Toon posts:

[css] z-index:100 toch op achtergrond

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van een standaart css menu'tje, maar het probleem is dat de <ul> die 'uitklapt' op de achtergrond komt. Altans, achter een andere <div>. Standaart had deze al een z-index:100. In Mozilla doet hij het wel goed, alleen in IE niet.

Hoe kan dit? En waar heb dit mee te maken? Met de position ofzo? Of is dit gewoon weer iets typisch IE?

Hier het orginele menu wat ik heb gebruikt:
http://www.xs4all.nl/~peterned/beehive2/list.html

Ik weet niet precies wat relevant is kwa script, maar ik hoor het graag :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

IE is gewoon buggy, mijn menuutje heeft ook dat in IE de borders 'doorschijnen' :(

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op 02 juni 2004 @ 23:37:
IE is gewoon buggy, mijn menuutje heeft ook dat in IE de borders 'doorschijnen' :(
Bij jou heb je dat de menu zelf nog een 'beetje' doorschijnt, bij mij is het een div die er naast staat. Maar toch gelukkig dat ik niet de enige ben :)

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:34
crisp schreef op 02 juni 2004 @ 23:37:
In firefox ook gedeeltelijk bij mij
(Gecko/20040601 Firefox/0.8)

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Kijk hier eens naar: Pure CSS Menus.

Ik vrees alleen dat CSS pop up menus (voorlopig) nog niet lekker gaan werken in IE. En echt 'accessible' is het ook niet.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

z-index geldt voor 2 dingen die in hetzelfde parent element zitten. Het heeft dus geen zin de zindex van de ul die uitklapt aan te passen als een div die heel ergens anders zit eroverheen ligt. Als je b.v. iets ala dit hebt:

code:
1
2
3
4
<div>
   <div> <ul menu /> </div>
   <div> content oid </div>
</div>

... en de content div gaat over de submenu ul heen, dan moet je de zIndex van het divje waar het menu inzit hoger maken dan die van de content div. Iets met z-index 100 kan dus best onder iets met z-index 2 zitten.
Ook speelt de flow een rol. Dingen met position of float gedragen zich weer anders dan dingen in de flow, en of je de ene over de andere kan krijgen is afhankelijk van flow en nesting.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Pagina: 1