invul, de mms instellingen dus, dan kan ik wel de standaard gateway pingen, maar niet internetten. Als ik internet als APN invul, dan krijg ik met de siemens gprs wizard geen verbinding.
De gprs wizard heeft netjes een gprs modem in windows aangemaakt, dus ik kan ook via windows verbinding maken. Hij belt dan netjes in op *99***1# en controleert de gebruikersnaam en wachtwoord, maar vervolgens krijg ik ppp fout 734. Voor de pocket pc is er een extra dial string nodig: +cgdcont=1,"ip","internet maar als ik die invul bij script uitvoeren, dan belt hij in en geeft hij vervolgens aan dat media.ini verwijst naar een onbekende apparaatnaam (code 659).

Is er iemand die zijn telfort GPRS verbinding succesvol werkend heeft gekregen mijn zijn pc? Ik denk dat ik ergens gewoon iets essentieels mis, maar ik heb geen idee wat.
Is het probleem al opgelost? Zo ja HOE?

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-11 21:57
Ik heb vorig jaar via Telfort GPRS en mijn Siemens S55 (met datakabel) prima verbinding gehad toen ik nog geen adsl en telefoon in mijn nieuwe huis had. Ik gebruikte het Siemens GPRS verbindingstooltje dat je kan downloaden bij Siemens. Bij de instellingen moet je voor handmatig kiezen, verder als APN gebruikte ik "internet", gebruikersnaam "o2nl" en wachtwoord "password".

Ik merkte trouwens wel dat ik soms het tooltje moest afsluiten en opnieuw opstarten voordat hij goed verbinding maakte.

Ik heb het recentelijk niet meer gebruikt, maar in mijn telefoon gebruik ik dezelfde gprs-instellingen nog steeds voor e-mail en wap, en dat werkt nog steeds prima.

Als je nog meer vragen heb dan hoor ik het wel.

Verwijderd

Ik heb inmiddels verbinding gekregen mbv de dail-up network wizard die op de Software CDROM stond van de P800.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

Houd wel rekening met toooooooooooooooren hoge kosten voor gebruik van GPRS op je PC. Die MB's gaan erg hard !

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-11 09:45
Bij telfort kost 1 mb maar E1,50 dus valt opzich wel mee :)

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:39

PowerFlower

être diable et jouer fleur

RedruM schreef op 09 juli 2004 @ 11:00:
Bij telfort kost 1 mb maar E1,50 dus valt opzich wel mee :)
Dat dacht ik ook maar in een treinreisje van 45 minuten kun je toch nog flink wat euro's wegsurfen heb ik ontdekt :p
De snelheid is best prima, dat is het verneukeratieve, want je vergeet de afrekening op Mb's. Tijd om dus weer de ouderwetse truuks uit de kast te halen die we vroeger gebruikten om de snelheid op een 9k6 dragelijk te maken, zoals het uitschakelen van images in je browser en het flink omhoog gooien van de grootte van je webcache en zo ;)
Pagina: 1