[switch] 3com valt uit

Pagina: 1
Acties:

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:27
Ik heb hier een 3Com 16port OfficeConnect Switch die het nu al twee jaar goed doet. De laatste tijd valt ie spontaan uit, het lijkt wel of ie dan een POST doet want hij loopt dan alle porten langs. Pas als ik de spanning eraf haalt en alle utp kabels los haal dan gaat ie weer een POST doen en na een half uur wilt ie het weer doen.

Zelf denk ik dat het iets te maken heeft met collisions want de laatste keer dat ik et had was ik grote bestanden van mijn server aan het overpompen maar dat doe ik al sinds ik dat ding heb. Op de server staat de snelheid op auto detect en op de client ook. Ik heb al verschillende poorten geprobeerd maar dat bleek niet te helpen.

Verwijderd

Bij een switch heb je in principe geen collisions en al helemaal niet als je toevallig eens grote bestanden overpompt.

Heb je de voeding al eens verwisseld met een ander model? Overigens; 3Com geeft levenslange garantie voor de originele koper; je kunt dus zo met de 3Com Support bellen.

• Kanter
Het niet zo van uitval dat de stroom eraf gaat. Hij springt gewoon spontaan over op de POST.

Verwijderd

Nee, maar naar ik begrijp wil hij niet meer switchen :?

Dan kun je de voeding even omwisselen, dat is het enige externe aan het ding. Als dat niet werkt kun je je garantie bij 3Com claimen.

3Com switches hebben wel vaker problemen met voeding/spanning (ja, het "erge" model is geen OfficeConnect, dat weet ik ook - maar just to be sure..)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 12:01 ]

• Kanter
Heb met 3com support gebeld en bleek een algemeen probleem te zijn met deze dingen. RMA dus.