Toon posts:

Servers synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik zou een pc moeten zetten (servertje) waar een een folder met data in staat en een SQL database op draait. Die folder en database zouden perfect synchroon moeten lopen met een andere server zodat als server 1 uitgaat ik gewoon server 2 als server 1 zijnde kan gebruiken.

Hoe kan ik dit het beste verwezenlijken? Kan dit via clustering? Welk OS best: Linux of Windows? Is het niet goedkoper om 2 bakken te kopen, dezelfde behalve 1 met HDs in, 1 zonder. Dan de HDs in raid 5 en wanneer er dan wat hardwarematig mis gaat kan ik de HDs gewoon hersteken. Ben ik max een uurtje offline normaal?

Wat is jullie ervaring daarin? Alvast bedankt,

Lex

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-01 12:56
Beste is gesynchroniseerde databases op twee helemaal los van elkaar staande database servers als dan de raid controller uitvalt of de SCSI kabel breekt zit je niet met een niet redundant hardware gedeelte (je storage; wat overigens het meest belangrijkste is voor een DB). Kijk eens of MySQL het mischien kan; dit is het goedkoopste, anders moet je MS SQL Server nemen; makelijk in gebruik en kan dit makelijk aan kost je alleen e.e.a.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:48

Gé Brander

MS SQL Server

Waar ik werk hebben we een cluster draaien met 2 Windows Server 2003 machines met daarop SQL Server 2000. Werkt als een tierelier. Alleen moet je wel een SAN of andere array hebben die op beide machines aangesloten kan worden. NAS is niet toepasbaar daarin. Er zijn denk ik wel wat goedkope SAN achtige producten te vinden. Maar echt goedkoop is het niet natuurlijk.
Ook filesharing is prima te doen op het cluster en gaat prima over bij een failure. Afhankelijk van de database grootte zal het slechts hooguit enkele tientallen seconden duren bij een storing op 1 van de 2 machines.
Let er echter wel op dat de cluster machines geen domain controllers kunnnen zijn, daar heb je dus een ander systeem voor nodig. Maar dat systeem hoeft natuurlijk niet zo zwaar te zijn als er alleen maar AD op draait.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Met MySQL is dit inderdaad mogelijk. Zoek maar eens op replication. Op http://www.phpbuilder.com staat daar ook een leuk artikeltje over.