Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27102

Topicstarter
zou iemand mij kunnen vertellen wat deze melding precies te betekenen heeft en wat ik er aan kan doen om dit probleem te verhelpen ?

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]The log file for database 'woonnet_haaglanden' is full. Back up the transaction log for the database to free up some log space.

/actueel/geleid.asp, line 81

Hoop dat iemand een idee heeft want ik begin zo'n beetje para te worden hiervan.

Alvast bedankt Groetjes Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nou blijkbaar houdt SQL Server een log file bij, en deze is over een bepaalde limiet heen gegaan wat betreft bestandsgrootte. Lijkt me duidelijk toch?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zie P&W FAQ - Installatie c.q. SA vragen
Dit heeft helemaal niets met programmeren te maken, maar met een configuratie instelling van SQL Server, getuige de foutmelding. Dit probleem hoort dus thuis in Software Algemeen.

Alleen daar willen ze dit topic in deze vorm niet hebben. Je kan daar een nieuw topic openen, maar er wordt daar wel verwacht dat je zelf eerst moeite doet door bijvoorbeeld de foutmelding op te zoeken met Google een en ander uit te proberen. :)

Sowieso is het een tip om de transactie log eens te gaan backuppen om wat vrije ruimte te creeeren. Waarschijnlijk lost dit het probleem wel op. :)

[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 02-06-2004 22:33 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.