SpeedTouch 510 webconfig remote niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08-2025
Ik heb sindskort een Alcatel SpeedTouch 510 v4 1 poorts router in gebruik genomen. Deze is verder dmv switch aangesloten aan mijn netwerkje. Intern draait er een webserver en deze is via NAPT prima bereikbaar van buitenaf op poort 80. ;)

Nu is mijn probleem dat de webconfig pagina's niet meer te benaderen zijn van buitenaf. Deze draaien standaard op 10.0.0.138 poort 80, maar die poort heb ik dus reeds doorgesluisd naar mijn interne webserver. Ik heb nog geprobeerd om bv externe poort 8080 te natten naar 10.0.0.138:80 maar dat wil niet werken. :?

Iemand een idee of je ergens de poort kunt instellen van de webserver van de router? _/-\o_

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
De web interface is standaard niet vanuit de WAN kant bereikbaar dus daar moet je zelf al wat voor gedaan hebben (portmap + mogelijk firewall aanpassing). WAN-poort 8080 mappen naar 10.0.0.138:80 zou moeten werken dus het moet aan iets anders liggen (bijvoorbeeld firewall). Het feit dat je WAN-poort 80 naar een intern adres gemapt hebt, heeft geen invloed op het bereikbaar zijn van de web interface vanuit de LAN kant.
Ik geloof dat je inderdaad de webserver op additionele poorten kunt laten luisteren; kijk eens onder 'http' op de CLI.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08-2025
De web interface is standaard niet vanuit de WAN kant bereikbaar dus daar moet je zelf al wat voor gedaan hebben ...
De webinterface is standaard wel bereikbaar via de WAN interface (so is het bij mij geleverd). Ik kan ook nergens iets van een vinkje ofzo vinden om dit aan/uit te zetten.
WAN-poort 8080 mappen naar 10.0.0.138:80 zou moeten werken dus het moet aan iets anders liggen (bijvoorbeeld firewall).
Dit had ik dus zelf ook verwacht, maar het is toch niet zo. Voor de duidelijkheid; 10.0.0.138 is wel de router zelf aan de LAN kant.

Ik kan ook niets vinden in de CLI handleiding die me iets verder kan helpen. :'(

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Wat ik altijd doe :

Ik zet een Remote Desktop open op een WinXP bak, op een andere poort mbv portmapping en registerhack... Ik connect vanaf buiten naar die poort en config vanaf die desktop de router.

Tis een vuile manier.. maar ja.