Toon posts:

(USB) flashkaartlezer als A-drive?

Pagina: 1
Acties:

• THX 1138
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2004

THX 1138

..en ik kón zo goed studeren..

Topicstarter
Zit te denken aan de aanschaf v. een Asus plank, de P4C800. Als ik de speks goed begrepen heb kan in de BIOS een USB drive als bootdrive geconfig'd worden.

W.m.b. mag een A-drive rustig uitsterven en omdat ik toch een Flashcard reader heb met een 8MB kaartje dacht ik slim te zijn om voor mijn nieuwe systeem met de Asus plank de A-drive uit te bannen en te vervangen door de kaartlezer. 8)7

De flashcard die dan voor A-drive moet doorgaan zou dus ook b.v. de BIOS moeten kunnen flashen. Kan dit of ben ik te voorbarig? Wie o wie?

[Voer hier uw gevatte, wijze of radicale opmerking in]

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik werk nu al tijden zonder een fdd in mijn pcs. controllers staan ook gewoon uit in de bios. En als je een flashcardreader erin heb kun je die natuurlijk gewoon gebruiken (vaak er ook vanaf booten).

• Dr. Cheeks
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 13:31
Als je (nieuwe) BIOS in staat is te booten vanaf USB-stick, ja, dan kan je ook BIOS-upgrades e.d. uitvoeren vanaf een USB-stick. Booten is booten.

• dik_voormekaar
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20:35
Let erop dat de meeste BIOSén de te booten USB stick als drive C: configureren.
Ik dacht dat alleen met AMI bios, je een USB stick als A: kan booten.

• Tom_G
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 31-08-2020
Hoe maak je eingelijk precies zo'n bootable usb stick? Interesseerd me wel, want die diskettes horen toch al een tijdje tot de (pre)historie.

Alvast bedankt

• dik_voormekaar
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20:35
Gewoon formetteren met FAT (geen FAT32), en dan bootbestanden erop zetten.
(msdos.sys, io.sys, command.com)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THX 1138
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2004

THX 1138

..en ik kón zo goed studeren..

Topicstarter
Toos en Bep schreef op 03 juni 2004 @ 09:05:
Let erop dat de meeste BIOSén de te booten USB stick als drive C: configureren.
Ik dacht dat alleen met AMI bios, je een USB stick als A: kan booten.
Dat zou heel mooi zijn want Asus werkt met AMI BIOS. Ik zou nl. wel dezelfde functionaliteit van m'n kaartlezer willen als een A-drive. thx.

[Voer hier uw gevatte, wijze of radicale opmerking in]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee