Toon posts:

Asus A7N8X-Deluxe Wifi dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
specs:

thermaltak purepower 480watt
Asus A7N8X-Deluxe
Amd Athlon XP 2600+ 333fsb + thermaltake vulcano 7+
2x 512 Pc3200 in dual chan
nvidia Geforce FX5600
maxtor 120gb ata133

Eergister heb ik mobo nieuw gekocht en alles geinstalleer... liep als n trein.
na wat spelen wilde ik es kijken of ik em kon klokken

proc hoort op 166x12,5 , ik had em es op 200x10,5 gezet zodat ie wat hoger zo scoren. dit liep ook goed... heb zo 3 uur gegamed enz. temps waren ook super en cpu kwam niet boven de 45graden uit.

vanacht door laten lopen , vanmorgen wil monitor aan drukken... nix.... gecrashed.
reset.... hd maakt tikken geluid dus dacht dat deze overleden was.

zet het systeem even uit.. en weer aan.. .alles werkt weer...speeds weer op orgineel gezet.
systeem loopt 15min en weer een crash.... reboot.... loopt weer...

nu ben ik naar school... pingen.... weer off.... nog es controleren... ja hoor bak weer down.

memtest heb ik nog niet laten lopen omdat ik hier de tijd nog niet voor heb gehad maar heeft iemand een id wat nu weer gaar is?

bedankt.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Je topic heet: Asus A7N8X-Deluxe Wifi dood?

Wat heeft dit verhaal met Wifi te maken? Of heb ik ergens overheen gelezen?

Verwijderd

Topicstarter
nowell schreef op 03 juni 2004 @ 09:37:
Je topic heet: Asus A7N8X-Deluxe Wifi dood?

Wat heeft dit verhaal met Wifi te maken? Of heb ik ergens overheen gelezen?
dat is t asus mobo met die wifi poort onboard... die heb je ook zonder wifi :p

voor de gene die t niet weten.. chipset is nforce 2 ultra 400

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-08 09:06

CSB

:D

die 200*10.5 moet kunnen. Ik heb een soortgelijke config, en heb dezelfde dingen geprobeerd. :*) Het enige waar je op moet letten is of je geheugen het goed aankan. Maar wat je nu zegt dat je HDD tikt, duidt dat op een crash. Dit heeft dan waarschijnlijk toch met een brakke disk te maken. Anyway, probeer anders ook even je bios settings in default te zetten en als dat niet werkt, haal er 1 DIMM uit om uit te sluiten dat het aan je HDD ligt...
Suc6.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 09:39:
[...]

dat is t asus mobo met die wifi poort onboard... die heb je ook zonder wifi :p

voor de gene die t niet weten.. chipset is nforce 2 ultra 400
aaah, en in 1 keer klaart het op! (heb nl ook de A7N8X-deluxe, maar dus zonder de Wifi 8)7 )

Verwijderd

Topicstarter
kan de hd dus nu ook zorgen voor een crash van om de 15min? na de 2de reboot heb ik em laten dfraggen... dat heet 1 partie van de 3

maar dit leverde geen probs op... het geheugen is :

Infeneon 512mb pc3200 64x64
TakeMS 512mb pc3200 32x64

bak heeft zonder klokken 2dagen super gelopen... na clock is dus iets dood gegaan... maybe hdd dan ander mem.

maar hdd dood door oc lijkt me sterk. dan zou t al toeval moeten zijn , dan hoop ik iig dat ik de rest van de data nog kan recoveren.... ik heb ook nog een 20 en n 40gb in de kast liggen dus denk dat ik die dan eens in bouw om te kijken wat dood is.

zou het mobo nu weer gaar kunnen zijn? of is dat niet mogelijk? omdat het mobo nl wel gemaakt is om 400fsb zonder probs aan te kunnen..... cpu loopt ook nog en is niet te warm geworden dus denk niet dat deze problemen levert...

