Toon posts:

[Tiscali] Geen normale verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: Internet verbinding gaat HEEL traag.
Als de pc op nieuw geinstalleert is loopt alles heel ff snel dus de verbinding en na ongeveer 10 min als je een paar keer wat hebt gedownloaded gaan alle sites super langzaam of verschijnen helemaal niet.

De instellingen van het speedtouch modem zijn correct. Dmv van 10.0.0.138 in IE in te toetsen kom je razendsnel in het modem en ook de PING is <0.

Nou heb ik deze pc eens bij mij thuis gezet op een @home verbinding daarme loopt ie perfect, hiermee meen ik dus te kunnen uitsluiten dat er een probleem met de pc is.

In de netwerkverbindingen van de pc met het tiscali abo en de speedtouch modem komt een LAN-verbinding van 100mbit te staan en een Gateway (het modem) van 1mbit.

Waar kan nou het probleem zitten?

Het probleem doet zich al een paar dagen voor en er is aan de instellingen niets veranderd toen het probleem voor het eerst inging.

Verwijderd

Je bent niet de enigste. Hier ook al.
Paar dagen geleden lag zelfs een hele avond de internet eruit.

Kan vanavond een tijd lang mijn mail via outlook niet ophalen. Internet is nu ook super traag, ongeveer 1,5 minuut voor 1 pagina...

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb dit probleem niet zelf thuis, maar probeer het voor een kennis op te lossen, maar ik vind dit toch wel erg raar eigenlijk.

Idd 1,5 minuut voor een pagina.
Als je meer weet, of iemand anders hoor ik het graag. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 23:08 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

log eens in met @adsltest als gebruikersnaam en 123 als wachtwoord. Dan kan je alleen op kpn.com rondstruinen, maar kan je wel eens zien hoe snel je verbinding DAN is (je kan daar ook vanalles en nogwat downloaden). Probeer dat eens?

Als het dan ook traag is, is het in elk geval geen tiscali probleem, maar is er iets met jouw pc (ja toch! :P), de modem, de bekabeling/splitter of de adsl verbinidng van kpn aan de hand.

Als het dan bloedjesnel is, moet je gelijk tiscali opbellen en ze dit vertellen, scheelt weer uren analyseren :).

[ Voor 40% gewijzigd door JvS op 02-06-2004 23:10 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dit al eens geprobeerd omdat dit idd in de handleiding van kpn stond. Maar ook toen ging het niet snel, of kwam ik er niet eens op.

Kijjk wat ik zo vreemd vind is dat ie na een herinstall eerst 10 min super loopt met 120kbs download en opeens helemaal terugvalt :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 10:05 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Upload verstopt door viri/spyware/p2p?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Nee lijkt he heel sterk, want het betreft een cleane installatie, en zoals ik al eerder zij bij mij thuis op het @home netwerk loopt dezelfde pc perfect op internet enz.
Pagina: 1