Download speed van 3kb/s

Pagina: 1
Acties:

• Klaauw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 13:08
Ik zit met het volgende probleem. Bij mijn vriendin hebben ze ADSL van Planet Internet. En dan het pakket ADSL Comfort.

Ze hebben een Thomson ADSL modem met daar achter een NetGear MR314 Cable/DSL Wireless Router... Nu is het volgende het geval. Aan deze router zitten twee pc's met UTP kabels verbonden. Het pingen naar deze router vanaf die pcs gaat snel. Echter als ik ping naar 10.0.0.138 (ofwel de Thomson ADSL modem) verliest hij elke keer minstens 1 pakket. Het internet gaat buiten dat heel traag (ik denk dat dat aan dat ene pakket ligt die hij bijvoorbeeld bij het pingen verliest). Ik heb een speedtest gedaan en daar kreeg ik bij de upload speed 25kb/s en download speed 3kb/s - 10kb/s.. Ik heb werkelijk alle instellingen van de router gecontroleerd maar die moeten volgens mij goed zijn. Heeft iemand de geniale tip voor mij?

Verwijderd

Is dit op beide computers?

Dan moet er haast iets mis zijn met de kabel tussen modem en router. Vervang die eens door een nieuwe.

• Klaauw
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 11:51:
Is dit op beide computers?

Dan moet er haast iets mis zijn met de kabel tussen modem en router. Vervang die eens door een nieuwe.
Het is inderdaad op beide computers... Ik zat zelf te denken dat het misschien ook aan een instelling in de router ligt... Kan dat?

Verwijderd

Nah, dit lijkt toch hardwarematig. Check in ieder geval eerst die kabel, die is het makkelijkst te vervangen.

Verwijderd

Even een computer direct op modem aansluiten en de snelheden checken

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Klinkt anders ook een beetje als een 33k6 cap, hebben ze misschien de laatste tijd (extreem) veel gedownload en over de datalimiet gegaan ;)

Meestal krijg je daarover wel bericht van de provider

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

welke configuratie heb je gebruikt pppoe of pptp of iets anders

• Klaauw
Turkish schreef op 03 juni 2004 @ 12:03:
Klinkt anders ook een beetje als een 33k6 cap, hebben ze misschien de laatste tijd (extreem) veel gedownload en over de datalimiet gegaan ;)

Meestal krijg je daarover wel bericht van de provider
Neej... Ze hebben eerder nooit doorgehad (ja klinkt heel debiel ;)) dat het sneller zou moeten zijn.. Alleen toen ik daar kwam zat ik echt zo van: WAT??!!
Raziël5 schreef op 03 juni 2004 @ 12:07:
welke configuratie heb je gebruikt pppoe of pptp of iets anders
Weet ik niet 1,2,3 uit m'n hoofd... (zit hier nu thuis nml).. Maar welke moet het zijn? Want dan neem ik die gegevens mee..

[ Voor 25% gewijzigd door Klaauw op 03-06-2004 12:09 ]

Verwijderd

ik heb ook planet alleen andere router en modem maar de instelingen zullen wel gelijk zijn ik heb zelf de pptp nodig

• Klaauw
Raziël5 schreef op 03 juni 2004 @ 12:10:
ik heb ook planet alleen andere router en modem maar de instelingen zullen wel gelijk zijn ik heb zelf de pptp nodig
Ik heb alles gecheckt.. Kabel tussen router / modem vervangen.. Werkt niet..
PPTP kan je bij de Netgear router op een of andere manier niet instellen??

Weet iemand nog een mogelijke oorzaak van het probleem?

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

PC rechtstreeks op het modem aansluiten (dus zonder router) en dan even de configs opnieuw laden in het modem.

Daarna wederom even de snelheid testen.

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

Pagina: 1