[SuSE + wlan] ndiswrapper error

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer ndiswrapper te installeren op mijn Centrino laptop, een Dell inspiron 510m, waar SuSE 9 op draait.

Ik krijg dat ndiswrapper dus niet aan de praat om mijn wlan drivers te kunnen gebruiken. Ik doe alles via deze site: http://www.linuxelectrons.com/article.php/20040507104718960

Maar ik krijg het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#make install
make -C driver install
...
/usr/include/asm/module.h:54:2: #error unknown procesor family
In file included from /usr/include/linux/mm.h:205,
                 from /usr/include/asm/pci.h:7,
                 from /usr/include/linux/pci/h:677,
                 from wrapper.c:25:
...

Hierna krij ik alleen maar errors te zien! :'( :|

Ik heb al gezocht via Google en op sf.net en ik kom er echt niet uit!

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

De foutmelding doet mij denken aan te oude kernel-sources, blijkbaar uit de tijd dat de pentium M nog niet bestond. Nou heb ik dus geen idee wat SUSE9 allemaal aan boord heeft, dus ik zou het best mis kunnen hebben, maar misschien is het wel nuttig om even wat info te geven over je systeem, anders moeten wij maar uit gaan zoeken welke versies SUSE allemaal levert.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Zou je voor een Centrino WLAN-kaart niet liever gewoon de linux-driver gebruiken? Ik ga er even vanuit dat je het 802.11B-only (11mbit) model hebt, dat is de IPW2100.
Intel heeft een driver uitgebracht. Die heb ik hier even kort getest, en het lijkt prima te werken.
(Niet dat dit even magisch je probleem oplost, maar ndiswrapper is in jouw situatie waarschijnlijk niet nodig).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ smokealot
Ik draai kernel 2.4.21-215
Ik ga denk ik eerst eens kernel 2.6.6 uitroberen. Zowiezo ben ik geen fan van SuSE, maar dat is de enige distro waarbij ik m'n beeld snel werkend kreeg. De onboard intel videokaart is nogal vervelend nl!! Ik draai liever Gentoo.

@Tony Vroon
Dat klopt, maar ik las dat dit wel iets makkelijker aan de praat te krijgen is!

Ik denk dat ik hier over een tijdje weer mee verder ga: Tentames e.d. Niet echt handig om dan te prutsen met computers ;) :D

Dan probeer ik het helemaal opnieuw met Gentoo ipv SuSE

Anyway, thx voor de reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ndiswrapper makkelijker dan IPW2100? Over smaak valt niet te twisten :o

In Gentoo is het overigens emerge ipw2100
Dan wordt alles voor je geregeld. Ik zou eens proberen met gentoo-dev-sources, die heeft net als een SuSe-kernel bootsplash en supermount-ng, dan is de overgang ook niet zo groot.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijd geleden Gentoo gedraaid en dat beviel inderdaad prima!!

Ik ga toch maar snel over op Gentoo, aangezien emerge inderdaad erg relaxed werkt!!

UPDATE
Ik ben meteen weer op Gentoo overgestapt!!
Nu zit ik op de bank, zonder snoeren of wat dan ook op m'n Gentoo Laptopje te werken!!

Gentoo roeleerd zwaar!!

Het enige wat ik moest doen is idd emerge ipw2100 en alles werkt als een trein! Ik heb volgens mij nog nooit zo snel een Linuxbak in elkaar gezet :D

Thnx voor de hulp!!

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 14:07 ]

Pagina: 1