S-Ata shuttlex install maxtor

Pagina: 1
Acties:

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
K heb hier een mooie shuttle x staan, met een s-ata hdd erin (maxtor 80gb). Als ik met de install van win xp op f6 druk herkent windows netjes mn schijf.

Als ik een partitie maak in het gedeelte van de setup waar je je schijf moet kiezen, gaat het goed, zodra ik op enter druk, kent windows de schijf niet en kan ik niet op die schijf installen :S.

Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb het dus in die install geprobeerd, komt nooit met de vraag voor een format. Ik heb fdisk geprobeerd (je moet toch wat), niet gelukt. Volgens de handleidingen en info op het internet moet dit gewoon werken zonder dat ik deze vraag krijg :S, iemand een tippie? Fijn dank je :).

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-03 15:09

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

is die sata aansluiting gewoon native? of zit ie op een raid controller?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Op het moederboard zitten 2 aansluitingen, er zit niet een aparte losse controller kaart in.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

Maar je heb hem toch wel geformateerd hoop ik hij vraagt er namelijk niet om je moet het gewoon doen en kijk even in je bios of hij de hd daar kent en zet hem dan als primary.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-03 15:09

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

als de schijf gewoon in je bios gezien wordt dan zit hij waarschijnlijk op een native onboard controller.
Dit zou xp gewoon moeten herkennen, dus je hoeft ook niet met f6 te beginnen.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Na een tijdje klooien in de BIOS van mijn Shuttle SB75G2 met 160 Gb SATA schijft kreeg ik hem aan de praat. Gewoon even wat instellingen proberen, werkte voor mij ook ;)

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Mja idd tis gelukt nu, de raid controller draaide nog niet goed mee :S. Lomp dta dat niet gewoon in de handleiding vermeld werd, mgoe :)

alles werkt nu

Pagina: 1