Remmende voorsprong

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• Sunshine-nl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
Na jaren eindelijk weer eens een nieuw systeem, AMD64 processor, 1GB ram, ATI radeon 9800SE, 160GB SATA harddisk. En dan alleen naast de windows voor mijn vrouw nog even linux installeren. Met support voor de AMD64 natuurlijk.
Ik gebruikte altijd Mandrake, maar om nu $100,- te gaan betalen voor support voor de AMD64?
Suse, bleef hangen op de SATA controller van mijn MSI K8T Neo-FIS2R moederbord.
Fedora, (nieuw voor mij) zag de grafische kaart niet. (En leverde een dual boot probleem op, RTFM).
Als nitwit ben ik dus op zoek naar een distro die mijn hardware ondersteund, en fool proof genoeg is om "simpel" te installeren.
Zelf heb ik al wat rondgekeken, en ik kom uit op Suse 9.1 (vanaf 4 juni ook voor AMD64) of Gentoo.
De laatste lijkt me wat ingewikkelder, maar de handleidingen zien er in ieder geval begrijpelijk uit.
Heeft iemand ervaring met vergelijkbare hardware? Zie ik een optie over het hoofd?

Je hebt 10 soorten mensen, of ze weten wat binair is, of niet 8)7

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Sunshine-nl schreef op 02 juni 2004 @ 21:34:
En dan alleen naast de windows voor mijn vrouw nog even linux installeren. Met support voor de AMD64 natuurlijk.
Ik gebruikte altijd Mandrake, maar om nu $100,- te gaan betalen voor support voor de AMD64?
Wel weet ik hoeveel voor Windows XP 64Bit, maar geen $100 voor een linux distro met AMD64 support (Ik neem aan dat je daar wel XP 64Bit voor nodig hebt, wil je er alles uit halen). Ga eens opzoek naar een oplossing voor een van de linux distributies die je hierboven al genoemd hebt.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mag ik je naar dit draadje verwijzen :?
Ik zie zelfs nagenoeg dezelfde hardware config langskomen.

[ Voor 22% gewijzigd door AlterEgo op 02-06-2004 21:46 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.