Toon posts:

Iiyama MA901U 19" CRT trillende letters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een tijdje een MA901U (Diamondtron NF)op een Club3D ATi Radeon 9800Pro 128Mb

het apparaat is al 2x omgeruild omdat de letters instabiel zijn, bij tekst op bijvoorbeeld internet pagina's lijken de tekens te bibberen, je ziet er pixels uit springen zeg maar, dit is vrij irritant en geeft ook geen strak beeld.

Bij Iiyama was het nooit een probleem en werd het apparaat zonder problemen omgeruild, maar nu twenty4help de helpdesk heeft overgenomen moet ik het doen met het antwoord, dit hoort zo. |:(

Het volgende heb ik al geprobeerd,
hiervoor had ik een 17" HM703UT met Diamondtron M2 beeldbuis, letters superstrak en nooit problemen.
Ik heb hier ook 2 monitoren van Compaq op gehad, een 17" normaal (bol) en een Compaq 19" Trinitron (Sony., dit is in feite hetzelfde als de techniek achter diamondtron) hierbij waren de letters ook gewoon strak en stabiel.
Mijn stopcontact is geaard en ben ondertussen 2x verhuist, dus aan de omgeving zal het niet liggen.

Wie heeft hier nog meer een MA901U, ik heb al een mail gestuurd aan Iiyama maar nog geen reactie gehad, waarschijnlijk zijn ze hiermee bekend en willen ze er niet op reageren.

Wie o wie heeft hier ervaring mee en hoe kan ik er voor zorgen dat ik of een werkende MA901U of een andere monitor die dit probleem niet heeft, want dit noem ik geen kenmerk maar een mankement. :/

Verwijderd

ligt het niet aan je refreshrate? anders moet je die ff omhoog schroefen..

Verwijderd

Topicstarter
het valt wel op dat bij een lage resolutie op een hoge refreshrate dat het dan minder wordt.

ik draai nu 1280 x 1024 op 85hz.

maar hiermee spelen heeft geen nut, het blijft
ook op 1024x768 op 100hz en lager.

ook heb ik regelmatig gewisseld van driver.
originele ATi en Omega.

herinstallaties van windows wil ook niet helpen.

de systeemkast staat rechts onder mijn bureau en 1,5 meter van m'n monitor.
deze staat namelijk links in de hoek.

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Ja, check je tabblad; display in de drivers van Ati. Staat daar de correcte maximale refreshrate ingesteld?? Iedere keer als ik de Catalyst drivers op nieuw installeer dan moet ik mijn monitor profiel hier correct instellen.
Verder zou je naar je speakers kunnen kijken(staan ze naast je monitor?)

Ow, en niet opgeven met omruilen bij IIYAMA hoor ;) (ik heb nu een spikplinternieuwe monitor voor me staan omdat mijn vorige niet goed gerepareerd kon worden :( ) Lang verhaal, maar ik ben wel blij met de uiteindelijke service ;)

Verwijderd

Misschien zeg ik nu wel iets heel vanzelfsprekends, maar je gebruikt geen verlengkabel voor je monitor? Die dingen zijn meestal hartstikke brak namelijk...
En je radeon wordt ook niet te heet? >just checking... :)

Verwijderd

of zet de monitor eens op een andere plek, je zal de eerste niet zijn die interferentie van andere apparatuur onderschat.

Matige speakers met ingebouwde versterkers is een veel voorkomende oorzaak.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn speakers staan nu naast de tv, gebruik een draadloze sennheiser koptelefoon die ik niet naast de monitor zet.
de refresh rate is ok heb ik allemaal gechecked met verschillende drivers en de refresh is ook idd 85hz als ik in het menu kijk van de monitor.

ik ben 2x verhuist, dus aan de omgeving ligt het niet.

Hoe krijg ik een nieuwe? >:)

Verwijderd

heb je al geprobeert een ander vid-kaartje erin te zetten?

