[Apache] Connectie maken met mailserver mislukt *

Pagina: 1
Acties:

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 11:30
Ik heb een probleempje. Ik ben op dit moment bezig om in no-time een eksite aan het maken emt een poule systeem.

Het probleem is dat als ze zich een mail verstuurd moet worden met een activatieURL. Ik draai een eigen apache server op een windhoos machine en nu krijg ik bij het versturen van de mail de volgende foutmelding

Warning: mail(): Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:\xampp\htdocs\EK2004\registreer.php on line 53

Ik begrijp hieruit dat mijn SMTP instellingen niet kloppen.Weet iemand een oplossing?

(Ik heb eventueel een SMTP server ter beschikking van mijn ISP (Planet))

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Foutmelding lijkt me duidelijk; een probleem met een mailserver c.q. een configuratieprobleem. Deze horen thuis in Software Algemeen.

>> Software Algemeen + titlechange

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
je wilt naar de mailserver op localhost verbinden, maar je hebt dus geen mailserver draaien.. dan stuur je je mail naar die van je provider.. klinkt redelijk logisch, toch?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• One-eye864
axis schreef op 03 juni 2004 @ 09:46:
je wilt naar de mailserver op localhost verbinden, maar je hebt dus geen mailserver draaien.. dan stuur je je mail naar die van je provider.. klinkt redelijk logisch, toch?
Heeft iemand dan een oplossing want ik kan het maar niet aan de praat krijgen (ook niet als ik in de php.ini localhost verander in mail.planet.nl)

Verwijderd

Op internet staat een programma genaamd free smtp server. Hiermee kun je je eigen smtp server draaien. Probeer deze is te installeren en zet je php.ini weer op localhost

http://www.softstack.com/download/freesmtp.zip

• One-eye864
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 09:53:
Op internet staat een programma genaamd free smtp server. Hiermee kun je je eigen smtp server draaien. Probeer deze is te installeren en zet je php.ini weer op localhost

k ga ik als ik thuis ben ff iutproberen

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:02
Dat zou toch in principe moeten werken. Anyway, ik draai gewoon mn eigen SMTP-server, vele malen makkelijker voor dit soort dingen. :)
Jammer genoeg heeft Planet Internet alleen poort 25 dicht gegooid voor alle verkeer dat naar jou toe komt (inbound heet dat geloof ik) wat het dus niet mogelijk maakt om mail van andere SMTP-servers te ontvangen en zodoende een mailserver voor iedereen op te zetten (alhoewel het wel te omzeilen valt), maar je kunt wel mail over poort 25 verzenden (outbound).
Anders kun je allicht dat stukje met je mailinstelling even posten (dus niet je complete php.ini).

• Joen
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 09:53:

Pas op dat je van je eigen SMTP-server geen "open relay server" maakt waar langs iedereen mailbombs en spam kan versturen. ;)

edit:
Had het beter kunnen editen... :X :P

[ Voor 8% gewijzigd door Joen op 03-06-2004 10:02 ]

Verwijderd

Om te zorgen dat het geen open relay wordt zet je de functie aan dat je alleen van het ip adres gestuurd mag worden waar de server op draait. Het is een vinkje bijna onderaan.

• One-eye864
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 10:16:
Om te zorgen dat het geen open relay wordt zet je de functie aan dat je alleen van het ip adres gestuurd mag worden waar de server op draait. Het is een vinkje bijna onderaan.
in het option menu staat toch geen vinkje/selektievakje

• Joen
Ik zou voor Argososft Mailserver gaan:
http://www.argosoft.com/applications/mailserver/
Die heeft dacht ik haar gratis versie er van ook de mogelijkheid om alleen SMTP-verkeer van bepaalde IP-adressen te accepteren.

• One-eye864
JeroenM_tbs schreef op 03 juni 2004 @ 10:42:
Ik zou voor Argososft Mailserver gaan:
http://www.argosoft.com/applications/mailserver/
Die heeft dacht ik haar gratis versie er van ook de mogelijkheid om alleen SMTP-verkeer van bepaalde IP-adressen te accepteren.
Ik heb die nu geinstalleerd (pro test versie) maar kan iemand mij vertellen waar ik in moet stellen hoe hij contact moet maken met de buitenwereld (smtp van planet)

• Joen
Ik weet helaas niet zo uit mn hoofd hoe het exact gaat, het is inderdaad niet geheel eenvoudig, maar wel mogelijk. :)
Ik kan als ik thuis ben vanavond wel voor je kijken of ik kan achterhalen hoe het ook al weer exact ging. :P

• One-eye864
JeroenM_tbs schreef op 03 juni 2004 @ 14:37:
Ik weet helaas niet zo uit mn hoofd hoe het exact gaat, het is inderdaad niet geheel eenvoudig, maar wel mogelijk. :)
Ik kan als ik thuis ben vanavond wel voor je kijken of ik kan achterhalen hoe het ook al weer exact ging. :P
en?

• Joen
GRMBL $!#!$%!#E :( :X
Helemaal vergeten... :P
Ik zal nog kijken of ik het snel kan vinden, maar ik beloof niet dat het antwoord er vandaag nog is. :P

• Joen
- Menu Security > "SMTP authentication" > "Enable SMTP Authentication" en "Use POP3 usernames en passwords" aanvinken (stel dat Planet poort 25 ineens weer zou open gooien en men mn mailserver weer kan gebruiken , dan is dit een handige beveiliging :P )
- Menu Security > "Pop before SMTP" > uit
- Menu Security > "Sender rules" > "No checkcing" (alhoewel ik denk dat als je ene normale webserver van maakt met ook accounts van buitenaf dat je beter "Relay only if sender has an account on this server" kunt kiezen)
- Menu Security > "Adress verification" (kan handig zijn, ik gebruik er echter niets van)
- Menu Security > "Thrusted IP-adresses" (spreekt voor zich, ik heb het lokale IP-adres (127.0.0.1 dus) en de volledige interne IP-reeks er in gezet, die hoeven dus niet in te loggen oid om mail te mogen versturen)

Bij de "general" tab in de config heb ik "Allow relay" ook aan staan, anders mag er überhaupt geen mail via je server verzonden worden (althans: het wordt niet afgeleverd aan andere mailservers dan de jouwe).

En ten slotte: nee je hoeft niets op te geven hoe ie contact met Planet moet maken. Je moet alleen even bij de config een dns-server (nodig om de MX-records te kunnen opvragen) invullen. 10.0.0.138 zou moeten kunnen, maar ik heb die van Planet zelf opgegeven (195.121.1.34).

edit:
Aaargh! :(
Wat heb ik toch met dit topic? :?
Weer gewoon 2 reply's van me zelf vlak achter elkaar... :X

Zal wel slaperigheid zijn... :Z

[ Voor 13% gewijzigd door Joen op 04-06-2004 23:56 ]

Pagina: 1