Toon posts:

Inbellen via Win95 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met een windows 95 systeem,

het modem is correct geinstalleerd, maar na inbellen komt deze bij de provider (zonnet) aan. Daar wordt de gebruikersnaam en het wachtwoord gecontroleerd.

hierna wordt de verbinding verbroken en krijg ik de melding :

Externe toegang kan geen compatible set netwerkprotocollen vaststellen op basis van de instellingen voor het type server. Controleer uw netwerkconfiguratie in
het configuratiescherm en probeer de verbinding vervolgens opnieuw tot stand te brengen.

Deze deze heb ik al een keertje of 10 verwijderd en opnieuw geinst. ook de cd van wish heb ik al enkele malen geinstalleerd, maar steeds krijg ik dezelfde melding.

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Windows 95... OMG :X

Zit je nog steeds met het probleem of is volgende link echt een andere gebruiker... :?:
[rml][ win95] inbelprobleem[/rml]

Verder kun je eens zoeken op Google.

En ik wil je graag de tip geven om geen CD-roms van de providers te installeren. Mijn inziens brengt het meer troep op je PC dan goede dingen. ;) :P
Meestal staat er op de site van de povider voldoende gegevens om je instellingen handmatig in te voeren.

Ten slotte moet je misschien Winsock 2 eens installeren. Met Google oid vast wel te vinden.

Ennuh, welkom op GoT. :w

Verwijderd

Topicstarter
JeroenM_tbs schreef op 03 juni 2004 @ 09:56:
Windows 95... OMG :X

Zit je nog steeds met het probleem of is volgende link echt een andere gebruiker... :?:
Tja, ik vond het topic te oud om te kicken. :). En waarom het wiel opnieuw uitvinden. Ik denk dat ik mijn antwoord nu heb.

Bedankt.

Verwijderd

dun update ?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, ik vindt dit toch op zijn zachtst gezegd heel erg vreemd.
Of je hebt een cloontje en je valt door de mand, of je neemt uberhaupt niet eens de moeite een eigen startpost te maken.

Dan nog;
Externe toegang kan geen compatible set netwerkprotocollen vaststellen op basis van de instellingen voor het type server.
Betekend volgens mij gewoon dat je niet de juiste protocollen gebruikt.

Je weet overigens dat Win95 EOL is ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1