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 12:49
Ik heb een tijdje hetzelfde gehad met mijn IIyama (19" VM Pro 450; oudje dus). En dat lag aan de aarde die niet goed was. Wellicht kun je daar wat mee.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Verwijderd

Zoals perzplektief aangaf: verlengkabel (of KVM switch) in gebruik?

Verwijderd

Topicstarter
Neen, geen verleng en geen kvm.
en ik heb 3 monitoren op de videokaart gehad, en deze waren perfect, lijkt me sterk dat het dan nog aan de videokaart ligt.

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik had hetzelfde met die monitor. Nooit geprobeerd 'm te ruilen, omdat het volgens mij inderdaad normaal is. Nu ben ik in het gelukkige bezit van een 18" TFT :)

Verwijderd

Ik heb een Vision Master Pro 413 (17") en ik had hetzelfde probleem.

De oorzaak, kwam ik achter na de monitor naar het service centrum gestuurd te hebben, blijkt mijn werkplek te zijn. Ik heb een enorme massa kabels achter mijn bureau hangen (twee pc's + randapparatuur) en de kabels veroorzaken de storing.

Als ik de monitorkabel ergens langs sluis waar hij niet langs langs de andere kabels komt heb ik geen last meer van de storing. Ook als ik de monitor op een ander plek neerzet heb ik nergens geen last meer van.

Een tweede oplossing is je refresh rate op te hogen, ik draai nu @: 1280*1024@180hz@32b :*)

... Werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
SonicTweaker

hoe redt jij in godsnaam 180hz

mijn monitor kan max 85 aan op 1280x1024 :'(

ik zal eens kijken naar de kabels, maar ik ben al 2x verhuist, maar goed....

I'll try ;(

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
uhh 180 Hz? Waarschijnlijk heb je dat wel aangegeven in windhoos maar loopt de monitor NOOIT in die refreshrate :P Ben benieuwd wat voor monitor jij wel niet hebt dan :P Ik kan ook windhoos op 200Hz zetten maar als ik dan kijk in de OSD van mijn Vision Master Pro 400 zie ik netjes 85Hz @ 1280x960 :)

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Heb je toevallig met de moire optie gespeeld ?
Controlleer eff op alles op minimaal staat.

Heb zelf de 22" iiyama (Vision master pro 510)
Die heeft ook trillende lettertjes als ik met de moire opties klooi :P

• lolo_konijn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 10:15

lolo_konijn

huppel de huppel

Ooit ook zoiets gehad, lag toen aan de adapter van mijn luidsprekerset die te dichtbij lag...

MSI K8N Neo, A64 3000+, 1024 400, 20 GB maxtor, 160 GB hitachi, radeon 9800, dvd brander, tv kaart, geluidskaart

Verwijderd

Loopt er niet toevalig een 220v kabel langs je vga kabel, en anders kan een aardlus de bossdoener zijn.

Verwijderd

Topicstarter
heb even de kabel alleen gelegd en het is minder... :*)

woohoo. _/-\o_

even spelen met moire.

nu moet ik het als het goed is helemaal kunnen oplossen..

jammer dat die kabels standaard geen shielded kabels hebben bij de vaste aanslutiing, had ik wel bij m'n HM703UT gekocht die separaat moet worden aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
probleem is iets minder geworden maar het is er nog steeds.

en IIyama heeft nog steeds niet gereageerd op mijn mails, wat een belachelijke organisatie is dit. |:(

ik ga maar eens bellen met ze.

bedankt voor alle suggesties. :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 09:54:
probleem is iets minder geworden maar het is er nog steeds.

en IIyama heeft nog steeds niet gereageerd op mijn mails, wat een belachelijke organisatie is dit. |:(

ik ga maar eens bellen met ze.

bedankt voor alle suggesties. :Y)
Dan is dat toch het probleem, als je zelf al ziet dat het minder geworden is, blijf schuiven.
Pagina: 1