• CSB

CSB

Je hebt dus 2 verschillende geheugen modules. Dit zou een probleem kunnen zijn, aangezien je ze op 200 mhz hebt laten draaien. Ik hoop het niet voor je maar ik denk dat het je memory is...

Verwijderd

Topicstarter
ik had ook al zoiets maar ik vind het raar dat het pas na het klokken is gebeurd en het geheugen pc3200 is en dus net als t mobo gewoon de 400mhz/200fsb moet trekken.

ik ga het straks proberen zodra ik thuis ben. dan wissel ik het geheugen even uit en laat ik em es met 1 reepje draaien.

best minder als dat nu weer dood is maar er zit nog garantie op dus dan gaat ie gewoon retour afzender. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok , zijn we weer.... nieuwe hd.. reinstall.... gelukkig nog wat data kunnen redden....

paar keer uitval ondertussen... hd er uit.... liep n paar uur goed...
net weer precies t zelfde...

TIK en hangup...
-hd en fdd hangen onder mekaar maar t lijkt me sterk dat t fdd is..... daar heb ik net nog n floppy mee geformatted zonder probs...

voor de zekerheid heb ik deze toch maar eens even uitgetrokken.....

Wat zou dit nu kunnen zijn? vanacht laat ik memtest maar eens lopen maar het lijkt me raar dat deze stuk zijn want die heb ik net terug van garantie ( waren gestorven door eigen stomme fout maar toch nieuwe gekregen )

zou door het OC en van 166 naar 200 fsb en multipl van 12,5 op 10,5 om clock t zelfde te houden toch t mobo kapot kunnen zijn?

het mobo/mem moet de snelheden alle 2 aankunnen.... iemand hier al eens van gehoord?

Verwijderd

jah

• CSB

CSB

Ja, ik heb het ook gedaan met mijn mobo / mem. Ik heb alleen de 'gewone' Deluxe versie, mijn mem is van Samsung 2x singlesided DDR PC3200 Dual channel mode en mijn CPU is een AMD Athlon XP 2600+. Heb mijn mem frequency op 200 Mhz laten draaien, multiplier op 10,5x. Werkte prima. :Y) Alleen heb ik een extra casefan in m'n kast geprakt, want de temperatuur van de kast kwam boven de 40 graden uit en bij het spelen van games (zo'n 2 uur achter elkaar) werd het systeem instabiel. Ik heb nu mijn systeem weer standaard draaien, ga toch voor het stabielere werk denk ik... :P
Toch... OC'en blijft leuk. Alleen soms een dure hobby.

Verwijderd

Let eens op je 5volt lijntje :) voeding lijkt sterk genoeg maar misschien een foutje in de productie. Tik in hd lijkt mij op te weinig stroom waardoor hij zich als het waar aan en uit zet of beter gezegt dat ie zich blokkerd. Je kan het ook natuurlijk testen door een ouwe at voeding op je hd aan te sluiten :)

suc6

het komt iig niet door je overklok 10,5 x 200 is niks voor die proccessor, heb hier een xp2100+ lopen op 12x200 en had even een xp2500+ lopen op 11x 235. (beide met luchtkoeling)

ik denk echt aan de voeding, heb namelijk soort gelijke probleem gehad 3 keer :P in 1,5 jaar tijd

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 15:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik snap et eigenlijk ook niet..... ik heb helaas geen voeding meer in de buurt die ik hier voor zou kunen gebruiken eens kijken of ik idd nog ergens n at voeding kan krijgen voor n paar euro... dan laat ik mn hds apart lopen op eigen voeding..

ik heb koeling zat... cpu is op 100% use(24/7) 47 graden en kast temp
rond de 24.. idle zelfs maar zon 38 of zo.... dus dat zal t em niet zijn...

de voeding is net n half jaar oud dus het zou ook raar zijn als die het nu al begeeft...

een voltlijntje hoeveel mag die afwijken ?

in asus probe is ie mooi stabiel...

de 5v is continu 4,999

de 3,3 is bijna 3,4.... dat niet te veel?
Pagina: 1