Toon posts:

[XP/Home]Eenmalige laadtijd van 1min. na opstarten comp

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb een nogal irritant probleempje:
Als ik mijn computer opstart (dit duurt zo'n 20 sec) en daarna gelijk aan de slag wil, dan heb ik om een of andere duistere reden voor de eerste applicatie die ik start een laadtijd van 1 min. Daarna werkt alles weer normaal.
Dit hoef ik niet te verwachten met 1 Gig Ram en een Pentium 4 2,8 Ghz.
Het probleem is er sinds enkele dagen. Ik heb Regclean gedraaid, daarna was het probleem er nog steeds, ik heb opstart config gecheckt en zag niets bijzonders.
Search en Google brachten ook niets.
ik hoop dat ik voldoende info heb gegeven!!
bij voorbaat dank,

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

zelfde probleem hier met mn laptop (hp nx9010, pIV 2,8 GHz, 512 mb ram)
Dus als iemand een idee heeft..

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
- AdAware?
- Spybots: Search and Destroy?

ff scannen op adware...

while ( !$succeed ) { $try++ }

• Hann1BaL

Hann1BaL

gedaan, bij mij werkte het niet.. Het probleem doet zich al sinds het begin voor. Het is niet iets wat later is ontstaan..

[ Voor 58% gewijzigd door Hann1BaL op 03-06-2004 12:01 ]

Verwijderd

Doet die dat tijdens het opstarten van alle proggie's in het begin?? of bij de eerste die opstart..... zo ja welke is dat dan?

kweet niet of het daar aan ligt maar ik had de er eerst ook een beetje last van maar dat was tijdens het opstarten van kazaa lite..

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:32 ]

Verwijderd

Norton Antivirus 2003 en 2004 laten beide alle applicaties, gedurende 60 of 20 seconden wachten. Uitzetten helpt niet, deïnstalleren wel. Probeer dit eens, maar dit kom ik veel tegen. Ook de installatie van Prince of persia loopt er door vast. Die wil geen 60 seconden wachten en daardoor houdt ie er vrij snel mee op. Is tot op heden geen patch voor. je kunt ze alleen maar uitzetten. En als het opstarten sneller moet kun je alleen deïnstalleren.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:42

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 12:13:
Misschien is er een probleem met je netwerk waarop gewacht moet worden?

Check anders je HKLM/software/MS/Windows/Currentversion/Run regkey eens of er iets gestart wordt dat het probleem veroorzaakt.
Start/uitvoeren - msconfig intypen is makkelijker :) Ga dan naar tabblad opstarten.
Tip: kijk eens of je netwerk misschien op DHCP staat (als je dat hebt), en geef vaste IP-nummers.

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb AdAware gedraaid en bij mij werkte dit,
blijkt dus dat de installatie van Messenger Plus! 3 allemaal Troep met zich meebrengt.
Jullie zijn gewaarschuwd! Thnxz Allemaal

Verwijderd

wat heb geinstalleerd voor dat dit gebeurde? weet je dit nog... dan dit progje verwijderen. Waarschijnlijk spyware. (jaja het is eerder geopperd maar moet ut toch even kwijt :z )

• Hann1BaL

Hann1BaL

De TS heeft het probleem opgelost, maar ik moet nog even wat dingen testen.
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 12:15:
Norton Antivirus 2003 en 2004 laten beide alle applicaties, gedurende 60 of 20 seconden wachten. Uitzetten helpt niet, deïnstalleren wel. Probeer dit eens, maar dit kom ik veel tegen. Ook de installatie van Prince of persia loopt er door vast. Die wil geen 60 seconden wachten en daardoor houdt ie er vrij snel mee op. Is tot op heden geen patch voor. je kunt ze alleen maar uitzetten. En als het opstarten sneller moet kun je alleen deïnstalleren.
Ik heb al tijden op verschillende compu's norton 2003 en 2004 draaien (niet tegelijk :P), maar ik heb alleen op de laptop het probleem met wachten, dus als het norton applicaties laat wachten, waarom heb ik er alleen op deze compu last van?

Het gebeurt bij mij vooral net voordat MSN zich opstart. Het is altijd hetzelfde moment en alleen met het opstarten.
Elektronicanet schreef op 03 juni 2004 @ 12:25:
[...]

Tip: kijk eens of je netwerk misschien op DHCP staat (als je dat hebt), en geef vaste IP-nummers.
Hij staat op DHCP, net als de rest van de computers, maar zeker bij de laptop kan ik dat niet veranderen, of ik moet het 2 keer per dag doen. Ik gebruik de laptop op meerdere plaatsen. Thuis kan ik de laptop wel een vast IP geven, maar als ik de laptop meeneem naar de VU, dan moet ie wel automatisch een IP verkrijgen anders kan ik niet op het netwerk komen.

In msconfig had ik al gekeken en ik ben niets tegengekomen wat opgestart wordt en er daar niet thuishoort.

Verwijderd

Bovenstaande komt bij mij ook voor, ik weet echter dat dit probleem bij mijn router ligt. Voor mijn webserver heb ik zekere policy's geplaatst op de router die een forwarding naar mijn computer laat plaatsvinden.

Bij de 2e pc in mijn netwerk vindtd dit niet plaats en daar is dan ook geen vertraging van enkele seconden.

Wanneer ik mijn router reset naar zijn standaard waarden komt dit niet meer voor. Dit is ook het verschil. Het kan ook voorkomen doordat je een netwerkverbinding hebt staan naar een pc die ofline is. Deze probeert dan tevergeefs een verbinding tot stand te brengen waardoor er een vertraging optreed.

Dit kan je ook goed zien in een bedrijfsnetwerk dat gebruik maar van een login-script die je ziet runnen. Wanneer er een "netuse y:/****" in het script staat maar deze verbinding is door redenen niet beschikbaar zal het script ook even blijven hangen.. Dus controleer je netwerk even wanneer je dit hebt.

Groetjes!
Pagina: 1