Toon posts:

50 of 68 pin scsi naar>>> 40pin scsi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een scsi schijf liggen met een 40pin aansluiting kan ik deze ook op een 50pin of 68pin aansluiten?
En de 40pin schijf kan verder geen voedings kabel aan.
Zijn hier ook converters voor? :? Zo ja, waar kan ik die dan kopen...
Waar kan ik hem dan het beste op aan sluiten op de 68pin(male) waar ook me andere hd al achter hang of de 50pin(female) waar de cd-rom achter hangt?

Alvast bedankt voor julle reacties

(ps: ik heb hier nog geen topic over kunnen vinden, mijn excuses als er dan toevallig toch al iets over gepost is) 8)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik verwacht dat je geen 40, maar een 80 pins aansluiting hebt, dat heet SCA, en daarvoor zijn op meerdere locaties convertors naar 68/50 pins scsi + power te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel een 40pin ik hem op marktplaats gekocht en die man zij dat hij uit gewoon normale workstation's kwamen.
Volgens mij was het een verwijderbare hd want er zat nog het handvat aan waar mee je hem er uit moest halen.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ow w8, zou het fibre channel kunnen zijn? Daarvoor zijn geen convertors naar scsi te koop, en heb je een (nogal prijzige) FC controller nodig. Zet het typenummer en merk van de disk hier eens neer, dan kunnen we wat gerichter reageren.

Verwijderd

Topicstarter
Hier bij het type nummer:

Seagate Cheetah (10000 rpm geloof ik)
Model nr:st118202fc
Lot nr:a-01-0007-6
Part nr:9j9004-028
Serial nr:lkj01402
DP/N 0000372R-12531-98K-1402

REV A00

Firmware: DE2C
Wwn:002037324ff6

N176

E145123

LR107905

AMKSPR

En aan de voorkant staat:
73583064 en LKJ01402

(dit is alles wat ik op de hd kon vinden ik hoop dat het een beetje duikelijker is zo)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zo te zien is dat idd een fibrechannel schijfje (zie de FC in de naam van het ding)
http://www.seagate.com/support/disc/manuals/fc/29330c.pdf

Verwijderd

fc controlers zijn een beetje duur :s
40 pins is idd FC, lijkt wel op SCA maar dan kleiner. hier komt dan een converter op naar FC kabels.
je hebt denk ik niet veel aan deze schijf, dat had de verkoper ook duidelijk moeten zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt dat je het pdf voor me opgezocht hebt :*)
Maar zo;n fibre channel converter iemand misschien ook hoeveel zo'n ding ongeveer kost en waar die te koop is?

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 22:21
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 22:46:
Bedankt dat je het pdf voor me opgezocht hebt :*)
Maar zo;n fibre channel converter iemand misschien ook hoeveel zo'n ding ongeveer kost en waar die te koop is?
2dehands moet je denk ik al aan zo'n 500 euro denken.
Zoek anders gewoon zelf ff op internet, we zijn geen helpdesk

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 22:45:
fc controlers zijn een beetje duur :s
40 pins is idd FC, lijkt wel op SCA maar dan kleiner. hier komt dan een converter op naar FC kabels.
je hebt denk ik niet veel aan deze schijf, dat had de verkoper ook duidelijk moeten zeggen.
Oke dan ga ik hem denk ik maar weer verkopen hij koste mij toch al bijna niks €32,- incl verzenden geloof ik.
En ik denk dat zo'n FC converter wel duurder is dan €32,- toch?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 22:48:
[...]

Oke dan ga ik hem denk ik maar weer verkopen hij koste mij toch al bijna niks €32,- incl verzenden geloof ik.
En ik denk dat zo'n FC converter wel duurder is dan €32,- toch?
http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux

maar goed, dat had je ook zelf kunnen vinden :)

Verwijderd

Wat ik zo 1-2-3 kan vinden over die schijf is : datasheet waarin staat dat de interface 1 is van t zogenaamde FC-AL type. :?

Op een andere site stond dat t inderdaad om een 40-polige interface connector ging, maar gezien die datasheet op een SUN-systeem is gebaseerd, lijkt t me een bizarre niet-pc-versie...

Juist ja... een FibreChannel... bij Dell staat deze info "Fibre Channel drives use the FC-SCA connector for:

DC power
FC-AL interface
Drive select (device identification)
Option selection
Enclosure Services interface
This 40-pin connector is designed to plug directly into a back panel. External cables are not required."
Seagate support site

(Misschien dat zoeken via Google je een heel eind op weg had kunnen helpen???)

1 tip voor verdere aankopen bij marktplaats: Zorg ervoor dat je heel goed weet wat je koopt!!! Dus vraag alle info die je krijgen kan, zoek het 1 & ander op via bijvoorbeeld Google... En t allerbelangrijkste als je t koopt, zorg dat je t werkend te zien krijgt (geldt voornamelijk bij "bizarre" hardware), want dan kun je ook zien of men een speciale adpater gebruikt, of kabel, en kun je daar naar vragen... of direct bij die persoon kopen, of... winkels waar je die dingen kunt krijgen...

Maar goed... ff verder... on topic :+
Je hebt dus een schijf gekocht die speciaal gemaakt is / gebruikt wordt in externe enclosures. Kun je de verkoper mailen met de vraag hoe je die schijf kan aansluiten op een normale SCSI-controller? Lijkt me op dit moment een belangrijk punt, gezien die "meneer" waarschijnlijk precies weet waar t om gaat, of dat dit een miskoop van hemzelf geweest is...

Ik ga ff zoeken verder... tot de edit :+

edit:
Hmmmz... boel posts intussen... tijdens mijn tijdelijke zoek-actie... antwoord stond er dacht ik al tussen, dus ik ga weer iets anders nuttigs doen... t heeft toch geen zin om 2 maal t wiel uit te vinden :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 23:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beetje dom van mij dat ik die man niet verder heb gevraagt over de hd ik dacht haal er zo effe een convertertje bij maar die blijken nog al prijzig te zijn.
Ik verkoop de hd nu gewoon want een andere aanschafen waar ik geen converter voor nodig heb is volgens mij stukken goedkoper.

Verwijderd

tja, wie krijg je zo gek om een schijf met fiber-aansluiting van jou te kopen?
niemand die zo'n (dure) SCSI controller heeft..

Verwijderd

Topicstarter
Uuuuh die man waar ik hem van heb gekocht waarschijnlijk wel :P
Maar ja als ik er niet af kan komen kan hij altijd nog de prullenbak in 8)7
Pagina: 1