Toon posts:

Dell PERC 3 of 4?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met de aanschaf van een paar Dell servers. Lukt allemaal ok behalve de RAID controller.

Ik wil: 2 kanalen en om te beginnen 1x RAID5 (4 disk ofzo)

Weet iemand het verschil tussen de PERC 3/Di en 4/DC (behalve het prijsverschil van 750 euri) :?

De lettertjes erachter staan ongetwijfeld voor

S/D/Q = Single/Dual/Quad

en i/c = geintegreerd/PCI

Maar kies ik nu het beste voor de 3 of de 4?

Sites van Dell vertellen helaas niets.

Oh ja, opdrachtgever wil graag een Dell, dus andere merken zijn geen optie.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:09

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Perc 3/Di is gebaseerd op een Adaptec chip, die wil je dus in princpe vermijden als je wat om performance geeft. Volgens deze pagina is het een dual channel Ultra160 SCSI controller.

De Perc 3/DC is een LSI MegaRAID Elite 1600 en de Perc 4/DC is een MegaRAID SCSI 320-2. Deze adapters presteren behoorlijk goed in RAID 5. In ieder geval veel beter dan Adaptec RAID-adapters. Dell heeft geloof ik nog geen kaart gebaseerd op de MegaRAID SCSI 320-2X / Intel SRCU42X, anders zou je die moeten nemen. De 320-2X is veruit de snelste adapter voor RAID 5 op dit moment.

Zorg er in ieder geval voor dat er een battery backup unit op de controller komt zodat je veilig write-back caching kunt aanzetten. Write-back caching scheelt enorm in performance onder RAID 5. 128K of 64K stripe-size, direct I/O en adaptive read-ahead is een goede setting voor de Perc 4/DC aka MegaRAID SCSI 320-2.