vindt luidsprekers niet

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• carthorian
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-06 06:21
Omdat dus enkelen op dit forum vrij gesteld zijn op de nederlandse taal, geen dialect aanvaarden en waarschijnlijk ook mensen op taalfouten wijzen, zal ik even mijn vorige 'post' vertalen.

Ik heb dus een relatief oud computertje met op het moederbord een geïntegreerde geluidskaart. Ik heb deze nooit veel gebruikt omdat ik een andere had toegevoegd voor men surround sound. Nu ik men nieuwe computer heb, heb ik die geluidskaart eruit gehaald, via de un-install de software verwijderd en de luidsprekers terug op de geïntegreerde geluidskaart aangesloten. Windows wil deze luidsprekers echter niet vinden. De luidsprekers hebben vroeger wel gewerkt daarop.

Ik heb de drivers van men moederbord nogmaals geïnstalleerd en ook XP nogmaals geinstalleerd (niet na format) en krijg geen geluid.

Reden + oplossing gevraagd

duidelijker? en geen reply's over taal meer aub. gewoon informatie.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik veronderstel dat je geen geluid krijgt uit je onboard soundcard? Want speakers worden niet "herkend" in Windows. Gewoon zien dat ze in de groene jack zitten en kijk even in je BIOS na of je onboard geluid op "auto" of "enabled" staat :)

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:08

UTM

carthorian schreef op 02 juni 2004 @ 22:52:
Omdat dus enkelen op dit forum vrij gesteld zijn op de nederlandse taal, geen dialect aanvaarden en waarschijnlijk ook mensen op taalfouten wijzen, zal ik even mijn vorige 'post' vertalen.

Ik heb dus een relatief oud computertje met op het moederbord een geïntegreerde geluidskaart. Ik heb deze nooit veel gebruikt omdat ik een andere had toegevoegd voor men surround sound. Nu ik men nieuwe computer heb, heb ik die geluidskaart eruit gehaald, via de un-install de software verwijderd en de luidsprekers terug op de geïntegreerde geluidskaart aangesloten. Windows wil deze luidsprekers echter niet vinden. De luidsprekers hebben vroeger wel gewerkt daarop.

Ik heb de drivers van men moederbord nogmaals geïnstalleerd en ook XP nogmaals geinstalleerd (niet na format) en krijg geen geluid.

Reden + oplossing gevraagd

duidelijker? en geen reply's over taal meer aub. gewoon informatie.
Enable het geluid in bios.
Onboard Sound: Enabled
Oid, in BIOS dan ;)

[ Voor 71% gewijzigd door UTM op 02-06-2004 22:58 . Reden: Verkeerde persoon ge-edit :/ ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
carthorian schreef op 02 juni 2004 @ 22:52:
Wordt de geluidskaart correct weergegeven in de device manager (apparaatbeheer), dus zonder uitroeptekens enzo? Zitten de speakers in de juiste uitgang?
Zoals al opgemerkt is kan Windows geen speakers 'herkennen', alleen Windows kan alleen je geluidskaart herkennen. Als dat allemaal goed is gelukt, controleer dan ook even of het volume toevallig niet op minimaal staat of dat de hele boel op mute (dempen) staat.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ditmaal valt er niets aan te merken op je taalgebruik, maar ondanks een lange topicstart staat de hoognodige informatie er niet in :o

PMG Beleid

- welk moederbord? en wat voor geluidschip erop?
- hoe staat onboard geluid in BIOS
- welke driverversie?
- wat staat in device manager? En in de Windows Mixer?

Als je al die dingen voor jezelf nagaat kom je er vrijwel zeker uit. In ieder geval heb je nog genoeg te doen voordat je hier een vraag stelt.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.