Wat is het leven nou?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
Ik begin dit topic op een beetje een rare manier maar ik vond dat het best wel een mooi discussie punt was.

Ik Zat me net af te vragen in bed wat wij nou eigenlijk op deze aardbol doen?
Heel raar maar ik sta er heel vaak bij stil hoe ik mezelf nou kan voelen en alles om mij heen. En wat doen we nou eigenlijk op de aarde.
Ik vind het maar raar, waarom voelen we ons verdrietig waarom voelen we ons blij is het wel eens een gevoel ik sta erg vaak stil bij deze rare dingen, waarom is er oorlog waarom is er haat en nijd tussen de mensen.
Er zal vast en zeker geen antwoord over zijn te vinden zijn maar ik vond het wel een discussie punt waard.

Ik hoop jullie ook.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:29

JdM

Humbled

Wie zegt dat je hier bent?

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
Die snap ik niet echt.....
Bedoel je nou of ik wel echt besta :/ .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

Je vraagt meer wat het doel van het leven is en niet wat het leven is. Wetenschappelijk gezien is er geen doel van het leven. Er is geen reden dat alles is en bestaat. Je zou dit als erg deprimerend kunnen zien, maar ik vind het meer een motivatie om zelf je doelen te bepalen. Je bent hier nu eenmaal toch. Ontstaan door miljarden jaren aan fysische verschijnselen. Misschien heb je een vrije wil, misschien niet, je kunt het toch niet zeker weten en ook niet bepalen. Het is erg interessant om er over te filosoferen, maar verbindt er geen leven en dood conclusies aan. Je hebt er niets aan om de tijd tot je dood te versnellen. Want daarna is er waarschijnlijk toch niets, dan weet je zeker dat je niets leuks meemaakt. Verwonder je over het bestaan en geniet van het leven.

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 12:56
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 22:15:
Wetenschappelijk gezien is er geen doel van het leven.
Biologisch gezien zou je toch een sterk argument naar voren kunnen brengen dat jij, je emoties, je lichaam enzovoorts toch absoluut wel een doel hebben: Zorgen dat je genen de volgende generatie inkomen.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:29

JdM

Humbled

Dark Master schreef op 02 juni 2004 @ 21:49:
Die snap ik niet echt.....
Bedoel je nou of ik wel echt besta :/ .
Zo zou je het kunnen zien ja, ben jij niet een entiteit welke rondzweeft in een hogere macht geregeld door een almachtig persoon, die jou continu in de gaten houdt?
Misschien is er een wereld welke ervoor zorgt dat wij als persoon bestaan zolang iets uit deze wereld ervoor zorgt dat wij bestaan, met andere woorden> knop om, jij weg.......

Ik heb nogal een levendige fantasie, ik denk overigens wel dat het aansnijden van een onderwerp als dit vele verschillende invalshoeken kent, er zijn wereldwijd ontelbaar veel filosofen die zich ermee bezig houden.

Echter, ik ben wat dat betreft een iets te nuchter persoon, ik geloof niet in "wat is het leven nou" zodra ik eraan begin te denken, loop ik vast, mijn nuchterheid laat het niet toe zeg maar neem mijn eerste opmerking dan ook niet TE serieus :)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Spheroid schreef op 02 juni 2004 @ 22:19:
[...]
Biologisch gezien zou je toch een sterk argument naar voren kunnen brengen dat jij, je emoties, je lichaam enzovoorts toch absoluut wel een doel hebben: Zorgen dat je genen de volgende generatie inkomen.
Maar hier zit geen doel aan, er is geen einddoel zo van.... nou dat is dan weer voor elkaar.

Het blijft doorgaan tot we uitsterven en dan is het allemaal weer terug bij af en is geen nut geweest

met papier mache kun je alles maken!!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:31

UTM

Imo is de mens, maar dan ook enig ander levend wezen nutteloos. Waarom leven wij? Welk doel hebben wij? Ik denk _geen_. Eens is er leven gekomen, en door evolutie is ons de mens gebracht. Beginnend als oermens, maar laten iemand leven naar waarden en normen. Waarvoor? Imo voor niks, ook zonder ons was de wereld er wel geweest

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik vind het wel een mooie gedachte om te denken dat de aarde en andere planeten ook levende wezens zijn, en dat het leven op de aarde er primair is voor de aarde zelf. Als "iets" zegmaar, wat het ergens mee helpt.

specs

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Dit is veel te breed om een zinnige discussie over te houden. Probeer het eens wat specifieker te maken; bedenk zelf wat mogelijke antwoorden en bekritiseer ze; laat zien dat je er zelf over nagedacht hebt. Deze vragen stellen we onszelf allemaal weleens, maar een goede vraag is nog geen topic waard; daarvoor is wat meer vereist.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.