Stille PC maken?

Pagina: 1
Acties:

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14
Mijn vader vind dat zijn PC te veel herrie maakt. Er zit (natuurlijk) een fan in de voeding en 1 op de pentium 120. Zou ik die processor op bijv. 100 mhz. kunnen zetten met alleen een heatsink? En is het mogelijk om die fan in de voeding uit te zetten (ja, draadje losmaken, maar is dat verstandig?)

Bedankt!

Verwijderd

Ik heb ook een P100 staan met alleen het een heatsink dus dat moet best kunnen, alleen ik zou die fan van je voeding aan laten staan, ik heb eens gehad dat m'n fan kapot was en ik keek ff naar m'n themps en in m'n kast was het 50C en m'n processor zat tegen de 70, je kast wordt dan letterlijk HEET >:)
maar je kan je fan van je voeding wel op 5V laten lopen inplaats van 12V

Verwijderd

Koop voor die arme man een Duron 600@600 met Golden Orb ofzow, dat is stil.. en dan kastvoeding op 5V

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een beetje elektronicaboer kan je een thermometer met regelaar leveren. Zet deze bij je voeding en stel hem zo af dat íe pas gaat draaien als ie echt warm wordt. Dat scheelt een hoop herrie, maar voorkomt brandende rotzooi.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik heb al vaak zat een PI met een alleen een (grote) heatsink gezien, dus het kan zeker..

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Ik heb hier nog een oude P133 zonder fan (alleen voeding dan). Heatsink allen is ruim voldoende...
Zelfs m'n PII/266 gaat nog goed zonder koeling.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

zoals iedereen hier zegt, een pentium 120 kan gewoon zonder actieve koeling, en gooi die fan in de voeding op 5 of 7 volt :)
je kan trouwens ook kijken of ie stil is met de cpu fan op 5/7 volt
Pagina: 1