[XP] windows wordt continue opnieuw opgestart en hangt dan*

Pagina: 1
Acties:

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-04 16:23
Hallo,

Ik heb momenteel een heel vreemd probleem met m`n windows pro sp1 computer.
Als ik hem al aan de praat krijg, dan gaat ie na zeg een half uurtje vanzelf uit en start ie automatisch weer op.

Opzich geen probleem alleen kom ik niet verder,
stel ik kies veiligheidmodus, dan gaat ie een stukje verder en begint ie weer helemaal opnieuw.
stel ik kies voor laatste bekende juiste instellingen ook dan gaat ie een stukje verder en begint ie weer opnieuw.

Heel af en toe gaat ie verder en kan ik gewoon windows opstarten, de laatste keer dat dat mogelijk was heb ik hem heel snel gescant en dat zag er goed uit (geen virus dus _/-\o_ )

Maar wat kan het dan wel zijn ...
Ik heb al geprobeerd via de windows cd-rom verder te gaan, alleen geeft ie dan de keuze om windows opnieuw te installeeren op de huidige schijf, en dat wil ik alleen in het uiterste geval omdat ik niet al m`n gegevens kwijt wil.

Ik vind het heel vreemd, dacht eerst dat het door het verwijderen van m`n bluetooth drivers kwam, maar die heb ik weer hersteld en dan zou je zeggen dat dat verholpen moet zijn.

Wie kan me dus helpen :?

Mijn configuratie:

Pentium III 800 mhz,
ms-6309 moederbord
asus v7700 videokaart
512 geheugen
2 hdd, tw 20 + 160 gb.

Mocht er info ontbreken hoor ik het wel, in ieder geval alvast bedankt voor de reakties _/-\o_

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Verwijderd

wordt je moederbrok brak? Heb je al memtest gerdaaid? Heb je je systeem al zo kaal mogelijk laten draaien?
moet je ff op tweakers zoeken naar memtest86 en dat proggie een keertje draaien als je in windows komt.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 08:21 ]

Verwijderd

Ik denk dat je een Sassertje hebt, of een ander virus scann eens met een andere scanner?

Je huidige scanner is toch al aangepast door het virus, delete de scanner en scan met een online scanner veder.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 08:20 ]

Verwijderd

ik denk niet dat het een sassertje is, die start regelmatig binnen 2 minuten opnieuw op, en dan is er altijd dezelfde foutmelding, blablabla heeft fouten geconstateerd in lsass.exe en de pc moet overnieuw opstarten.

Verwijderd

Wat voor versie Windows heb je?? 2000 Pro, XP Pro, ...???
Start 'm eens in safe mode en kijk wat er in de logs staat!
Verder is er ook nog een optie om te booten met logging...
dan kan je ook zien bij welke driver dat ie onderuit gaat.
Kortom.... S E A R C H

Verwijderd

automatische reboot uitzetten en kijken wat voor blue screen je krijgt !
Zal wel XP Pro SP1 zijn , W2K Pro SP1 is een beetje oud (daar zijn we al op SP4)

• pvdlaan
Ik controleer m`n pc al maanden via norton antivirus 2004 en laat hem regelmatig updaten, verder laat ik hem ook wel eens online scannen via zdnet, dus ik denk niet dat het een virus is.
Ik denk dat het meer aan windows ligt, alleen vraag ik me af hoe ik de reboot functie uit kan zetten ?

Dat m`n moederbord brak kan zijn is ook een mogelijkheid, ik heb hem nu z`n 4 jaar en weet niet hoe lang deze mee kunnen gaan :?

Wat we wel de laatste tijd opviel was dat hij erg traag werd, misschien dat dat er iets mee uitgemaakt heeft ...

Ohja de versie is windows XP pro welke regelamtig geupdate wordt dus of SP4 al toegevoegd is, ik zou het niet weten, is dat te controleren ... ?

Wat ik me dus afvraag is, kan je dat keuze menu van windows omzeilen, dmv een functietoets in te drukken, of is het mogelijk windows opnieuw te installeren met behoud van al m`n gegevens :P

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:32 ]

• ControlFreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 08:57
Om uit te schakelen dat hij opnieuw boot bij problemen kun je doen door:

- Rechtermuisklik op Deze Computer
- Kies Eigenschappen
- Kies het tabblad Geavanceerd
- Kies Opstart en Herstelinstellingen

Hierin kun je uitzetten dat de computer automatisch reboot. Je krijgt dan waarschijnlijk een BSOD met de foutmelding. Post deze hier eens en wacht je reacties gebaseerd daarop af.

• JohnD
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:32 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat -p robeer hier voortaan ook zelf op te letten.

Verwijderd

Ik zou iig als ie weer een keertje goed opstart, ff alles backuppen (over netwerk bv) voor zover dat je daar mogelijkheid tot hebt. Dan idd ffkes het geheugen scannen en proc temps checken enzo...als dat niet werkt windows opnieuw installeren.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 10:59 . Reden: typo ]

• HarryL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11-2025

HarryL

127.0.0.1

Ik heb dit probleem ook gehad, toen was mijn geheugen brak.,..

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

• pvdlaan
Oke, memtest86 gestart en naar z`n 1 1/2 uur geeft is z`n 15 errors aan.
dus ik geloof dat er wel iets is met het geheugen ...

Maar hoe kan ik nou ziet welke geheugen er brak is, welke slot ik moet gaan vervangen :?

ik heb de 3 slots vol zitten en weet dus niet welke ik zal moeten vervangen, welke dus brak is ...

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
pvdlaan schreef op 07 juni 2004 @ 10:58:
Oke, memtest86 gestart en naar z`n 1 1/2 uur geeft is z`n 15 errors aan.
dus ik geloof dat er wel iets is met het geheugen ...

Maar hoe kan ik nou ziet welke geheugen er brak is, welke slot ik moet gaan vervangen :?

ik heb de 3 slots vol zitten en weet dus niet welke ik zal moeten vervangen, welke dus brak is ...
Wat zou je denken van iedere geheugen module apart testen?? Misschien zijn er wel meerdere waar errors op zitten, dus sowieso allemaal testen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• pvdlaan
FlipFluitketel schreef op 07 juni 2004 @ 11:14:
[...]

Wat zou je denken van iedere geheugen module apart testen?? Misschien zijn er wel meerdere waar errors op zitten, dus sowieso allemaal testen.
Oke ga ik doen,
kon wezen dat het op een of andere manier via memtest86 te traceren was

• pvdlaan
Nou ik kom er niet uit, ik heb de hoop opgegeven, dus nu maar besloten om m`n systeem maar helemaal te vernieuwen :'(

Er zijn genoeg onderdelen die ik nog kan hergebruiken, zoals m`n asus dvd brander, m`n 160 gb. hd, m`n 20 gb. hd.

Wat ik dus graag nog van jullie zou willen weten, wat kan ik het beste gaan aanschaffen :?

Het leifst wil ik er nu dan maar een soort mediacentre van maken ala de msi mega pc.
Ik wil hem aan m`n wifi router koppelen en vervolgens in m`n slaapkamer zetten, zodat ik er verder geen last meer van heb. (voor alle gebruikelijke computer werkzaamheden gebruik ik m`n laptop ;) , hij is dus echt alleen bedoelt om continue op het internet te zitten.

En muziek en video af te spelen en op te nemen.
Heeft iemand een suggestie qua moederbord, processor, koeler, behuizing en videokaart _/-\o_

ohja, ik heb ook nog het idee om m`n 160gb extren te maken, lijkt me wel handig 8)

Pagina: 1