Ik heb in mijn systeem (mobo: Asus P4G8X Del., P4 2,4GHz, 512Mb DDR, Windows XP, Laatste Hercules drivers) een Hercules Radeon 9500 Pro videokaart zitten. Deze heeft altijd perfect gewerkt. Tot een kleine maand geleden. Qua hardware of software zijn er geen noemenswaardige veranderingen gebeurd.
Het probleem:
Ik zet de computer uit, wanneer ik hem terug aanzet begint hij te piepen als gek en krijg ik de melding op het scherm dat de stroomkabel van de videokaart niet inzit. Ik maak mij niet echt zorgen, zet hem weer uit, doe de kast open en kijk het eens na. Wat blijkt? De kabel steekt in en zit er zelfs goed in. Ik probeer hem nog eens op te starten, maar geen verandering. Ik neem een andere kabel van de voeding, zelfde probleem.
Het was al laat dus ik ga slapen en kijk morgen wel verder. De volgende ochtend start hij gewoon op zonder problemen.
Een week later: weer hetzelfde. Ik kijk de voltages van de voeding na, die lopen nagenoeg perfect. Voor de zekerheid steek ik er toch een nieuwe 400 Watt voeding in (Antec), en ja hoor, het werkt,... 2 weken dan toch.
Af en toe krijgt hij dus blijkbaar geen stroom, aan de voeding ligt het niet.
Ik heb op Google en in de search gekeken, ik vind niks over dit probleem.
Loopt mijn kaart op zijn laatste benen, of heb ik iets over het hoofd gezien?
Het probleem:
Ik zet de computer uit, wanneer ik hem terug aanzet begint hij te piepen als gek en krijg ik de melding op het scherm dat de stroomkabel van de videokaart niet inzit. Ik maak mij niet echt zorgen, zet hem weer uit, doe de kast open en kijk het eens na. Wat blijkt? De kabel steekt in en zit er zelfs goed in. Ik probeer hem nog eens op te starten, maar geen verandering. Ik neem een andere kabel van de voeding, zelfde probleem.
Het was al laat dus ik ga slapen en kijk morgen wel verder. De volgende ochtend start hij gewoon op zonder problemen.
Een week later: weer hetzelfde. Ik kijk de voltages van de voeding na, die lopen nagenoeg perfect. Voor de zekerheid steek ik er toch een nieuwe 400 Watt voeding in (Antec), en ja hoor, het werkt,... 2 weken dan toch.
Af en toe krijgt hij dus blijkbaar geen stroom, aan de voeding ligt het niet.
Ik heb op Google en in de search gekeken, ik vind niks over dit probleem.
Loopt mijn kaart op zijn laatste benen, of heb ik iets over het hoofd gezien?