Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

aan en uit schakelaar

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heejz... misschien is het al gevraagd maar ik kon het iig niet vinden...
maar k wil in mijn nieuwe computer kast een schakelaar maken die je met een sleutel aan kan zetten. (dus dat je de sleutel omdraait en dat je computer aan gaat) maar kan dit wel ?? :P want ik heb wel vaker ideeen gehad en dan kan het achteraf niet :( ... dus denk vraag het effe...
hoop dat een van jullie mij kan en wil helpen
THNX alvast

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 12:28

dawuss

gadgeteer

Kortweg: Nee.

Langer:
Sinds het pentium-2 tijdperk ongeveer, is de hele PC-wereld omgeschakeld van AT naar ATX. Bij de laatste staat er eigenlijk altijd spanning op het moederbord, en schakelt de PC zich in door middel van een korte "kortsluiting" van 2 pinnen. (daarom geeft je schakelaar ook geen harde klik meer). We zijn dus overgegaan van schakelaars naar toetsen :)

Aangezien een sleutel een schakelaar is, en geen tiptoets wordt dit dus wat moeilijker.

Er zijn echter wel manieren om dit op te lossen. 1 ervan is een slimme schakeling met wat transistoren die een tiptoets simuleert. De andere is de "Key Lock" verbinding gebruiken die tegenwoordig bij de meeste moederborden aanwezig is. Kijk hiervoor even in de handleiding van je mobo :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

search: sleutel aan en uit:
- [rml][ CM] Starten met sleutel?[/rml]
- slotje als aan / uit schakelaar
- Van die keylock slotjes
- contactslot op AT kast
- Kan dit als powerknop?
- keylock als startknop??
- Sleutel-startknop
- PC starten met sleutel??
- etc...

Oftwel, niet kunnen vinden is wel erg bot....
Zie CME Policy en de forumFaq voor wat wij verwachten in CME voordat je een topic start.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 23:19 ]

Dit topic is gesloten.