videogeschikte digcam?

Pagina: 1
Acties:

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-11-2025

CyberJoe

Only visiting this planet

Topicstarter
Wij zijn hier op zoek naar een paar (super) goedkope cams die video opnames kunnen maken met zo veel mogelijk fps. Beeldkwaliteit is ondergeschikt. De bedoeling is de beelden op de computer te zetten en er dan mee te gaan meten (snelheid enzo) en dan is fps veel belangrijker dan mooie kleurtjes. Een videocamera is veel te duur en dus geen optie.

Ja ik heb ook een computer.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik heb nog niet veel digicams tegen gekomen die hoger dan 15fps schiet, maar ik denk niet dat je veel hoger zult vinden dan 24~25fps omdat dat het PAL formaat is dus uit videocamera's komt. En digitale fotocamera's zijn voor het maken van filmpjes vaak nog wat slechter :/

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Om snelheid te meten zul je ook een behoorlijk lichtgevoelige camera moeten hebben, oftewel handmatige instellingen voor fe filmpjes en dat hebben veel digitale fotocamera's niet en al helemaal niet de goedkoperen.

Hoeveel euro is goedkoop eigenlijk?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01 20:55
De Sony DSC-P73 kan met 30 fps per sec schieten, en die zit zo rond de 300-350 euro.
Ik denk dat de P41/43 het ook kan, die is goedkoper.

Edit: je hebt wel een MemoryStick PRO nodig voor 30fps (die zijn er vanaf 256 meg).

[ Voor 24% gewijzigd door devvy op 03-06-2004 11:35 ]

https://photune.blogspot.com/

Verwijderd

Nee ze zijn er inmiddels ook van 128 MB (Sandisk MS pro blue).

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01 20:55
Heb je daar een link naartoe? Die kom ik namelijk niet tegen bij Sandisk.com ???

[ Voor 6% gewijzigd door devvy op 04-06-2004 16:17 ]

https://photune.blogspot.com/

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 15:55
De Minolta Z1/Z2 hebben ook een 30fps videomode.

Maar of dat goed genoeg is voor jouw snelheidsmetingen.... Ik zou toch eens kijken naar een videocam (2e hands?).

Verwijderd

Nee heb geen link. Sommige mensen komen namelijk ook wel eens gewoon in winkels. ;)
Pagina: 1